Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når man har fleksitid og arbeider med enn man skal, kan ma ta ut dette i fridager eller lønn? Eller er dette opp til hver enkelt bedrift?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Plusstid kan vanligvis bare avspaseres, men det er sikkert forskjellige regler rundt dette fra bedrift til bedrift.

Skrevet

De fleste har også regler for når fleksikontoen gjøres opp og hva som da skjer med mye pluss tid. (Ofte blir timer over 45 eller 50 bare strøket. Da er det lurt å avspasere disse). Med fleksitid skal tiden vanligvis avspaseres, altså med fridager. Dersom du skal ha utbetalt tiden, så er jo dette overtid.

Skrevet

Flexitid som opparbeides ved at man møter tidlig/sitter lenger for å fullføre oppgaver man ikke er pålagt avspaseres time for time.

Pålagt overtid er noe annet. Her kan man ofte velge om man vil avspasere, ta ut lønn eller en kombinasjon av begge deler.

Jeg mener at om man skal avspaserer pålagt overtid så skal man ha henhovldsvis 40, 50 eller 100% mer avspasering avhengig av overtidssatsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, takk for svar :)

Jeg skal nemlig begynne i en jobb med fleksitid, men har lyst til å på tur i desember så må jobbe inn litt. Det er fullt lovlig det? Hvis jeg for eksempel jobber en halvtime over avtalt arbeidstid hver dag?

Gjest Elfrida
Skrevet
Jeg skal nemlig begynne i en jobb med fleksitid, men har lyst til å på tur i desember så må jobbe inn litt. Det er fullt lovlig det? Hvis jeg for eksempel jobber en halvtime over avtalt arbeidstid hver dag?
Ja, det er lovlig. Her jeg jobber så er det slik at hvis man skal avspasere hele dager så må man avtale det med nærmeste leder, og det tror jeg er ganske vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...