Gå til innhold

Kviser i gamle dager..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I gamle gamle dager, da man brukte lite eller ingen sminke, ikke hadde godteri som nå, forurensningen i været var mye mindre, livsstilen en helt annen..

hvordan var det da med kviser? Var uren hud like utbredt som nå, eller er det ett mye mer omfattende fenomen som kommer av måten vi lever på i dag?

Ren nysgjerrighet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

kan bare svare for de jeg vet om: I en gren av min familie er det dessvere arvelig med kviser, og det har ingenting med godteri eller lignende å gjøre. Hørte at det var et vanlig problem før, og har faktisk sett, da jeg snoket i noen skuffer hos besteforeldrene mine, u-retusjerte versjoner av gamle svart-hvitt-bilder av noen av mine forfedre! Jepp - kviser hadde de da også. Og retusjering. Det siste hadde jeg ikke trodd :) Men ikke så god behandling som nå. Har hørt historier om fæl syrebehandling og andre stramme tiltak...

Gjest Gjest
Skrevet
kan bare svare for de jeg vet om: I en gren av min familie er det dessvere arvelig med kviser, og det har ingenting med godteri eller lignende å gjøre. Hørte at det var et vanlig problem før, og har faktisk sett, da jeg snoket i noen skuffer hos besteforeldrene mine, u-retusjerte versjoner av gamle svart-hvitt-bilder av noen av mine forfedre! Jepp - kviser hadde de da også. Og retusjering. Det siste hadde jeg ikke trodd :) Men ikke så god behandling som nå. Har hørt historier om fæl syrebehandling og andre stramme tiltak...

Takk for svar :) Da kan vi konstatere at vi ikke er den "utsatte" gnerasjonen i hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...