Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjøpte nytt kjøleskap på Elkjøp for 2 månender siden. Ble anbefalt dette kjøleskapet av en av de som jobbet der og slo til.

Vi lot kjøleskapet stå 4-5 timer før vi plugget det i, slik som vi ble anbefalt, men merket fort at det ikke er helt som det skal likevel. 7-8 ganger for dage hyler skapet som en bil med slitt registerreim. Det kan holde på i 5-6 minutter om gangen og det er helt forferdelig å høre på. Det er ikke vanlig during, men skikkelig skriking det er snakk om.

Vi var innom Elkjøp og klaget og han sa at nye kjøleskap skal bråke mer nå enn de gjorde før (?) :klø:

Vi fikk med oss et nummer til en reperatør som vi ringte. Han sa også at nye kjøleskap skal hyle, så det var ikke engang vits for han å komme innom for å se på det. Pappa har akkurat sammen kjøleskapet, men hans bråker ingenting...

Vi har både garanti og forsikring på det, så vi kan vel dra innom Elkjøp nok en gang og kreve nytt. Jeg takler ikke dette bråket mer, det blir bare værre og værre for hver dag.

Noen som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente37
Skrevet

Jeg har også et relativt nytt kjøleskap fra Elkjøp som også hyler, hviner og lager surkelyder periodevis hver dag. Det står faktisk i bruksanvisningen at det er normalt at den lager hvine/hyle lyder til tider.

Men er din så plagsomt som du påstår, ville jeg insistert at tekniker fra elkjøp kom for å se på det.

Skrevet (endret)

Mitt kjøleskap lager bare lyder iblant, første gangen jeg hørte at det laget stønnelyder, ulte og bar seg midt på natta, så trodde jeg at det var naboen vegg i vegg som hadde fått seg en hemmelig elsker og hadde høylydt sex... men så viste det seg at det bare var kjøleskapet da... :fnise:

Endret av absinthia
  • Hjerte 1
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har også nytt kjøleskap, og det lager litt mer lyd enn det gamle. Det har noe med en mer miljøvennlig kjølevæske som ikke er like smidig som i de gamle visstnok.

Men selv om det lager LITT mer lyd enn det gamle, så driver det ikke akkurat å uler, stønner og hyler! ;)

Hvis du fortsatt synes det lager for mye lyd, ville jeg prøvd å få tatt opp lyden på et eller annet vis for å la en reparatør høre det. Sjansen er vel stor for at lydene IKKE vil komme akkurat mens dere har en reparatør på besøk uansett.

Skrevet

I går prøvde jeg å telle hvor mange ganger i løpet av en dag det setter i gang med bråket sitt, og jeg kom frem til 9 ganger (7 minutter på det lengste). Det er til å bli gal av, og det er ingen vits å ta seg en middagslur på sofaen for det høres helt inn til stua.

Skal ta meg en tur til Elkjøp i dag og høre om vi kanskje kan få bytta det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...