La Luna Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Noen som har tatt et metodefag på uio, og kan fortelle meg om det var bra/dårlig? I graden min kan jeg velge mellom flere metodefag, men vet ikke helt hvilket jeg skal velge....dette er alternativene: LING1106 LIT2000 REL1001 SGO1900 SOS1120 STV1020 SUM3011
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Uten at jeg har tatt noen av disse metodeemnene, så ville jeg si at du nok bør velge det som ligger nærmest opp til hovedemnet ditt, eventuelt det du har lyst til å fordype deg i senere. Jeg har en annen faglig bakgrunn enn din, men jeg har hatt desidert mer bruk for metodekurset innen faget jeg senere tok master i enn andre metodefag.
La Luna Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Vel, på en måte kan alle relateres til graden min, det er det som er problemet. Og hva jeg en gang vil skrive master i, det er ikke helt noe jeg vil ta stilling til nå....så litt vanskelig å velge :-)
Gjest Joakim Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Hei, kanskje http://www.kurskritikk.no/ gir deg svaret? Relativt nyoppstartet riktignok, så langt fra alle kurs er dekket.
California Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg kjenner bare til STV og SGO, men av de to ville jeg valgt SGO. STV regner fortsatt metode for hånd (med kalkulator), SGO legger inn data, tall og statistikk på pc og vi brukte SPSS til å finne resultater (mer moderne, og da får du i tillegg fordelen av å lære et nytt dataprogram = fint å ha på CV).
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Ta det faget som relaterer seg til 80-gruppen din. Jeg har tatt LIT2000, det var et tungt og vanskelig fag, men jeg har hatt stor nytte av det i ettertid.
La Luna Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2008 Hei, kanskje http://www.kurskritikk.no/ gir deg svaret? Relativt nyoppstartet riktignok, så langt fra alle kurs er dekket. Takk for tipset, men ingen av dem er kommentert på den siden. Jeg kjenner bare til STV og SGO, men av de to ville jeg valgt SGO. STV regner fortsatt metode for hånd (med kalkulator), SGO legger inn data, tall og statistikk på pc og vi brukte SPSS til å finne resultater (mer moderne, og da får du i tillegg fordelen av å lære et nytt dataprogram = fint å ha på CV). Takk for tips Ta det faget som relaterer seg til 80-gruppen din. Jeg har tatt LIT2000, det var et tungt og vanskelig fag, men jeg har hatt stor nytte av det i ettertid. Flere av dem kan det, det er det som er problemet. Ingen av dem går direkte på 80-gruppen min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå