Gå til innhold

Hvor mange kaker, og hvilke?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi bestilte 6 kaker pluss bryllupskaka på 3 etg.

Men da vi var på en liten samtale med hun som styrer festlokalet sa det kom til å bli MASSE kaker igjen. Så vi avbestilte vel halvparten tror jeg. (mamma og stefar som ordner det der).

Iallefall hu dama sa det egentlig holdt med bryllupskaka og en kransekake.Det var mer enn nok pluss at det vil bli satt fram sjokolade og potetgull.

Hun har sett mange bryllupsfester og VET vel hva hun prater om :jepp:

Så tydeligvis trenger man ikke så mye, og det er jo igrunn fint det ja:D

Hadde vi berre hatt dei 2 sortane der samma kor lite eller monge gjesta på Sunnmøre hadde me nok vore på jungeltelegrafen i long tid... :nei: Her e me vande me mykje kake, å masse sorta å velge i :fnise:

Vi blir ca 100 til kaffi, og rekna nok me å ha over 20 kake :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra trøndelag, og må nok slenge meg på denne med bugnende kakebord her også.

Her blir vi iallefall å ha 35 kaker, + bryllupskaken, som jeg ikke vet hvor mange etg den blir på ennå.

Kakebordet på bryllyp skal være svært, alle ska finne noe de liker, og gjerne smake på mange kaker. De kakene som blir til overs, serverer vi i resteselskapet dagen etterpå, og sender der med kaker til folk hjem også. :)

Jeg synes også det høres stusselig ut med kun noen få kaker og bryllupskaken.

Skrevet

Jeg halvveis nordfra og halvveis trønder, her skal kakebordene bugne! (sambo er fra østlandet og er kakemons så han er helt enig!). Vi inviterer rundt 90 gjester og antar at vi hvertfall skal ha rundt 20-25 forskjellige kaker (kun bryllupskaka og marsipankake bestilles, resten baker jeg, familie og venner). Vi skal ha restelunsj dagen derpå, og blir det noe igjen så kan man alltids sende noe med på jobb :)

...vi var i bursdag (ingen rund dag) hos bestemora mi for litt siden, var 12 stykker og det ble servert 4 forskjellige kaker - man skal jo ha noe å velge i ;)

Skrevet

Vi blir nesten 90 til kaffe.

Vi skal ha:

*Bryllupskaken

*2 Bløtkaker

*Verdens Beste

*Suksessterte

*Gulrotkake

*Snickerskake

*Gelèkake

*Fromasjkake

*Ostekake

*Sjokoladekake/Tropisk Aroma

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ha 6 etg bryllupskake til 74 gjester...

Gjest LilleLykke
Skrevet

Vi gifter oss i Stryn på samme hotell som de med de nevnte 60 kakene. Men vi greier oss med 20 kaker :gjeiper: Skal i tillegg ha en treetasjes bryllupskake.. Synes det er masse, men svigermor var ganske bestemt på antallet :ler: Tror det er et vestlandsfenomen det der.. jeg er selv fra østlandet, og der har jeg aldri vært borti så masse kaker som det er på konfirmasjoner og bryllup på vestlandet. Vi skal ha stor lunsj dagen etter, så vi få håpe det er noen kakehungrige mennesker der :)

Gjest LilleLykke
Skrevet
Vi gifter oss i Stryn på samme hotell som de med de nevnte 60 kakene. Men vi greier oss med 20 kaker :gjeiper: Skal i tillegg ha en treetasjes bryllupskake.. Synes det er masse, men svigermor var ganske bestemt på antallet :ler: Tror det er et vestlandsfenomen det der.. jeg er selv fra østlandet, og der har jeg aldri vært borti så masse kaker som det er på konfirmasjoner og bryllup på vestlandet. Vi skal ha stor lunsj dagen etter, så vi få håpe det er noen kakehungrige mennesker der :)

Glemte å si at vi blir 90 til kaffen. Kanskje litt vesentlig informasjon å ha med :gjeiper:

Gjest Gjest_Anja_*
Skrevet
Signerer denne. Vi blir 20 stk og skal ha 3 etasjers bryllupskake og 5-6 andre kaker. Synes det er litt stas å ha foskjellige kaker å by gjestene på i en sånn anledning. Det er jo mest sannsynlig den største festen (kanskje ikke i antall :fnise: ) vi kommer til å holde hele livet :jepp: Men det blir helt sikkert for mye i mengde! Vi tenkte derfor å ordne sånne små kakeesker fra konditori så vi kan sende med gjestene kake hjem, til kaffen dagen derpå.

Det med kakeesker var en kjempegod idé!! :Nikke:

Skrevet
Det med kakeesker var en kjempegod idé!! :Nikke:

Ja, tror jeg også skal knabbe den ideen! Og tror nok det er en kulturforskjell her ja... 20 kaker høres jo helt vilt ut for mitt hode! =) Men samtidig, en vet jo ikke helt hvor mye som går med.. min familie er ikke de største kakespiserene.. men sambos familie kan ho hende er det.. har ikke vært i så mange selskaper med de.. så vet ikke helt hvordan de er...

jeg tåler ikke hvete, melk eller egg...så bryllupskaken vår blir to etg skumkake... med sjokoladetrekk og sølvperlerpå... men ser at jeg må ha litt flere kaker enn jeghadde tenkt i utgangspunktet da... kanskje satse på rundt 8-9 stykker... har jo fått en del forslag her da.. på forskjellig kaker..

Dersom noen har oppskrift på god sjokoladekake så er det bare å komme med!

Skrevet

Synes det er flott å ha et stort kakebord, selv om ikke alt blir spist ser det veldig fristende ut og jeg vet at de aller fleste elsker kake og har man mange kaker finner de fleste sin favorittkake. blir det for mye, deler man bare ut til nermeste familie, tar med på jobben ol. alle blir glad for å få kaker!

Vi skal ha

Bryllupskake selvfølgelig,

- Kransekake

- 2 ostekaker ( 1 med gul lokk tropisk, 1 med rødt lokk bringebær)

- 1 stor verdensbeste ( laget av to langpanner)

- 2 mandelkaker med gul krem

- 2 daimkaker

- 2 sjokoladekaker ( 1 med melisglasur, 1 med kremglasur)

- 1 bløtekake

- 1 marsipankake

- Kringle

- 1 stor gulrotkake

- Brownies

- Sjokolade

Og kanskje noen kaker til ikke bestemt helt enda. Mulig eplekake.

Så skal vi ha sånne tyllposer med sjokolade inni med en lapp med bryllupsdato en hilsen fra oss til gjestene. Dette skal vi ha på kakebordet slik at alle får med seg et lite minne fra bryllupet.

Skrevet
Ok, så fire kaker da (inkludert en noe større bryllupskake sikkert). Det er ikke noe for meg, men det er godt mulig det holder i mengde. Hun dere leier lokale av har sikkert også peiling på disse tingene. :)

Ja, det er bryllup der hele tiden.Er jo ett av de flotteste festlokale i området :)

Så får da inderlig håpe det holder,ble nesten nervøs her jeg nå når jeg ser mengeden dere andre skal ha :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...