Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber i helsetjenesten, og var for en tid siden utsatt for en traumatisk opplevelse der noen som er meg sterkt overlegen med tanke på muskelkraft prøvde å angripe meg.

Jeg fikk ikke tak i hjelp med en gang , og fikk panikk.

Når jeg ser denne pasienten blir jeg skikkelig redd, og om h*n kommer for nært får jeg panikk. Blir kald/varm, får hjertebank og skjelver, og blir helt gelè i beina.

Hva kan jeg gjøre for å komme over dette? Kan jo ikke unngå pasienten i all evighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du fått oppfølging på jobb, og er det vært kurs i selvforsvar? Var på et kurs i regi av Verge for et par måneder siden, og det har hjulpet meg mye med tanke på å håndtere utagering både psykisk, og om det er nødvendig, fysisk.

Gjest Gjest
Skrevet
Har du fått oppfølging på jobb, og er det vært kurs i selvforsvar? Var på et kurs i regi av Verge for et par måneder siden, og det har hjulpet meg mye med tanke på å håndtere utagering både psykisk, og om det er nødvendig, fysisk.

Har fått tilbud om oppfølging, men jeg er ikke av de som sitter og prater i det vide og brede om "følelser".. Og ser ikke for meg at det har noe for seg. Jeg er livredd denne pasienten, og all verdens prating kan ikke endre på det.

Selvforsvar var et godt forslag, det har vi ikke fått tilbud om. Hva slags ting lærte dere der da?

Gjest Gjest
Skrevet
Har fått tilbud om oppfølging, men jeg er ikke av de som sitter og prater i det vide og brede om "følelser".. Og ser ikke for meg at det har noe for seg. Jeg er livredd denne pasienten, og all verdens prating kan ikke endre på det.

Selvforsvar var et godt forslag, det har vi ikke fått tilbud om. Hva slags ting lærte dere der da?

- Hvordan se at en situasjon er under oppheting.

- Forstå hvorfor situasjonen oppstår.

Og når ting går for langt:

- Plassering. Hvordan stå for å ta slag lettest, og begrense muligheten for å unngå å bli lugget med begge hender.

- Hvordan krølle seg samme mest mulig effektivt.

- Hvordan komme løs fra et grep.

- Hvordan få andre løs.

- Og en rekke andre ting jeg ikke husker nå (klokken er litt mye virker det som ;))

Jeg jobber stort sett med PU, og moderat utagering, men jeg har inntrykk av at du muligens er borti hardere saker? Uansett, kurslederen vi hadde hadde kurs i alt av instutisjoner. Barnevern, psykiatri, osv. Mye av det han fortalte var harde ting, inkludert en forklaring på hvorfor han hadde svært kort hår :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...