Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, nå håper jeg noen kan hjelpe meg litt! Vi er en familie på 2 godt voksne og en hund som bor i en leilighet i et relativt nytt bygg. I tillegg reiser vi mye til og fra Sverige, hvor vi også leier en liten leilighet. Og det var etter at vi fikk leiligheten i Sverige at vi begynte å LURE! VI voksne har i lang tid vært slitne, uopplagte, psykisk litt nedfor - og alt forsvant da vi kom til Sverige. Vi trodde at det var fordi vi hadde litt "ferie", men til og med hunden vår var totalt annerledes i Sverige, mye gladere og "til stede". Nå har dette gjentatt seg flere ganger, og vi kan ikke la være å undres på hvorfor..... Noen som har opplevd noe lignende? Jeg synes dette er merkelig, og begynner å lure på om jeg innbiller meg ting. Hilsen Maritheks

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker dårlig inneklima, f eks mugg, fukt eller generelt dårlig ventilasjon. Det går an å få målt dette, såvidt jeg vet.

Gjest Gjest_maritheks_*
Skrevet

vI HAR SJEKKET DE TINGENE, MEN ALT VAR I ORDEN........

Skrevet

Hmm.. Det er ikke så lett å si, men her er i alle fall noen teorier:

Mange mennesker knytter minner til ulike hus og steder. Har dere dårlige minner eller at det har skjedd noe veldig vondt i leiligheten i Norge kan underbevisstheten jobbe med dette selv om dere ikke tenker over det. Når dere drar til Sverige kan disse tankene forsvinne litt. Hvis dere er i bedre humør kan hunden deres også merke det og dermed også bli gladere. Dyr sanser slike ting.

Det kan også være at det er lysere i leiligheten i Sverige. Hvordan er fargene i de to leilgihetene. Farger og sollys kan spille en stor rolle. Det samme gjør luften og de andre tingene som ble nevnt lenger opp i tråden.

Eller det kan rett og slett være at både dere og hunden setter pris på et miljøskifte:)

Gjest Gjest_maritheks_*
Skrevet

Hei Angeleyes, kanskje du virkelig er inne på noe. Leiligheten i Norge har lite lys, mens den i Sverige har sol og lys HELE dagen. Fargene der er også lyse, og møbler/gardiner er turkise - noe som var forferdelig uvant for oss da vi kjøpte dem. . . . Nå reiser vi ned en tur i dag for å sjekke om dette bare er noe vi inbiller oss, vi har vært slappe hele denne uka, og bikkja vår (som attpå til er en Husky) sover masse! Skal bli spennende å se! Takk for svar

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som om det kan grunne i psykiske relasjoner til sted/hus osv. Særlig om lys er viktig for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...