Gå til innhold

Kjolehjelp


Chihiro

Anbefalte innlegg

Vi er invitert i bryllup i Italia, og i går fant jeg en fin og rimelig kjole til anledningen. Men: Den er stroppeløs, og så vidt jeg vet skal man ikke ha bare skuldre i kirken.

I butikken fantes det en matchende bolero, men denne dekket bare så vidt skuldrene, mens armene blir bare. Vil dette være "anstendig" nok, eller bør jeg satse på noe mer langermet (som ikke matcher like bra)?

Og mens jeg likevel spør: Hvilken farge på sko/veske velger man til en lys turkisgrønn (med sjøgrønt pyntebånd) kjole i sateng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glad i reiser
Vi er invitert i bryllup i Italia, og i går fant jeg en fin og rimelig kjole til anledningen. Men: Den er stroppeløs, og så vidt jeg vet skal man ikke ha bare skuldre i kirken.

I butikken fantes det en matchende bolero, men denne dekket bare så vidt skuldrene, mens armene blir bare. Vil dette være "anstendig" nok, eller bør jeg satse på noe mer langermet (som ikke matcher like bra)?

Og mens jeg likevel spør: Hvilken farge på sko/veske velger man til en lys turkisgrønn (med sjøgrønt pyntebånd) kjole i sateng?

Du kan få noen til å sy på stropper :) Det gjorde jeg! Men det var fordi jeg ikke liker stroppeløs, for jeg tenkte ikke i det hele tatt på at det ikke er lov i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I katolske land skal man ikke ha bare skuldre og knær i kirken.

Jeg ville kanskje foreslått en hvit bolero med 3/4 armer, som hverken blir for varm eller tar oppmerksomheten fra kjolen, men som likevel er anstendig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...