Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal starte et eget firma og trenger å få trykket opp bl.a. visittkort og flyere. Er det noen her som kan anbefale et rimelig trykkeri? Har ikke så stort budsjett enda, så prisen er ganske avgjørende. Kom over print24 på nettet, er det noen som har erfaring med dem?

Takknemlig for alle svar!

Mariesol :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du googler "visittkort" får du mange treff, også mange gratistilbud ser det ut til. Hva som lønner seg avhenger jo av hvor mange kopier du trenger. Hvis det ikke er snakk om så mange kunne det kanskje være en ide å investere i en brukbar multiprinter til ca 1000 kr, kjøpe inn litt tykt papir og designe/printe/kopiere selv? Husk at dette også kan trekkes av på skatten (utgifter til printer, papir, blekk ...).

Skrevet

Hei,

Takk for svar. Jeg har faktisk tenkt på å gå til innkjøp av en printer etterhvert, men skulle gjerne hatt en som ihvertfall kan skrive ut ting i A3.

Var inne og sjekket nettsidene til print24 og prisene på blant annet visittkort og flyere var faktisk ikke så ille. Det eneste dumme er at man ikke kan samle flere bestillinger i en. Litt tungvint når man må betale på nytt for hver gang du legger en bestilling. Så vi får se hva jeg gjør.

Tar fortsatt i mot svar og erfaringer fra andre i samme situasjon. Etterhvert som jeg kommer i gang med firmaet (design firma), så vil det jo bli litt utskrifter av forskjellige ting. Er kanskje lurt å alliere seg med et trykkeri..?

Gjest Gjest_Frode_*
Skrevet

Hei :)

Jeg brukte faktisk Print24 noen ganger i fjor, og har bare positivt å si om dem. Kjapt, enkelt og presist.

Hvis jeg hadde hatt eget firma, ville jeg nok ikke basert meg på en printer til 1000 spenn. Det er riktignok bra kvalitet på mange av dagens printere og det spørs jo litt på fremtidige trykksaker og opplag.

Skrevet

Du har et poeng der, Gjest-Frode. Det vil nok bli - forhåpentligvis - mange oppdrag med både små og store opplag. Så i utgangspunktet vil jeg nok prøve å finne et rimelig trykkeri med god kvalitet.

Er det bra kvalitet på trykkingen hos print24? De har ganske så fornuftige priser, så det frister veldig å prøve dem. Tilbyr de prøvetrykk slik at man kan se på forhånd hvordan det blir?

Ellers lurer jeg litt på forskjellen mellom digital trykk og offset trykk? Noen som kan hjelpe meg med hva som lønner seg?

Skrevet

Bruk digitaltrykkeri.

Et rimelig et i Moss:

www.Kias.as

[email protected]

På Kampen ligger et annet:

www.kampendigital.no

De sender helt sikkert pr post.

Skrevet

Takk, Snurrepippen :)

Vet du forresten om det trykkeriet i Moss sender produktene i posten eller må man hente dem selv? Bor ikke akkurat i nærheten av Moss, så hvis man må hente selv, er det greit å ha et i nærheten - eller som blir sendt i posten da! Men så at de tilbyr storformat og roll-up og det kan jo hende jeg får bruk for det i fremtiden.

Kampendigital så også ganske bra ut, så takk for tipset!

Har forresten hørt at offset trykk gir bedre resultat enn digital? Stemmer dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...