Gå til innhold

norsk eksamen i morgen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Serena
Takk for oppmuntringen, men når en norsklærer lurer på om man er seriøs lover ikke det særlig godt!

Vi får se hva de legger vekt på i besvarelsen min, nevner jo både det med at hun er formfull og ikke "idealet" for disse unge jentene teksten handler om. Jeg tror ikke jeg stryker, men man vet jo aldri!

Personlig synes jeg det virker lite profesjonelt av en norsklærer å uttale seg på så tynt og generelt grunnlag. Håper det går bra med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer meg alltids ;) Har tross alt 11 eksamener denne våren, og må sikkert ta en eller to om igjen til jul, så en til eller fra gjør ingenting :P Neste gang tar jeg bare en good old analyse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Såååå glad den er over...valgte oppgave 2 (novellen)..men syntes den var litt vanskelig å få teken på..hvordan føler dere andre at det gikk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva skjer med denne karakteren i forhold til poengberegning for høyere studier? >Blir den en egen karakter, eller legges den sammen med norsk skriftlig før vi regner ut summen?

Stemmer det at vi ikke får den tilbake før i sommerferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med denne karakteren i forhold til poengberegning for høyere studier? >Blir den en egen karakter, eller legges den sammen med norsk skriftlig før vi regner ut summen?

Stemmer det at vi ikke får den tilbake før i sommerferien?

Fram til og med sommeren 2008. Alle fag på vitnemålet teller likt, med unntak av norsk der hver del teller for seg - hovedmål, sidemål og muntlig. Dersom det er både standpunktkarakter og eksamenskarakter i et fag, skal fagets gjennomsnitt beregnes først og det er fagets gjennomsnitt som tas med ved beregning av vitnemålets gjennomsnitt. Dersom et fag har egen standpunktkarakter for skriftlig og egen for muntlig, skal også fagets gjennomsnitt beregnes først, før beregningen av vitnemålets gjennomsnitt.

Fra og med sommeren 2009 (Kunnskapsløftet). Alle karakterer på vitnemålet teller likt. Dersom et fag har egen standpunktkarakter for skriftlig og egen for muntlig, vil faget telle dobbelt så mye som et fag som bare har en standpunktkarakter. Dersom det er både standpunktkarakter og eksamenskarakter i et fag, teller faget dobbelt så mye som fag som bare har standpunktkarakter. Dersom et fag har to standpunktkarakterer og i tillegg to eksamenskarakterer, vil faget telle fire ganger mer enn et fag med bare en standpunktkarakter og ingen eksamenskarakter.

Husker ikke datoen for når vi får karakterene, men vi må jo få dem før de skal sendes til Samordnaopptak :)

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fram til og med sommeren 2008. Alle fag på vitnemålet teller likt, med unntak av norsk der hver del teller for seg - hovedmål, sidemål og muntlig. Dersom det er både standpunktkarakter og eksamenskarakter i et fag, skal fagets gjennomsnitt beregnes først og det er fagets gjennomsnitt som tas med ved beregning av vitnemålets gjennomsnitt. Dersom et fag har egen standpunktkarakter for skriftlig og egen for muntlig, skal også fagets gjennomsnitt beregnes først, før beregningen av vitnemålets gjennomsnitt.

Fra og med sommeren 2009 (Kunnskapsløftet). Alle karakterer på vitnemålet teller likt. Dersom et fag har egen standpunktkarakter for skriftlig og egen for muntlig, vil faget telle dobbelt så mye som et fag som bare har en standpunktkarakter. Dersom det er både standpunktkarakter og eksamenskarakter i et fag, teller faget dobbelt så mye som fag som bare har standpunktkarakter. Dersom et fag har to standpunktkarakterer og i tillegg to eksamenskarakterer, vil faget telle fire ganger mer enn et fag med bare en standpunktkarakter og ingen eksamenskarakter.

Husker ikke datoen for når vi får karakterene, men vi må jo få dem før de skal sendes til Samordnaopptak :)

Tuuusen tak for kjempe bra svar! Da betyr det at eksamns karakteren vår kommer inn under kriftlig norsk karakteren da..det var det jeg hadde håpet på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest privatist
hehe, jaja, så får jeg ta den om igjen til jul, ikke det verste i verden for meg :) Jeg skrev ganske mye, både om det humoristiske og fargevalget, og om fordommer, valget av blad det er skrevet i osv. Blir spennende :)

Jeg er helt enig med tolkningen din. Valgte selv oppgave 5, og nevnte akkurat de samme tingene som deg. Blå kjole, kapitalisme, fordommer osv.

Men, er det noen av dere som har fått utdelt ressurshefte til nynorsk? Hva står det isåfall der? Privatister på skolen jeg tar eksamen får ikke ressurshefte på forhånd.. Kun elever :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...