*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg fikk en nevø i dag og skal på besøk på lørdag og hilse på. Trenger litt kreative ideer til hva jeg kan gi. Har ikke planer om å bruke mer enn ca 2-300 kr på gave, klær kan bli litt vanskelig da jeg ikke helt vet nøyaktig hvor stor han er bortsett fra at han ble antatt å være ca 5,7 kg ved sjekk på mandag. Teddybjørn ga jeg til niesen min da hun ble født, så lurte på om jeg skulle prøve å være litt mer kreativ denne gangen. Bor for øvrig i Oslo. Lage noe selv er totalt uaktuelt pga. tidspress, ikke er jeg noe flink til sånne ting heller.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Gi en tallerken, både dyp og flat i en eller annen serie. Kardemommeby eller Karius og Baktus fra Porsgerunn f. eks.
Netten Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg fikk også nylig en nevø, og kjøpte en deilig og litt spesiell kosebamse og noen utrolig kule mini Vans sko. Make til pappa og tante sine
Susan Sto Helit Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Ville kjøpt et teppe, en koseklut-dyr-sak, og kanskje noen siklesmekker/smekker o.l.
sommerglede Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Jeg fikk en nevø i dag og skal på besøk på lørdag og hilse på. Trenger litt kreative ideer til hva jeg kan gi. Har ikke planer om å bruke mer enn ca 2-300 kr på gave, klær kan bli litt vanskelig da jeg ikke helt vet nøyaktig hvor stor han er bortsett fra at han ble antatt å være ca 5,7 kg ved sjekk på mandag. Teddybjørn ga jeg til niesen min da hun ble født, så lurte på om jeg skulle prøve å være litt mer kreativ denne gangen. Bor for øvrig i Oslo. Lage noe selv er totalt uaktuelt pga. tidspress, ikke er jeg noe flink til sånne ting heller. oi.. det var ikke for lite heller.. 5,7 kg.... grøsser ved tanken jeg har født 3 barn og setter utrolig stor pris på klær... hva med et badehånkle til babyer??? de kommer utrolig godt med... fikk det til min førstefødte og var utrolig greit... gratulere med nevøen....
*Enigma* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2008 Han er stor ja, så han ble heldigvis for mammaen (som for øvrig slett ikke er spesielt stor) tatt med keisersnitt. Takk for gratulasjoner og tips. Da får jeg ta meg en tur rundt i butikkene og kikke litt, også har jeg noen tips til julegave også. Greit å ha en ide om hva man skal se etter når man ikke har så god tid.
Malama Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Det er da ikke umulig å kjøpe klær uten å vite eksakt hvor stor han er, bare kjøp noe som i alle fall ikke er for lite. Om det er for stort, så gjør det ikke noe, han vokser garantert inn i det! Det er jo ganske vanlig å gi klær i størrelse 62 til nyfødte, noen gir 56, men altså, poenget er at de vokser inn i det.
*Enigma* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2008 (endret) Det er da ikke umulig å kjøpe klær uten å vite eksakt hvor stor han er, bare kjøp noe som i alle fall ikke er for lite. Om det er for stort, så gjør det ikke noe, han vokser garantert inn i det! Det er jo ganske vanlig å gi klær i størrelse 62 til nyfødte, noen gir 56, men altså, poenget er at de vokser inn i det. Joda, selvfølgelig, men det er jo utrolig kjedelig når jeg overhodet ikke har peiling, også kanskje jeg gir for smått, see? Jeg er ikke noe redd for for store klær egentlig, bare forferdelig kjedelig å gi noe som er for smått. Derfor tenkte jeg å bare unngå hele greia og kjøpe noe annet. Dessuten har jeg jo lyst til å gi noe de kan bruke nå, ikke om et år. Det er en nyfødtgave, ting som kanskje bare blir liggende til litt seinere kan jeg heller gi til jul eller bursdag. Endret 23. mai 2008 av *Enigma*
Malama Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 62 er for babyer på ca 3 måneder, og 68 er hakket større. Det står anvisinger på dette i alle babytøyavdelinger. Disse størrelsene er ikke for små, selv for en på 5,6 kilo, garantert. (og forresten, det er mulig å bytte gaver også, så lenge du ikke river av hele merkelappen...) Men tepper, håndklær og sånn funker også. Bøker og servise og sånn også selvsagt, men det er mer typisk dåpsgaver synes jeg
*Enigma* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. mai 2008 62 er for babyer på ca 3 måneder, og 68 er hakket større. Det står anvisinger på dette i alle babytøyavdelinger. Disse størrelsene er ikke for små, selv for en på 5,6 kilo, garantert. (og forresten, det er mulig å bytte gaver også, så lenge du ikke river av hele merkelappen...) Men tepper, håndklær og sånn funker også. Bøker og servise og sånn også selvsagt, men det er mer typisk dåpsgaver synes jeg Jada, selvfølgelig er alt mulig. Jeg kan kjøpe klær i størrelse 1 år, de kan kanskje bytte med mindre jeg kjøper et eller annet i en butikk de ikke har dit jeg skal osv. Men det var ikke poenget. Jeg ønsket andre tips, jeg har ikke lyst til å kjøpe klær når jeg ikke vet hvor stor han er. Nå skrev jeg jo også en grense på 2-300 så det er litt begrenset hvor mye jeg faktisk får for den prisen. Men jeg har jo fått en del tips nå, så jeg finner garantert noe.
