Gå til innhold

Hva heter dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest TS
Skrevet

Prøver å finne ut hva det er det heter det jeg tenker på. Dere vet slike store stativ der det henger store ark som man ofte bruker i klasserom og slikt. Blir liksom en stor blokk som alle kan se. Hva er det dette kalles? Klarer ikke å komme på hva i alle dager det kan være. Frustrerende. Har tenkt at lillejenta skal få en slik en på rommet sitt siden hun er så glad i å skrive bokstaver og tegne. Og det er jo ikke akkurat smått hun skriver, så et A4 ark holder ikke lenge :fnise: . Hun er ikke gammel(4 år), men synes hun skal få drive med "skriving" når hun tydelig har interesse av det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Heter det ikke flip over, da? Tror det :)

Gjest Gjest_Kath_*
Skrevet
Prøver å finne ut hva det er det heter det jeg tenker på. Dere vet slike store stativ der det henger store ark som man ofte bruker i klasserom og slikt. Blir liksom en stor blokk som alle kan se. Hva er det dette kalles? Klarer ikke å komme på hva i alle dager det kan være. Frustrerende. Har tenkt at lillejenta skal få en slik en på rommet sitt siden hun er så glad i å skrive bokstaver og tegne. Og det er jo ikke akkurat smått hun skriver, så et A4 ark holder ikke lenge :fnise: . Hun er ikke gammel(4 år), men synes hun skal få drive med "skriving" når hun tydelig har interesse av det.

er det et "staffeli" du tenker på?

Gjest Gjest_Polly_*
Skrevet

Flipover heter de! :jepp:

(Vi kalte dem hvertfall det da jeg gikk på skolen)

Skrevet

Vi kalte det også "Flipover"

Skrevet
Har tenkt at lillejenta skal få en slik en på rommet sitt siden hun er så glad i å skrive bokstaver og tegne. Og det er jo ikke akkurat smått hun skriver, så et A4 ark holder ikke lenge :fnise: . Hun er ikke gammel(4 år), men synes hun skal få drive med "skriving" når hun tydelig har interesse av det.

Vil bare gi deg et tips! En flipover må du jo bytte ut når du går tom for ark. Det som går an å gjøre er å male innsiden av døra, eller en del av veggen om du ikke har tapet, helt svart med helmatt maling. Da kan hun bruke det som en stor kritttavle, og viske ut akkurat når hun vil! Vet bare om noen som har gjort det og synes det er supert! :) (du får kjøpt sånne svære tavler som du kan bruke tusj på også)

Skrevet

Ikea har tavler (som står på gulvet) der man skriver med kritt på ene siden og har rull med papir på andre siden.

Flip over regner jeg med er ganske dyre. Ihvertfall den typen som brukes på skoler etc. Jeg bruker rullene med papir fra IKEA som tegnepapir til mine unger. Da får de tegne og skrive så stort de bare vil...

Skrevet

Jeg kjøpte en flip over blokk en gang i forbindelse med eksamenslesing (skrev opp huskelister, formler, figurer etc. som jeg måtte huske, og tapet på veggen bak TV - så da kunne jeg både strikke, se TV og lese til eksamen samtidig.... Genialt! Fikk kjempebra karakterer da jeg holdt på med det), og minnes å huske den kostet rundt 80 kr., men det er jo ganske lenge siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...