Gjest Ts Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Hei! Lurer på om noen vet svaret på dette Jeg har jobbet fast i ca 80 % stilling i en matbutikk i snart 2 år, før dette var jeg ekstrahjelp i samme butikk i 2 år (jobbet hver helg). Er på lønnstrinn 3, siden jeg har generell studiekompetanse. Man går også automatisk opp til lønnstrinn 3 hvis man er 25 år. Jeg er 22. Betyr det at jeg må vente til jeg blir over 25 år før jeg går videre opp i lønnstrinnene? Her må man nemlig passe på selv, for ingen ting går automatisk og sjefen vil spare på hver minste krone, så håper noen kan hjelpe meg litt
Supraspinatus Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 (endret) Dette må jo du spørre sjefen din om? Er du fagorganisert kan du spørre tillitsvalgt. Endret 22. mai 2008 av Supraspinatus
Gjest TS Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Dette må jo du spørre sjefen din om? Er du fagorganisert kan du spørre tillitsvalgt. Har gjort det, og han visste ikke.. :/ Og jeg er ikke fagorganisert enda.. tror ikke det går lange tiden til det skjer for å si det sånn, må bare forberede meg på ramaskrik først (Er nemlig ikke populært å være organisert..) Hadde bare håpet at noen her inne kanskje visste?
Supraspinatus Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Har gjort det, og han visste ikke.. :/ Og jeg er ikke fagorganisert enda.. tror ikke det går lange tiden til det skjer for å si det sånn, må bare forberede meg på ramaskrik først (Er nemlig ikke populært å være organisert..) Hadde bare håpet at noen her inne kanskje visste? Jeg vil nødig virke frekk, men jeg tror ikke noen her inne vet hvordan lønnstigen i din bedrift er når du ikke forteller hvilken det er snakk om. Og om det blir ramaskrik fordi du blir organisert skal du bare gi blaffen i. Men en annen tanke, i arbeidskontrakten skal det stå hvilke betingelser du er ansatt på. Kanskje det står noe om lønn der? Siden du nevner dette med trinn?
Gjest TS Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg vil nødig virke frekk, men jeg tror ikke noen her inne vet hvordan lønnstigen i din bedrift er når du ikke forteller hvilken det er snakk om. Og om det blir ramaskrik fordi du blir organisert skal du bare gi blaffen i. Men en annen tanke, i arbeidskontrakten skal det stå hvilke betingelser du er ansatt på. Kanskje det står noe om lønn der? Siden du nevner dette med trinn? Vi følger Handel og kontor sin tariff.. hvis det kan hjelpe noe.. Glemte å fortelle det.. Så i arbeidskontrakten står det kun at det følger tariff.
Supraspinatus Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Vi følger Handel og kontor sin tariff.. hvis det kan hjelpe noe.. Glemte å fortelle det.. Så i arbeidskontrakten står det kun at det følger tariff. da foreslår jeg at du leter litt her inne: http://www.handelogkontor.no Hvis du ikke finner noe, sender du dem en mail og spør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå