Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest StockDama
Skrevet
det er alltid noen som er FOR lisensen, la dem betale den, men la oss andre å ha et valg! Jeg ser aldri på NRK, og vil heller ikke betale for den.

Jeg ser mest på tv3, og kan bli irritert av mengden av reklame der.. Allikevel, krever jeg ikke at absolutt alle her i landet, som eier tv, ville betalt 2000 kr pr år, og jeg kunne se tv3 uten reklame?

Et godt poeng..de som ser på nrk, kan få betale for nrk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er og fasinerande at der er 3 (4?) kanaler, og det er berre dritprogram og reprise på alle 3.

Eg MÅ ha TV, for å spele playstation.

Øh... ok.

Jeg kan ikke helt skjønne hvor du har dritprogrammene og reprisene fra, hvis du gidder å lese programoversikten og ikke bare være forutinntatt på dine egne interesser.

Men så lenge du bare spiller Playstation er det klart du burde få slippe unna lisensen. Absolutt :ler:

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye lisens jeg kommer til å ha betalt før jeg parkerer tøflene for siste gang.

De har alltid påstått at lisensen er noe du betaler for å få lov og ha en tv, og at det ikke er for å kunne se NRK.

Nå betaler jeg det hvite ut av øyet for å kunne se tv i det hele tatt, pluss lisensen til NRK for en kanal jeg ser veldig lite på. joda, de har kvalitet på programmene, men det er allikevel ikke alt som faller i smak.. det er kun en liten del av tilbudet deres jeg faktisk ser.

Masse av det er dørgende kjedelig.

Skrevet
det er alltid noen som er FOR lisensen, la dem betale den, men la oss andre å ha et valg! Jeg ser aldri på NRK, og vil heller ikke betale for den.

Jeg ser mest på tv3, og kan bli irritert av mengden av reklame der.. Allikevel, krever jeg ikke at absolutt alle her i landet, som eier tv, ville betalt 2000 kr pr år, og jeg kunne se tv3 uten reklame?

Men hadde du kunnet, så ville du nok krevd det.

Til Nigo-San, det med NRK og kvalitet kan nok diskuteres ytterligere. Både Discovery channel og National Geographic channel gir bedre tilbud enn hva NRK gir på den naturvitenskapelige og kulturelle fronten. Skal du ha mer kultur, kan du se på la cinquieme/arte, eller du kan titte på 3sat, som er en tysk-østerriksk-sveitsisk samarbeidskanal (statsfinansiert, men det er da ikke vårt problem), eller du kan titte på china TV, osv osv osv.

NRK er ikke none megakulturbombe. NRK gjør sitt beste for å være så like privatkanaler som mulig, for å være så populære så mulig. Hadde de vært smale, hadde de neppe fått så bred støtte i befolkningen til å kreve inn lisens.

Jeg bare venter på at alle som kjøper seg PC, må betale lisens, fordi de har muligheten til å besøke NRKs hjemmesider.

Skrevet

Her har du i grunnen et par gode argumenter, Transmogrifier :)

Gjest Infralove
Skrevet
Øh... ok.

Jeg kan ikke helt skjønne hvor du har dritprogrammene og reprisene fra, hvis du gidder å lese programoversikten og ikke bare være forutinntatt på dine egne interesser.

Eg tenkte meg at nokon kom til å kommentere det.

Eg ser aldri på NRK. Blar alltid forbi.

Eg blar forbi kanalane, og då ser eg kva program dei sender =O

Skrevet
Men hadde du kunnet, så ville du nok krevd det.

Huh..?? NEI. Det er jo derfor jeg hadde den eksempel, for at jeg synes den idéen ville vært helt latterlig. Forresten, året er 2008 nå, og DVD-opptakere som lar deg å lagre tv-programmene, se de senere og spole over alt reklame koster ikke mer enn et års lisens.

Altså, hvis lisensen blir avlyst nå, og det kommer reklame på NRK, alle som hater reklame og elsker NRK kan bruke disse lisenspenger for å kjøpe sånn boks og fortsette å se NRK uten reklame. Alle andre bør slippe.

Diskusjon om kvaliteten på NRK programmene, og om man liker de eller ikke, er "hver sin smak" sak, som jeg ser det, og har ingenting å gjøre med med diskusjonen om lisenspengene.

Gjest Gjest
Skrevet

Så stem på de partiene som vil gi deg frihet: Fremskrittspartiet vil selge NRK, mens Venstre vil beholde NRK, men avvikle lisensordningen.

Skrevet

Discovery channel, nathional geographic, travel channel, animal planet, history channel er et fåtall av flere kanaler som har fantastiske dokumentarer, og selv vi som har basispakken til get gjennom borettslaget har fler av disse type dokumentar kanalene.

Disney channel og cartoon network er også kanaler som sender ting som er på lik linje med barnetv (som er blitt ufattelig dårlig de siste årene). Ikke en gang grand prix så jeg på nrk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...