Gjest Utlogget nå Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er egenlig fast bruker, men nå har jeg rotet det til så fælt at jeg velger å logge meg ut slik at dere kan skjenne på meg uten å vite hvem jeg er Jeg har postet det samme innlegget på Forum for "Graviditet...", men poster det her også for sikkerhets skyld. Jeg bruker Yasmin p-piller, og har brukt disse i ca et år. Jeg har vært litt slurvete med å ta pillene mine, av den enkle grunn at jeg ikke har hatt samleie på lenge. I tredje uke på brettet glemte jeg å ta tre av pillene. Tok alle tre da jeg kom på det, og fortsatte ut brettet. Så langt, alt vel...helt til jeg endte i seng med eksen min et par dager etterpå. Vi brukte ikke annen prevensjon. Hvor stor er sjansen for at eggløsning kommer når man glemmer pillen i tre dager? Jeg skal normalt få p-pille mens i dag, men er usikker på hvordan det vil slå ut nå. For å forklare litt bedre... Tok pillen som normalt sist søndag, første dag i tredje uke. Glemte deretter pillen mandag, tirsdag og onsdag, og tok alle disse sammen med torsdagspillen. Fredag og lørdag tok jeg de to siste pillene på brettet som normalt, og venter nå på at mensen skal komme i den pillefrie uken. Fredag og lørdag hadde jeg samleie. Hva tror dere? Bør jeg forvente å få mensen nå, eller er det veldig stor fare for at jeg kan være blitt gravid? I og med at det er så få dager siden er det lite nytte av en test, så lurer bare på hvordan sjansene er før jeg finner ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Neste gang du glemmer piller, ikke ta alle på en gang, det er ikke noe vits i. Når du tok 4 (!) på en gang, er det igrunn rart at du ikke har blitt et hormontroll Det er ganske stor sjanse for at du har fått eggløsning når du har glemt så mange piller. Faren er også størst på begynnelsen og slutten av brettet. Når det er sagt, så kan det godt hende du ikke får mensen nå uavhengig av om du er gravid eller ikke, av den enkle grunn at du rotet det sånn til med pillene.
Gjest TS Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Neste gang du glemmer piller, ikke ta alle på en gang, det er ikke noe vits i. Når du tok 4 (!) på en gang, er det igrunn rart at du ikke har blitt et hormontroll Det er ganske stor sjanse for at du har fått eggløsning når du har glemt så mange piller. Faren er også størst på begynnelsen og slutten av brettet. Når det er sagt, så kan det godt hende du ikke får mensen nå uavhengig av om du er gravid eller ikke, av den enkle grunn at du rotet det sånn til med pillene. Takk for svar! Jeg tenkte meg nok rett og slett ikke godt nok om da jeg oppdaget at jeg hadde glemt pillene. Skulle selvfølgelig lest pakningsvedlegget først, men i forfjamselsen puttet jeg i meg alle tre, - pluss dagens. Merket ingenting spesielt til homonene, så har nok tålt det fint uten å plage omgivelsene mer enn vanlig. Jeg får vel bare krysse fingrene for at mensen kommer i løpet av kvelden eller morgendagen, og smøre meg med tålmodighet frem til jeg kan ta en test. Arg...typisk at jeg skulle glemme pillene akkurat den uken jeg hadde sex igjen etter så lang tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå