Gå til innhold

Bryllupslokale - på fjellet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hjerkinn fjellstue ligger ca 4 1/2 times kjøring fra Oslo. Den ligger rett ved siden av Øysteinskirka om kirkebryllup skulle være interessant.

Kongsvold giftet Sigurd Sollien seg (men nå begynner vi vel å komme mer på 5 1/2 times kjøring fra Oslo)

Per Gynts rike på Gålå ?

Gjest Wildcat

Det er mange hytter 4-5 timers kjøring fra Oslo, enten DNT-hytter eller private hytter. Vi skal selv gifte oss på fjellet neste sommer :-) Her er noen eksempler:

- Haukeliseter

- Fondsbu

- Eidsbugarden

- Leirvassbu

- Spiterstulen

- Sota Sæter

- Gjendebu

- Memurubu

- Gjendesheim

- Rondvassbu

- Brekkeseter

...og sikkert noen flere :)Link til hytter på Østlandet. Bare å bla igjennom så ser du hvilke hytter som tar rundt 80 personer. De fleste hyttene har også egen hjemmeside. En del av hyttene må man gå inn til.

Det er ikke alle hytter som tar på seg slike arrangementer, og de som gjør det arrangerer helst første helgen før sesongstart (vanligvis medio juni) eller helgen etter sesongslutt (slutten av sept til medio oktober).

Lykke til :)

Det er mange hytter 4-5 timers kjøring fra Oslo, enten DNT-hytter eller private hytter. Vi skal selv gifte oss på fjellet neste sommer :-) Her er noen eksempler:

- Haukeliseter

- Fondsbu

- Eidsbugarden

- Leirvassbu

- Spiterstulen

- Sota Sæter

- Gjendebu

- Memurubu

- Gjendesheim

- Rondvassbu

- Brekkeseter

...det skal godt gjøres å kjøre til mange av disse på kun 4-5 timer, men... :)

Annonse

Gjest Wildcat
...det skal godt gjøres å kjøre til mange av disse på kun 4-5 timer, men... :)

Åja? ;)

- Haukeliseter: 4 t 19 min

- Fondsbu: 4 t 8 min

- Eidsbugarden: 4 t 8 min

- Leirvassbu: ca 5 timer (350 km)

- Spiterstulen: ca 5 timer (370 km)

- Sota Sæter: ca 5,5 timer

- Gjendebu: 3 t 48 min + 1 t 15 min båt

- Memurubu: 3 t 48 min + 35 min båt

- Gjendesheim: 3 t 48 min

- Rondvassbu: 4,5 timers kjøring + 1 t til fots på vei

- Brekkeseter: 4 t 29 min

Måtte bare.... hehe ;)

Åja? ;)

- Haukeliseter: 4 t 19 min

- Fondsbu: 4 t 8 min

- Eidsbugarden: 4 t 8 min

- Leirvassbu: ca 5 timer (350 km)

- Spiterstulen: ca 5 timer (370 km)

- Sota Sæter: ca 5,5 timer

- Gjendebu: 3 t 48 min + 1 t 15 min båt

- Memurubu: 3 t 48 min + 35 min båt

- Gjendesheim: 3 t 48 min

- Rondvassbu: 4,5 timers kjøring + 1 t til fots på vei

- Brekkeseter: 4 t 29 min

Måtte bare.... hehe ;)

Vel, vi bruker fort 5 timer til Lom på sommerstid, det er haugevis med turister og tyske campingvogner og altfor mye trafikk og for få steder å kjøre forbi... Og det tar fort en time opp til både Leirvassbu og Spiterstulen fra Lom ;)

Gjest Wildcat
Vel, vi bruker fort 5 timer til Lom på sommerstid, det er haugevis med turister og tyske campingvogner og altfor mye trafikk og for få steder å kjøre forbi... Og det tar fort en time opp til både Leirvassbu og Spiterstulen fra Lom ;)

Det er jeg enig i ;). Men utenom sesongen burde det går fint å rekke disse stedene på 4-5 timer. Turisthyttene tar sjelden på seg arrangement i sesongen, kun helgen før sesongåpning og helgen etter sesongslutt som jeg nevnte tidligere. Når det er sagt - noen av stedene jeg nevnte driver ikke som rene hytter (f.eks Eidsbugarden, Sota Sæter ++), og der er det nok mulig å arrangere i turistsesongen. Og da er spørsmålet om tyske bobiltursiter og smale veier veldig relevant ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...