Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg trenger hjelp og tips til denne søknaden!

jeg skal sende inn en søknad til et omsorgshjem og vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg!

kan noen kikke på denne?

Jeg er en jente på 22 år som ønsker å jobbe som hjelpepleier hos Dere.

Det virker som interessant og givende jobb.

Jeg er utdannet helsesekretær, og vil jobbe som hjelpepleier i stedet for.

Tidligere har jeg erfaring fra en deltidsjobb hos Statoil Ica Express og Lidl Haugesund og har jobbet 2 mndr på haugesund sykehus som praktikant utdanning innen helsesekretæryrket.

trenger og så satt denne setningen sammen, jeg måtte jobbe 2 mndr. som praktikant i utdannelsen min som helsesekretær!

Jeg liker å jobbe med mennesker og er hjelpsom av natur.

Jeg er blid, høflig og utadvent, flink til å kommunisere og er en omsorgsfull jente.

Jeg takler høyt tempo, utfordringer og variasjon veldig bra.

Jeg tar ansvar, er pålitelig og har en god selvdisiplin.

Jeg vet at jeg er født til og hjelpe andre mennesker og vet at det er dette jeg har lyst og gjøre i livet mitt.

er det noen ellers dere syns jeg bør få inn eller ta ut/endre?

takker masse for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville prøvd å unngå og starte hver setning med det samme ordet. I siste avsnitt starter du hver setning med "Jeg". Tror jeg vill ha skrevet noe som

"Jeg liker å jobbe med mennesker og er hjelpsom av natur. Som person er jeg blid, høflig og utadvent, omsorgsfull og flink til å kommunisere. Høyt tempo, utfordringer og variasjon takler jeg veldig bra. Jeg er svært motivert for å hjelpe andre mennesker og vet at det er dette jeg har lyst til å gjøre."

I steden for "Jeg er utdannet helsesekretær, og vil jobbe som hjelpepleier.. osv", ville jeg heller starte setningen med "Min bagrunn er ... osv"

Setningen du ikke fikk helt til å henge sammen kan du f.eks skrive sånn: Av erfaring har jeg jobbet deltid hos Statoil Ica Express og Lidl Haugesund. I tillegg har jeg jobbet 2 måneder på Haugesund sykehus som praktikant under utdanningen til helsesekretæryrket.

Det var noen tips.

Endret av Alison
Skrevet

Støtter tipsene over. Synes du fikk gode forslag der!

Forsøk å få bedre flyt i språket. Jeg synes det virker litt oppdelt. Kanskje du kan slå sammen noen korte setninger og dele opp med komma?

Ellers bør du forsøke å variere språket som foreslått over. "Jeg" i starten av hver setning ser litt uheldig ut :)

Du kan jo og kanskje forsøke å relatere de jobbene du tidligere har hatt, til den du nå søker? F.eks. kan du skrive noe om at du har jobbet mye med mennesker tidligere, og at dette er noe du trives med? At du liker å hjelpe og yte service og kommunisere med andre?

Ellers lykke til :)

Gjest Norsklærer
Skrevet

For guds skyld: les gjennom det du har skrevet før du sender det... Du utelater ord i setningene så det hele blir litt rart..

Gå inn på en side der de har oppsett for søknad og følg dem. Husk å skrive CV. De tipsene du har fått er veldig gode.

-Vis til jobbannonsen (dato og sted)

-Husk korrekt oppsett til formelt brev.

-Referanser

Skrevet

Hei!

Rett opp skrivefeil og orddelingsfeil. Husk Haugesund Sykehus med store forbokstaver etc. Ikke noe som irriterer meg mer når jeg leser søknader som kommer inn til oss enn søknader som kryr av skrivefeil. Dette vitner om slurv og lite respekt for de du søker jobb hos mener jeg, og slike søknader ender som oftest i søpla.

Lykke til da! Om du ikke får akkurat denne så KRYR det av deltidsjobber i helsebransjen, så en eller annen type jobb får du helt sikkert.

Skrevet

Hvordan skal søknaden leveres? Er det over nettet (altså en nettbasert søknad der du legger til bilde, CV og skriver kort om deg selv)? Eller er det en mail du må skrive, eller skal du gå innom med CV og søknad?

Husk at CV'en din kun skal inneholde det viktigste og de mest relevante erfaringene dine. Husk å legge til vedlegg (hvis det er over nettet sier du at du tar med informasjon om skole og jobb hvis det blir intervju). Gi dem også tlf.nr. til de du har jobbet hos så de kan sjekke deg opp, teller alltid positivt!

I selve søknaden, der du skriver om deg selv skal du ikke nevne hvor du har jobbet slik som du har gjort. Du kan nevne at på grunn av din erfaring og utdannelse vet du at omsorgsarbeid er noe du interesserer deg for. Dine erfaringer i butikk har lært deg å takle stress, være servicerettet og takle uforutsette hendelser.

Jeg pleier alltid å skrive at jeg er ei aktiv og positiv jente. Grunnen til at jeg fikk min jobb som pleieassistent (ikke den veien jeg skal gå, men greit som feriejobb) var fordi jeg er ung, aktiv og tilfører avdelingen nytt, friskt blod :)

PS: Jeg ville kanskje ikke skrevet

Jeg er utdannet helsesekretær, og vil jobbe som hjelpepleier i stedet for
. Vet det er endel kollegaer av meg som egentlig er utdannet helsesekretærer, men som nå jobber som hjelpepleiere. Skriv noe sånt som "Min utdannelse som helsesekretær vil kunne gi meg positive fordeler som hjelpepleier fordi bla,bla,bla. Jeg vil ha en jobb der jeg gir enda mer tilbake til de som trenger det osv." Fokuser på det positive du kan gi en slik avdeling :)

Lykke til!

