Gå til innhold

Litt småredd..P-piller.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet at det er flere tråder med kanskje mye det samme innholdet, men jeg prøver meg like vel.

Jeg har brukt Microgynon i lengre tid nå. Og disse fungerer i den forstand at jeg ikke blir gravid. Men blødningene mine er helt fullstendig merkelige! :tristbla:

Det begynte med at jeg brukte dem, alt gikk fint, fikk mensen da jeg skulle (pillefri uke) men så en dag så ville jeg utsette mensen dvs hoppe rett over på nytt brett uten opphold. Dette gikk også fint, jeg skulle egentlig hoppe over en gang til rett etter dette, men det nektet kroppen min, og jeg fikk mensen like vel!

Og etter dette så har jeg fått blødning en uke før jeg egentlig skal ha mensen, også fått et opphold på et par dagen, også fått mensen da jeg skulle (pillefri uke) igjen!

Har også hatt mensen fryktelig lenge til tider.. opptil 7-8-9 dager i strekk! Min venninne som også har brukt Microgynon i snart to år har ikke dette problemet i det hele tatt. Hun har mensen maks 4 dager.

Så i dag har jeg fått en resept på Cerazette.

Men etter å ha lest skrekk-historier om folk som har fått masse kviser, og spott-blødninger i flere måneder i strekk så har jeg blitt litt redd...

Er det sjangser for at blødningene mine blir like hakkete og dumme som de blir når jeg bruker microgynon?

Jeg vet at man kan miste mensen ved bruk av Cerazette. Det er det jeg vil fordi nå er jeg MØKKlei av å få masse tulle-mens og i det hele tatt.

Det jeg egentlig lurer på er vel om jeg kommer til å få det samme problemet når jeg begynner på Cerazette? Det er det jeg mistenker. I tillegg til å få masse kviser :gråte: som jeg ikke har vært plaget av når jeg gikk på Microgynon i det hele tatt...

Kan jeg få noens tanker rundt dette? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt, helt umulig å svare på hvordan du vil reagere på andre merker, du må dessverre bare prøve deg frem. Jeg har brukt Microgynon "bestandig", og aldri hatt noen problemer. (Får dog småblødninger dersom jeg tar mer enn 3-4 brett sammenhengende uten pauser.)

Gjest Naria
Skrevet

Den eneste måten å finne ut om Cerazette fungerer for deg på, er å prøve rett og slett. For meg er Cerazette snart historie etter blødninger i tide og utide samt en hud som har gått totalt bananas. Veldig synd for jeg hadde virkelig tro på disse pillene, er redd for at jeg ikke tåler vanlige p-piller heller og da har jeg strengt talt ikke så mange muligheter igjen.

Skrevet

Jeg vet. Tror jeg bare skal teste dem ut på mandag, også får jeg ta det derfra. Om dem virkelig ikke fungrer er det jo ikke verre enn at jeg kan bytte merke :)

Greia med meg og Microgynon er at jeg ikke kan utsette mensen i det hele tatt - Den kommer like vel :S

Skrevet
Jeg vet. Tror jeg bare skal teste dem ut på mandag, også får jeg ta det derfra. Om dem virkelig ikke fungrer er det jo ikke verre enn at jeg kan bytte merke :)

Greia med meg og Microgynon er at jeg ikke kan utsette mensen i det hele tatt - Den kommer like vel :S

Jeg har ikke fått uren hud av Cerazette... tror denne pillen er litt enten eller pille.. enten så får du blødninger i hytt og pine og uren hud, ellers funker den prikkfritt..... kan virke sånn etter alle innleggene jeg har sett om denne pillen.. og en venninne av meg blødde i over en mnd i strekk, mens jeg ikke har blødd på langt over ett år... og prikkfri hud....

Skrevet
Jeg har ikke fått uren hud av Cerazette... tror denne pillen er litt enten eller pille.. enten så får du blødninger i hytt og pine og uren hud, ellers funker den prikkfritt..... kan virke sånn etter alle innleggene jeg har sett om denne pillen.. og en venninne av meg blødde i over en mnd i strekk, mens jeg ikke har blødd på langt over ett år... og prikkfri hud....

Takk for svar :)

Jeg har gått på cerazette snart en uke nå. Og 28 mai fikk jeg mensen,noe jeg forventet egentlig, men den virker det som er ved veis ende i løpet av dagen/morgendagen :D

Så jeg driver å håper på at jeg er en av dem som mister mensen og kan nyte det søte liv. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...