Malama Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Kjøper ikke for mer enn det jeg heller, og får faktsik en del babyklær for det beløpet, så derfor var det bare ment som et råd da... Jeg mente jo ikke å være vanskelig, bare å hjelpe, men whtever... Lykke til, og kos deg med babybesøk
Sol79 Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Hva trenger egentlig en nyfødt baby utover pupp og omsorg? KLÆR.
*Enigma* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. mai 2008 (endret) Kjøper ikke for mer enn det jeg heller, og får faktsik en del babyklær for det beløpet, så derfor var det bare ment som et råd da... Jeg mente jo ikke å være vanskelig, bare å hjelpe, men whtever... Lykke til, og kos deg med babybesøk Jaaaada, man får en haug med babyklær for den prisen, men nå var poenget å ikke kjøpe babyklær, noe jeg presiserte i åpningsinnlegget. Dessuten er det ikke sånn at str 62 som er ment for babyer på 3 måneder passer alle babyer på 3 måneder, så derfor venter jeg heller til jeg har sett guttungen og vet hvor stor han er og hvordan han utvikler seg videre før jeg kjøper klær. Jeg har en tendens til å skjemme bort niesen min allerede, akkurat som alle andre gjør, så da blir det vel ikke noe annerledes med nevøen min tenker jeg.... Skal nok kose meg ja, både denne helga og neste. Koselig med sånne små (som i dette tilfellet er ganske stor likevel ). Endret 23. mai 2008 av *Enigma*
bizzy Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Da eldstemann ble født fikk vi en "brettut-bok" med enkle tegninger i sorthvitt, som både vi og babyen likte veldig godt! Denne ble satt opp foran han når han lå på magen og han kunne ligge lenge å titte på tegningene! Kommer til å kjøpe ny nå når småsøsknene kommer, for den vi har er blitt utbrukt Ellers kan en treningsmatte være veldig kjekt å ha når barnet skal ligge på gulvet! Kjekt for mor også om hun etterhvert ønsker å trene magemuskler når kroppen er klar for det. Vet de har hatt en fin matte på xxl til 299 uten ftalater. Det hadde i allefall jeg satt stor pris på! Gratulerer med den lille-store nevøen!
DDuck Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 Vi gav klær i litt større størrelser slik at han kunne ha når han vokste litt... alle får jo så mye nyfødt klær at de får jo nesten ikke rukket å bruke alt før ungen er vokst ut av det
Gjest m Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Du kan kjøpe babybok, der mor kan skrive om babyen og lime inn bilder, blir et fint minne. Eller på hobbybutikker (tror jeg) får du kjøpt gipssett som de kan ta avtrykk av handa/foten, morro å ha senere. Andre forslag er teppe, smykke, bilde, sutt med navnet på (om han har fått navn da) eller så kan du skrive "tantes gullgutt" på, disse tror jeg må bestilles på nett, så de får du ikke såå fort, finnes og skilt til å ha på vogna som det står navnet på.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #19 Skrevet 24. mai 2008 Har brukt å kjøpe en pakke bleier og lagt ved gaven til barnet, det kommer alltid godt med for bleier er forbruksmateriale.. Har ellers variert mellom å kjøpe leker, bøker, koseklut, teppe, selnetøy, håndduk... Til tanteunger (og andre barn som står meg nært) har jeg pleid å kjøpe en bok som heter "Gjett hvor glad jeg er i deg" når de blir litt større.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #20 Skrevet 24. mai 2008 har kjøpt enten klær, sengetøy, vognteppe, smykke(gullhjerte), helseteppe og vippestol. Vippestolen kjøpte jeg på Jysk for 250 kr, og foreldrene var kjempefornøyd. Men jeg ville ha ringt på forhånd og spurte om de hadde kjøpt seg det. Dette er jo en ting de vil få bruk for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå