Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

har blitt sykemeldt en uke, og lurer på om noen vet hvordan reglene er for å dra utenlands i denne perioden??må man ha tillatelse??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må ha tillatelse fra NAV.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, du må ha tillatelse fra NAV.

men selv under arbeidsgiverperioden???

Gjest Thalee
Skrevet
Hei!

har blitt sykemeldt en uke, og lurer på om noen vet hvordan reglene er for å dra utenlands i denne perioden??må man ha tillatelse??

Trenger noen å vite at du skal utenlands?

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Trenger noen å vite at du skal utenlands?

På en sykemelding må du hake av for om du skal avvikle ferie eller reise utenlands. Så, ja, noen har noe med det. Med mindre du ønsker å lyve.

Gjest Gjest
Skrevet
På en sykemelding må du hake av for om du skal avvikle ferie eller reise utenlands. Så, ja, noen har noe med det. Med mindre du ønsker å lyve.

men ingen kan vel finne ut av det??

Skrevet

Kjenner at jeg blir litt provosert her..

Er du ikke syk da?? Da burde du vel strengt tatt holde deg hjemme!

Og ja, jeg vet at enkelt har sykdommer/lidelser som kan bedres betraktelig ved utenlandsopphold. Men dersom det hadde vært tilfelle her, så hadde det jo ikke vært no å lyve om!

Gjest Audrey Horne
Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. Det er egentlig opp til din samvittighet og moral.

Gjest Gjest
Skrevet

Tydelig at du har sykemeldt seg for å ta deg en uke utenlands ja...

Jeg håper virkelig at du drar, og at du blir tatt for det...

Da kan du i all fall vente deg sparken når du kommer tilbake..... og et kraftig oppgjør med NAV.

GRRR.. jeg blir så provosert av sånne som deg

Gjest Evine
Skrevet

Legen må godkjenne utenlandsreiser under sykemeldingsperioder.

Vet om mennesker som har reist utenlands under rekonvalesensperiode etter en større operasjon .. men har aldri hørt om noen som reiser utenlands ved vanlige sykemeldinger .. Er man for syk til å jobbe så er man vel ofte for syk til å reise på ferie også ...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var sykmeldt for utbrenthet - fikk lov av legen å reise utenlands da. Som han sa: sannsynligvis kommer du deg fortere når du kommer deg bort litt.........

Gjest Thalee
Skrevet
Jeg var sykmeldt for utbrenthet - fikk lov av legen å reise utenlands da. Som han sa: sannsynligvis kommer du deg fortere når du kommer deg bort litt.........

Hvis du allerede har fått tillatelse av legen, hva vil du med denne tråden?? :klaske:

Skrevet
Hvis du allerede har fått tillatelse av legen, hva vil du med denne tråden?? :klaske:

En annen gjest en trådstarter, antageligvis..? ;)

Ei venninne av meg ble mer eller mindre eordret ut av landet da det viste seg at prøverørsforsøk nr. 3 også gikk til helvete. Men da ga jo legen beskjed til NAV om at utenlandsreise ville være til det beste for hennes helbred.

Gjest Thalee
Skrevet
En annen gjest en trådstarter, antageligvis..? ;)

Ja kanskje det :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...