Skrevet

Lærte du noe i jobbene du har hatt som du kan dra nytte av i denne jobben? I så fall kan det være lurt å skrive det, arbeidsgivere vet ikke nødvendigvis sånt?

Skrevet
Husk at CV'en din kun skal inneholde det viktigste og de mest relevante erfaringene dine.

Der er jeg sterkt uenig. En CV kan du ta med alt som er relevant for denne jobben. (Og ifm lønnsplassering og ansinitet kan andre jobber være det). Du kan også ta med frivillig arbeid dersom du har vært involvet i det. Det er ikke noe i veien for å gjøre CV'n din annerledes og utradisjonell. Det er greit om den stikker seg ut i bunken.

Skrevet

Dette er bare min personlige mening (rettelse) av denne søknaden.. Det gikk forresten også veldig fort i svingene for min del her :gjeiper:

Jeg er en jente på 22 år som ønsker å jobbe som hjelpepleier hos dere.

Dette virker som interessant og givende jobb. Jeg er utdannet helsesekretær, men ønsker heller å jobbe som hjelpepleier.

Tidligere har jeg erfaring fra en deltidsjobb hos Statoil Ica Express og Lidl Haugesund. Jeg har også jobbet to måneder som praktikant på Haugesund sykehus. [/b

Jeg er en blid, høflig og utadvent jente, som flink til å kommunisere. Jeg mener selv jeg takler høyt tempo, utfordringer og variasjon veldig bra. Jeg liker å tar ansvar, jeg er pålitelig, omsorgsfull og har god selvdisiplin.

Jeg håper virkelig jeg passer for denne stillingen (?) fordi dette er noe jeg virkelig brenner for og ønsker å bruke livet mitt på.

Ja, det ble noen feil her, sånn med fet skrift :gjeiper: Men, altså, du bruker "jeg" veldig mange ganger og den virket litt "uproffesjonell".

Skrevet (endret)
Der er jeg sterkt uenig. En CV kan du ta med alt som er relevant for denne jobben. (Og ifm lønnsplassering og ansinitet kan andre jobber være det). Du kan også ta med frivillig arbeid dersom du har vært involvet i det. Det er ikke noe i veien for å gjøre CV'n din annerledes og utradisjonell. Det er greit om den stikker seg ut i bunken.

Tror kanskje du misforstod, eller så var jeg uklar? Alt som er relevant ja, det skrev jeg og :) Relevante ting er like mye interesser som arbeidserfaring og frivillig arbeid som du skrev, så er du med i Røde Kors er jo det en super ting å skrive! Poenget mitt var at TS skrev arbeidserfaringen sin i innlegget (altså selve søknaden), det skal stå i CV'en ikke i søknaden. Hva som er relevant eller ikke må jo TS får bestemme :)

Det finnes forresten en fin mal til CV på office som er et fint utgangspunkt.

Endret av Serenity88
Gjest Hegepege
Skrevet
jeg trenger hjelp og tips til denne søknaden!

jeg skal sende inn en søknad til et omsorgshjem og vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg!

kan noen kikke på denne?

Jeg er en jente på 22 år som ønsker å jobbe som hjelpepleier hos Dere.

Det virker som interessant og givende jobb.

Jeg er utdannet helsesekretær, og vil jobbe som hjelpepleier i stedet for.

Tidligere har jeg erfaring fra en deltidsjobb hos Statoil Ica Express og Lidl Haugesund og har jobbet 2 mndr på haugesund sykehus som praktikant utdanning innen helsesekretæryrket.

trenger og så satt denne setningen sammen, jeg måtte jobbe 2 mndr. som praktikant i utdannelsen min som helsesekretær!

Jeg er blid, høflig og utadvent, flink til å kommunisere og er en omsorgsfull jente.

Jeg takler høyt tempo, utfordringer og variasjon veldig bra.

Jeg tar ansvar, er pålitelig og har en god selvdisiplin.

Jeg vet at jeg er født til og hjelpe andre mennesker og vet at det er dette jeg har lyst og gjøre i livet mitt.

er det noen ellers dere syns jeg bør få inn eller ta ut/endre?

takker masse for hjelp!

Erke noe proff på søknader jeg altså, MEN:

1. Setningene dine er velsig korte, og det virker nesten som punkter, det er for lite flyt

2. Ikke bruk så masse JEG, for du gjentar deg selv veldig masse.

3. Når det gjelder tidligere jobb erfaringer ville jeg ha utelatt statoil og lidle i søknaden og heller hatt dette med på cv'en din, for det er jo ikke relevant i forhold til det du søker som.

4. Setningen "jeg vet at jeg er født til å hjelpe andre" Vet ikke jeg, men synes ikke dette hørtes så bra ut, hørtes litt "desperat ut" på en måte :sjenert:

Ville ha gått inn på google og sett hva du kan skrive, eller hvordan du skal formulere deg :)

Lykke til iallefall, håper du får jobben :klemmer:

Gjest Hegepege
Skrevet

Jeg synes litt motsatt egentlig :gjeiper:

Er for at KUN det som er RELEVANT i forhold til jobben skal stå søknaden, for den er KUN til de!!!

Cv'en er jo noe du har "samlet" opp gjennom livets mange år :)

Man må jo selvfølgelig bekgrense seg littebitt da, min venninne hadde f.eks referanser fra alskens mulige kiosker og kinoer som hun hadde jobbet 2 timer i uka på, og det ble vel 12 sider til sammen..

Slik synes jeg IKKE det burde være :nei:

Men,det er min mening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...