Gå til innhold

Studenter starter eget buekops....


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

Buekops har vært en tradisjon i Bergen i 150år.

og er en av de tradisjonene Bergenserene er mest stolt over.

Så hvorfor sakl mann endre på den med at studenter som ikke føler at de er med nokk i byens tradisjoner skal etablere sitt eget buekops,eller at det skal på død og liv være likestilling så derfor skal jentene ha eget buekops......

– 150 år er ingenting i et geologisk perspektiv, utbryter en geologistudent med trønderdialekt.

– Vi har i dag 8. mars og 8. mai. Nå får vi også 8. april, forteller en historiestudent som var med på å stifte korpset i går

Dette er utalelser fra de kloke ungemanneskene som skal være med å bære dette lande videre....

Jeg sier bare HJELP!!

Syntes at det går forlangt jeg,liker det ikke......

Det blir helt feil og hva blir det neste???

La no de stakkars sjua guttene få ha buekoppsene sine i fred!!

_________________

*** Lottemor ***1212[ Dette Innlegg er endret av: Lottemor den 2002-04-09 13:21 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du virkelig at dette påfunnet går utover tjuaguttene og deres tradisjoner?

Dette virker mer som et stunt av prkåte unggutter og vil forsvinne stille når de går lei eller studiene er over......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bauekorps"-gutter kan være ganske smigret over at de er så kule at folk tar etter dem. Tradisjonene blir slett ikke brutt av den grunn, synes jeg.

Utrolig hva vi bergensere kan bry hodene våre med enkelte ganger, Lottemor. Enkelte ganger virker det som om vi har for lite å bekymre oss over. Så da for vi ta i forsvar ekskluderende foreninger for bergensgutter som ikke vil ha med verken jenter eller folk utenbys fra. OG nekte jenter og andre å gjøre noe som minner om hva kjuaguttene driver med.

Hmmm...

Fikk litt hjemlengsel nå, jeg. Lenge siden jeg har hisset meg opp over bagateller icon_wink.gif og jeg er spent på om BA hadde førsteside-oppslag på denne saken... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...