Heimdall Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Hei, Jeg lurer litt på om dere tenker over hvor skitne dere er på hendene når dere bruker de brødskjæremaskinene som finnes i butikkene. Jeg har aldri brukt en slik maskin da jeg unngår å ta på brødet før jeg har vasket meg på hendene. Dere må vel nødvendigvis ta på brødet når det skal ut av bosen og deretter legges opp på den skinnen som dere kan tre posen over? Hilsen en mann med fobi for bakterier og skitt
Sol79 Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Man kommer ganske langt med å ikke være hysterisk. Du vet at man kan dø av å leve?
Heimdall Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 Man kommer ganske langt med å ikke være hysterisk. Du vet at man kan dø av å leve? Du trenger ikke å være nedlatende. Det er snakk om vanlig hygiene. Man skal vaske seg på hendene før man behandler mat.
Sol79 Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Det du beskriver er ikke vanlig hygiene, men hysteri. Eller som du selv skriver, fobi. Tør du i det hele tatt å kjøpe frukt og grønt i butikken?
Heimdall Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2008 Det du beskriver er ikke vanlig hygiene, men hysteri. Eller som du selv skriver, fobi. Tør du i det hele tatt å kjøpe frukt og grønt i butikken? Det er ditt syn. Du kan si du er uenig, men å si at jeg er hysterisk er nedlatende. Jeg skjønner hvem jeg har med å gjøre nå og ser at videre diskusjon med deg er bortkastet. Ja jeg kjøper frukt og grønt, men liker best ferdigpakkede epler som ikke er berørt av en som ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk.
Frey Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Ja jeg kjøper frukt og grønt, men liker best ferdigpakkede epler som ikke er berørt av en som ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Da har du kanskje større tiltro til pakking av epler enn du burde ha Forøvrig er det også full mulig å ta en plastpose utenpå hendene før man håndterer brødet. Ikke så vanskelig egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Da kan du jo heller ikke kjøpe rundstykker og boller. Med mindre du tar på deg engangshansker før du plukker dem opp. Men tenk på alle andre som har kommet borti dem med hendene sine når de graver nedi boksen. Det er ikke all frukt som kommer ferdig innpakket heller. Pærer f.eks. Tomater, osv. Beklager, men jeg synes det er hysterisk å bekymre seg for at man tar på utsiden av brødet når man legger det i maskinen. Jeg har ikke vært syk i det hele tatt de siste 20 årene, og jeg tar på brødet uten å vaske meg på hendene først.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Hei, Jeg lurer litt på om dere tenker over hvor skitne dere er på hendene når dere bruker de brødskjæremaskinene som finnes i butikkene. Hva så? Hva skjer om man får litt bakterier og "skitt" på brødet da?
Brunhilde Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Jeg tør påstå at ts er i overkant fobisk med tanke på hygiene. Jeg bruker sjelden brødkuttemaskinen, men ikke fordi jeg er redd for bakterier, mer fordi jeg foretrekker å kutte brød selv. Jeg syns nesten det blir litt latterlig å ikke kunne ta på et brød uten å vaske hender. Se for dere: Vask hender, ta på brødet, vask hender, ta på ost, vask hender, spis skiven, vask hender...
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Ja jeg kjøper frukt og grønt, men liker best ferdigpakkede epler som ikke er berørt av en som ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Tro ikke at innpakket frukt er mer renslig enn den som er i løsvekt. Men hvem er det egentlig som ikke vasker eller skreller frukt og grønt før man spiser det uansett? Når det gjelder brødskjæremaskin så bruker jeg de aldri, på grunn av at de er bakterie bomber. Har jobbet i matbutikk å kjenner til rutinene. Klarer å håndtere brødet uten å ta på det selv, men maskinen og alle andre som bruker den er en annen sak.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Hei, Jeg lurer litt på om dere tenker over hvor skitne dere er på hendene når dere bruker de brødskjæremaskinene som finnes i butikkene. Jeg har aldri brukt en slik maskin da jeg unngår å ta på brødet før jeg har vasket meg på hendene. Dere må vel nødvendigvis ta på brødet når det skal ut av bosen og deretter legges opp på den skinnen som dere kan tre posen over? Hilsen en mann med fobi for bakterier og skitt Nå fester vel ikke bakterier seg noe særlig på brød
Gjest Pupsilure Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Jeg bruker ofte brødskjæremaskinen, og har også tenkt at hendene mine ikke er helt rene, men det er så liten del av brødet jeg tar på, og sååå farlig kan det da ikke være
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Kjøp en liten flaske håndsprit, og sprit hendene dine før du tar på brødet. Hendene blir renere av sprit enn vanlig håndvask, og det sliter dessuten mindre på hendene. (Du må selvfølgelig vaske deg når hendene er synlig tilskitnet).
Sol79 Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 Ser man det, det var visst ikke bare meg likevel... Jeg har i hvertfall troen på at litt brødskjæremaskin bakterier styrker immunforsvaret!
Crash Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 Bakteriene kravler vel ikke så langt? Hold i brødposen når du putter brødet nedi, ikke ta på noe annet enn skalkene når du manøvrerer det oppdelte brødet opp på den ... øh.... greia som gjør det lett å putte brødet tilbake i posen, og kast skalkene når du kommer hjem (eller så mange skiver i hver ende som du tror basseluskene rekker å gå på tiden du bruker hjem). Easy as that!
Heimdall Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 23. mai 2008 Da kan du jo heller ikke kjøpe rundstykker og boller. Med mindre du tar på deg engangshansker før du plukker dem opp. Men tenk på alle andre som har kommet borti dem med hendene sine når de graver nedi boksen. Det gjør jeg heller ikke. Særlig ille når de plasserer slike varer så lavt at unger kan klisse på varene. Unger er noe av det ekleste som finnes.
Heimdall Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 23. mai 2008 Når det gjelder brødskjæremaskin så bruker jeg de aldri, på grunn av at de er bakterie bomber. Har jobbet i matbutikk å kjenner til rutinene. Klarer å håndtere brødet uten å ta på det selv, men maskinen og alle andre som bruker den er en annen sak. Hvordan da mener du? Vasker de maskinen med gulvkluten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå