Serenity88 Skrevet 21. mai 2008 #21 Skrevet 21. mai 2008 Hvor tar dere eksamen? Her i Oslo (via Bjørknes) har læreren vår understreket at man kun og KUN får 20min. Altså 10min. på særemne og 10min på de andre oppgavene (er jo som regel 2 stykker).
SuperGjest Skrevet 21. mai 2008 #22 Skrevet 21. mai 2008 Bergen. Her har vi 10 minutt på alle oppgavene, som blir da 30 minutter til sammen. Nå skal ikke jeg ta muntlig før neste semester da, skal bare ha skriftlig nå.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #23 Skrevet 21. mai 2008 Hvordan analyserer man egentlig eventyr? Hva ser man etter hos dem?
Serenity88 Skrevet 21. mai 2008 #24 Skrevet 21. mai 2008 Hvordan analyserer man egentlig eventyr? Hva ser man etter hos dem? Jeg ville søkt på Wiki hvis jeg var deg, står godt og kort forklart der. Blir for langt å skrive et svar til deg her... Eventyr
Aurela Skrevet 21. mai 2008 #25 Skrevet 21. mai 2008 Jeg gruer meg litt, noen ganger så klarer jeg bare ikke få flyt i tekstene mine. De fleste som tok eksamen ifjor (ikke som privatister da) og som pleier å ligge 5-6, fikk 2 og 3 Fra folk som hadde eksamen i fjor var det mange som var sinna.. Kjenner flere som mener oppgavene gjorde at det ikke ble noe forskjell mellom de som hadde lest masse på pensum og de som ikke hadde åpnet boka.. Håper dere forstår hva jeg mener
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #26 Skrevet 21. mai 2008 Fra folk som hadde eksamen i fjor var det mange som var sinna.. Kjenner flere som mener oppgavene gjorde at det ikke ble noe forskjell mellom de som hadde lest masse på pensum og de som ikke hadde åpnet boka.. Håper dere forstår hva jeg mener Faaen, da har de sikkert forandret det i år!!! Fittehelvette!!!!!!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. mai 2008 #27 Skrevet 21. mai 2008 Hørt at det er lurt om lese om Wergeland siden han har 200 års jubileum i år;) Ellers bør dere lære analyse, det er det sikkert vi får:) Lykke til alle sammen, det går nok så fint skal dere se
Aurela Skrevet 21. mai 2008 #28 Skrevet 21. mai 2008 Her er en til diskusjon om det samme.. http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=954617 LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!! (nå burde jeg logge av, spise mat og LESE!!)
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #29 Skrevet 21. mai 2008 Hva må til for å få 5 eller 6 i morgen? Må vi kunne mer enn det som står i boka eller holder det med å kunne fremlegge det på en ordentlig og grei måte?
Mirepoix Skrevet 21. mai 2008 #30 Skrevet 21. mai 2008 Jeg håper på at vi enten får om eventyr eller analyse av novelle..off gruer meg til det her jeg:(
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #31 Skrevet 21. mai 2008 Jeg håper på at vi enten får om eventyr eller analyse av novelle..off gruer meg til det her jeg:( Jaaaa, jeg oxo....shit ass...begynner å føle nervene...skjønner nå at det ikke går å lære denne dritt norsken ordentlig til i morgen...
Mirepoix Skrevet 21. mai 2008 #32 Skrevet 21. mai 2008 Et tips er å lese sammendragene og hva som er typisk for de forskjellige litteratur epokene, og hva som skiller dem..
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #33 Skrevet 21. mai 2008 Et tips er å lese sammendragene og hva som er typisk for de forskjellige litteratur epokene, og hva som skiller dem.. Sammendrag??? Hvor har du det fra? Hvilken bøker har du?
Aurela Skrevet 21. mai 2008 #34 Skrevet 21. mai 2008 Gah!! Skjønner ikke hvordan dette skal gå. Satt nettopp og leste språkhistorie, den kan jeg sånn passe bra, men får vi en oppgave om det hjelper det jo ikke å kunne det sånn passe for å være sikker på å få fire eller bedre!! Konklusjonen min er at jeg ikke kan skrive en egen fagrelatert oppgave, det må bare bli sånne oppgaver der jeg kan dra det inn etter min beste evne Håper på noen ok tolkningsoppgaver som jeg kan flette det faglige jeg kan elegant inn.. Med andre ord, dette lover ikke bra!!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #35 Skrevet 21. mai 2008 U r not alone my friend....samme her...sliter i morgen om det ikke kommer en super analyse oppgave..sukk Hva skjer med denne karakteren i forhold til poengsum? Legges sammen med standpungt norsken eller en helt egen karakter?
Aurela Skrevet 21. mai 2008 #36 Skrevet 21. mai 2008 U r not alone my friend....samme her...sliter i morgen om det ikke kommer en super analyse oppgave..sukk Hva skjer med denne karakteren i forhold til poengsum? Legges sammen med standpungt norsken eller en helt egen karakter? Vet ikke hvordan det er når kunnskapsløftet kommer, men nå blir det gjennomsnittet av de to karakterene. Får du i bokmål 4 i standpunkt og 5 i eksamen, får du 4,5 i norsk bokmål. Får du 4 i nynorsk standpunkt og 3 på eksamen blir nynorskkarakten din 3,5. You see??
Mirepoix Skrevet 22. mai 2008 #38 Skrevet 22. mai 2008 Gikk overraskende greit=P hehe.. Valgte en oppgave om Ivar Aasen, og nynorsken.. Hadde faktisk ikke lest om han, men vi hadde hatt et prosjekt om han for ikke så lenge sia=P Heldigvis! Helhetlig var teksten riktig, men hadde ingen ordentlige 100% faktasetninger om du skjønner.. Hadde ikke med så mange årstall bortsett fra da han var født, og når han døde;) Jeg er ihvertfall fornøyd med hva jeg klarte=)
Mirepoix Skrevet 22. mai 2008 #40 Skrevet 22. mai 2008 Tror jeg leste igjennom den novella 3-4 ganger.. men sto helt fast:S Så spent på å høre hvordan jeg også=P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå