Gå til innhold

10000 skritt om dagen!


BAMBI<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

I utgangspunktet ja, men det kommer jo an på hva du mener. Tenker du generelt i forhold til helse? Leste forresten at finske forskere (tror det var det) hadde funnet ut at kvinner bør egentlig gå 12 000 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ja, men det kommer jo an på hva du mener. Tenker du generelt i forhold til helse? Leste forresten at finske forskere (tror det var det) hadde funnet ut at kvinner bør egentlig gå 12 000 skritt.

Tja, har lyst til og gå ned litt i vekt, men går allerede masse turer, siden jeg har hund, men merker ikke noe vektap... men tenke også på det at hvis det er en dag man er litt latere enn ellers om det holder med de 10000 skritta for og unngå vektøkning :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Nei, det er jo ikke sånn. Hvis du reduserer på treninga, men spiser like mye går du jo opp i vekt, samme hva dem sier på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uansett er det jo antall kalorier du spiser og antall kalorier forbrent som gjelder. Men det er klart at det er bra å trene, jo mer jo heller, så lenge du ikke overdriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Synes det er så vanskelig å forholde seg til antall skritt jeg. Noen som vet hvor mange km 10 000 skritt utgjør sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Synes det er så vanskelig å forholde seg til antall skritt jeg. Noen som vet hvor mange km 10 000 skritt utgjør sånn ca?

Det kommer jo an på hvor lange skritt du tar. Er den gjennomsnittlige skrittlengden din 60 cm, blir 10000 skritt 6 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria
Det kommer jo an på hvor lange skritt du tar. Er den gjennomsnittlige skrittlengden din 60 cm, blir 10000 skritt 6 km.

Selvsagt vil det variere, derfor jeg skrev ca. :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Der er nå viktig å huske på at en skritteller ikke tar hensyn til bakker o.l. Jeg vil påstå at man får veldig god trening av å gå på fjellturer f.eks. Men det blir sjelden like mange skritt av det hvis en f.eks sammenligner med å gå på en mer rett strekke asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Man øker det daglige kaloriforbruket ved å gå 10000 skritt om dagen, det er helt riktig.
Nei, det er helt galt. Hvis man vanligvis går mye lenger enn det, og reduserer til 10000 skritt så reduserer man det daglige kaloriforbruket. Så det blir en altfor enkel påstand som ikke vil stemme på dem som allerede er aktive.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 000 skritt om dagen er faktisk ikke så veldig mye, har jeg funnet ut. Har hatt på skrittteller når jeg tusler rundt hjemme, går til jobb, går til butikken osv, og har kommet opp i 9-10 000 uten å prøve engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helena_*

Jeg har den siste måneden gått på tredemølla i en timer hver dag.

Rask gange i oppover bakke hele tiden.

Og jeg har nå gått ned 6 kilo og har fått betydelig finere bein og rompe også!!

Aner ikke hvor mange skritt dette utgjør - men det funker ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jobber i barnehage og kjøpte meg en skritteller for å se hvor mange skritt jeg går om dagen da jeg mistenker det er maaaange. Dro på jobb, var der i en halvtime fordi jeg var syk og dro hjem igjen. På slutten av dagen var jeg kommet opp i 17000 skritt! Jeg husker jeg hadde problemer med å oppnå 10 000 skritt for noen år siden og skal ta på meg skrittelleren på mandag når vi skal gå tur med barna.

Lurer på hvor mange det blir? 50 000? Sitter jo aldri i ro og vi går mye på tur. Blir spennende å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...