hjema Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg spiser og spiser og spiser hele dagn....har spist sammenhengende i hele dag, men blir ikke engang dårlig av det lenger, har pågått så lenge...har lagt på meg 15kg på under et år!!!! hva kan jeg gjøre?? desperat!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Løs tanke, men har du fått undersøkt stoffskiftet og sett etter mangler for diverse? Fikk det undersøkt for litt siden selv, så det er ikke grunnen hos meg, men for mange er ekstrem matlyst et symptom.
hjema Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2008 at om man spiser så mye kan man ha lavt stoffskifte??? hvordan får man målt dette??
*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Jeg spiser og spiser og spiser hele dagn....har spist sammenhengende i hele dag, men blir ikke engang dårlig av det lenger, har pågått så lenge...har lagt på meg 15kg på under et år!!!! hva kan jeg gjøre?? desperat!!!!!!!! Har du tenkt noe på hvorfor du spiser? Er det pga. sultfølelse, fordi du savner noe/noen? Hva var det som fikk deg til å begynne å spise sånn, var det en spesiell hendelse som utløste spisingen? Det eneste du kan gjøre er å forsøke å finne ut hvorfor du spiser og så finne en annen løsning enn å spise. Enkelt i teorien, i praksis så kan det være vanvittig vanskelig. Cluet da er å ikke gi opp selv om man får tilbakefall, og finne noen å snakke med som kan forstå.
*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 at om man spiser så mye kan man ha lavt stoffskifte??? hvordan får man målt dette?? Lavt stoffskifte får du målt hos legen ved hjelp av en blodprøve.
nettengel Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Slutt å spis så mye- Vedkommende skjønner nok at løsningen er å slutte å spise så mye... Men veien dit er nok litt lengre enn som så! Det er nok viktig å oppsøke lege for å få profesjonell hjelp. Det er jo et stykke på vei å innrømme overfor seg selv og andre at du har et problem. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 at om man spiser så mye kan man ha lavt stoffskifte??? hvordan får man målt dette?? Blodprøve hos legen. Ligger mye info på http://www.xlpluss.no/thyroforum/index.php
Gjest Peachbud Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Aktiviser deg selv. Da får du tankene over på noe annet enn mat. Gå lange turer med venner/kjæreste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå