Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt p-ring i ca 1,5 år. Litt i underkant, kanskje. Har ikke vært noen problemer i det hele tatt.

Men så, helt plutselig, har jeg fått mellomblødning! Altså at jeg begynte å "blø" (blodig utflod) for et par dager siden, men skal ikke ta ut ringen før på lørdag. Hva skjer? Var litt merkelig forrige måned og, men IKKE i samme grad. Er jo helt på bærtur nå. Kan kroppen min plutselig reagere sånn? Kan det bety at jeg er gravid, f.eks., når alt normalt slenges til side? (ville vært rart, men)

Vet jeg ikke er hos legen nå, men anyone? Forslag til hva som skjer? lignende erfaring??

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Hei. Ja, har vært i samme situasjon. Var ikke så lenge som 1,5 år da, men en stund etter jeg begynte med ringen. Mellomblødning en til to ganger mellom hver menstr. Var hos legen som sjekka og tok celleprøve, fant ingenting galt, men de syntes likvel det måtte følges opp og henviste til gynekolog. Der (hos Smestadgynekologene) tok de ultralyd og sjekket alt mulig. Jeg fikk til svar at det er ingenting galt, men at noen kvinner er ekstra disponert for mellomblødning pga at livmorhalsveggen (eller hva det nå heter) har vokst litt utover åpningen (den bittelille åpningen ned til skjedegangen der spermen kommer inn og mensen kommer ut). Så hvis man bruker p-ring eller annet som kommer borti, begynner man lett å blø. Som sagt begynte dette først en stund etter jeg begynte med ringen, så kan godt være det samme med deg. Men siden fastlegen min syntes det var viktig å avklare dette med spesialister for min del vil jeg anbefale deg også å gå til en skikkelig sjekk. Lykke til.

Skrevet

Har du brukt ringen sammenhengende, eller har du hatt en uke pause hver måned. Hvis du har brukt noen av ringene sammenhengene, kan det være årsaken.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har hatt en ukes pause hver "syklus" (blir vel ikke syklus med hormonell prevensjon, men)

Jeg har nettopp tatt masse tester hos gynekolog, så da er det vel bare at livmorslimhinnen har tatt litt av da. Darn, altså! Utrolig kjipt å blø ved samleie og sånn!

Får ta kontakt med legen min. Kanskje det er på tide med en annen løsning......

Skrevet

I følge min lege er det enkelte som reagerer allergisk mot gummien de bruker i p-ringen. Jeg er en av de, og skal slutte. Mitt problem var smerter etter samleie, skjøre slimhinner og jeg fikk fortere soppinfeksjoner.

Så jeg skal over på Pearly.

Skrevet

Jeg og blir sår og kan få soppinfeksjon! Tenkte jeg bare var "sånn" jeg...

Hva er pearly??

Skrevet (endret)

www.pfc.no

Det er hormonfri prevensjon/naturmetode med litt hjelp. ;)

Endret av Saeria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...