junibrura Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 I tillegg til mitt eget bryllup, skal jeg i flere andre i sommer. Jeg trenger kjole!!!! Etter å ha arrangert sitt eget, er kassa bunnskrapt, men har fått tips på billige kjoler hos JK dress.com. Erfaringer? Er kjolene "billige" kopier, eller er det greie til den prisen? Hvordan er stoffet? Er tykt silke når bilde tilsier at det skal være det? Synes det er merkverdig hvor lite informasjon det er om hver kjole mht. stoff, kvalitet osv.
Gjest Pysepus Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Vi bestilte kjole til mamma derfra. Den ble helt nydelig! Kunne ikke se at det var en kopi i det hele tatt! Den er fint sydd, stoffet er kjempebra, broderiene på kjolen er fine - rett og slett perfekt
DDuck Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har også tenkt å bestille derifra Det var en debatt om dette for ikke så lenge siden å der var det noen som hadde vært skikkelig misfornøyd, men vi satser på at det ikke skjer med oss
junibrura Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2008 Vi bestilte kjole til mamma derfra. Den ble helt nydelig! Kunne ikke se at det var en kopi i det hele tatt! Den er fint sydd, stoffet er kjempebra, broderiene på kjolen er fine - rett og slett perfekt Så bra!! Har vært inne og funnet kjole, og nå tror jeg at jeg bestiller. Jeg har riktignok fått en mail tilbake om hvordan jeg skal betale, og det er noe uvanlig, synes jeg.... i disse kreditkorttider.... Betale til Western Union Bank eller noe lignende, og så har jeg fått oppgitt navn og adresse. Hvordan gjør jeg det? Må jeg gå i banken??????
DDuck Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg tror å mener at du kan betale via paypal? :klø: Siden du har fått navn og adresse dit.. du må nesten bare høre med JKDress hva de mener du skal gjøre
Gjest Pysepus Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Du må betale via Western Union! Det gjør du via internett, han sender deg alle opplysningene du trenger så betaler du nesten som om du skulle ha betalt via paypal
Concertina Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Du må betale via Western Union! Det gjør du via internett, han sender deg alle opplysningene du trenger så betaler du nesten som om du skulle ha betalt via paypal ...men husk at Western Union ikke er like sikkert som Paypal... Nå ser det ut til at de fleste får kjolen fra JK, men det anbefales egentlig ikke å bruke WU som betalingsmåte dersom man ikke vet noe om mottaker (WU skal strengt tatt kun brukes om du kjenner vedkommende du sender penger til...).
DDuck Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Hvorfor velger de da å bruke WU som betalingsmåte da? Da ville ikke jeg brukt kredittkortet mitt.. man kan ikke sende dem pengene som en sjekk? Så slipper man å dele de opplysningene..
Concertina Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Hvorfor velger de da å bruke WU som betalingsmåte da? Da ville ikke jeg brukt kredittkortet mitt.. man kan ikke sende dem pengene som en sjekk? Så slipper man å dele de opplysningene.. Det er vel billigere (paypal koster litt), tror dog ikke mottaker får kredittkortopplysningene dine gjennom WU - men dersom du blir svindla så får du ikke pengene igjen når du betaler gjennom WU.
DDuck Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 hmm... :klø: Det høres kjipt ut altså... men man må vel bare satse på at det skal gå bra da
Gjest Pysepus Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Hm... trodde det var sikkert jeg Menne så lenge du betaler med Mastercard skal du jo ha litt flere rettigheter Og det er jo maaange som får varene sine fra JK
Concertina Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Vil anta at MasterCard ikke dekker internettsvindel dersom du betaler gjennom Western Union - det står helt klart på WUs websider at de ikke anbefaler å sende penger til noen du ikke kjenner, ergo så tviler jeg på at Mastercard dekker svindelen om du med viten og vilje har overført penger via WU. Ebay går hardt ut og anbefaler overhode ikke å bruke WU eller lignende til å betale for kjøp på nettet: Never pay for an eBay purchase with Western Union, MoneyGram or other instant cash transfer services. Why? When you send money through one of these services, you can't confirm who picks up the cash. Once you send the money, you won't be able to get it back - you won't even know who got it! Western Union and MoneyGram both recommend against using their services to pay for online auction-style purchases. Click here to read warnings from these companies. eBay prohibits sellers from asking buyers to send payment through Western Union, MoneyGram or other instant cash transfer services. Click here to learn more. eBay does not offer protection for payments made through Western Union, MoneyGram or other instant cash transfer services. Det ser ut som om alle som bestiller gjennom JK får kjolene sine, men generelt så er det viktig å være forsiktig med hvordan man betaler online.
*Aprin* Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har bestilt brudekjole, 2 selskapskjoler til meg selv, dress til mannen, to brudepikekjoler og underskjørt og jakke til brudekjolen fra jkdress, i tillegg til at min mor har bestilt 3 selskapskjoler. Superfornøyd, tykt pent stoff og nydelige broderier..! Betalte via Western Union, og det gikk knirkefritt. Er superfornøyd med mine bestillinger, og ville ikke nølt med å bestille igjen!
junibrura Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2008 Du må betale via Western Union! Det gjør du via internett, han sender deg alle opplysningene du trenger så betaler du nesten som om du skulle ha betalt via paypal Er jeg dum??? Begynner å tro det Det eneste jeg har fått er navn og adresse. Trenger jeg ikke kontonummer, BIC/SWIFT nr osv? ER ikke Western Union en vanlig bank eller har jeg helt misforstått. Betale via internett?? - Mener du via min egen nettbank - utland???
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 Er jeg dum??? Begynner å tro det Det eneste jeg har fått er navn og adresse. Trenger jeg ikke kontonummer, BIC/SWIFT nr osv? ER ikke Western Union en vanlig bank eller har jeg helt misforstått. Betale via internett?? - Mener du via min egen nettbank - utland??? Jeg har akkurat bestillt meg kjole derifra og du kan fint betale med paypal om du vil, bare spør om det så går det helt fint, han er veldig grei å ha med å gjøre
junibrura Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. mai 2008 WU har nettside, du lager deg bruker der og så er det berre å betale, dei tar gebyr. rundt 150,- for overføring av ca. 1500nok... Om JK tar paypal hadde eg gått for det, absolutt! Eg vurderte pauypal, men fant ei anna side, som ingen eg veit om har brukt... Veldig spent Takk for alle svar og gode råd, men jeg er enda ikke noe klokere (nesten )... Jeg bad om å få betale via PayPal, men da fikk jeg bare en referanse til en kinesisk web-side som jeg ikke skjønte noe av. HVORFOR må det være så vanskelig, da! Har handlet mye over internett, men dette tar kaka!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå