Gå til innhold

er jeg helt dust?

Fremhevede innlegg

Skrevet

^ Det var meg over her!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

Valpen min har spist opp mine nye briller til 5000 kr, mitt visa-kort og div annet som er kjipt å få ødelagt. Jeg har ikke orka å bruke krefter på å irritere meg, men dersom jeg skulle gjort det så hadde jeg ikke kunnet blitt irritert på noen andre enn meg selv. Et valpesikkert hus er et hus som er ryddig og sikret slik at en valp ikke kan spise på ting. I tillegg til å ha et valpesikkert hus må man lære valpen forskjell på dine og mine ting, dette er jo ikke en kunnskap den er født med. den må lære hva som ikke er lov, og det kan være en ganske lang prosess. et siste punkt er å i valpen tilstrekkelig med stimulering, både fysisk og mentalt. Mange hunder reagerer med å bli "destruktive" når de er understimulert.

Jeg kunne aldri blitt sinna på valpen for at den ødela mine ting. Det er sånn som et barn kunne reagert fordi de ikke forstår bedre, men voksne forstår at valpen ikke mener noe vondt - at den bare ikke skjønner mer enn det.

Jeg har nå en valp i hus som aldri tar ting dersom vi er i huset, men så snart hun er alene hjemme tar hun det hun kan få tak i, tygger det i stykker og spiser det!! Dette synes jeg er verst fordi det kan være FARLIG for en hund å få i seg alt mulig rart, med skarpe kanter osv. Derfor er hundene mine nå i bur når de er alene (overgangsperiode). Jeg er jo sykemeldt, så det er ikke mye om dagen. Har planer om å sette i gang et nettmøte med webkamera på msn for å få sagt "nei!" til valpen i det sekundet den tenker tanken å ta en ting. det er jo umulig å få ferska den lille rakkeren... :) Spent på dette nettmøtet, om vi kommer noen vei med det.

Skrevet
vi har en hund sammen på snart 7 mnd. kjempekjekk hund, bortsett fra en ting: han tygger og biter på alt som finnes av saker og ting..puter, fjernkontroller, lader til datamaskiner, blader...og nå den siste trenden: MOBILEN!

oppdaget etter å ha dusjet i dag at vår kjære valp hadde tygget i stykker deler av mobilen. la mobilen bevisst bort fra hans øyesyn (spisebordet), før jeg gikk i dusjen. men mobilen har han likevel forsynt seg av. da jeg ringte til samboer og forklarte situasjonen mente han at dette var min feil, og at jeg ikke burde tillegge hunden menneskelige egenskaper. blir ikke dette litt feil å si når jeg faktisk la mobilen bort fra sofaen/stuebordet eller et sted hvor han lett kunne oppdage den? kjenner at jeg er utrolig frustrert og sinna...så nå lurer jeg litt på om samboer har rett ,eller om det faktisk er hunden sin feil, noe jeg mener.

Dette er absolutt ikke hunden sin feil, men deres feil som eiere. Hunden skal ha klare regler fra dag 1. Gå på kurs, skaff dere mer lærdom og bry dere om hunden. Jeg vet det kan være vanskelig og frustrerende, men man lærer av det og man får en utrolig flott hund hvis man bare lærere hverandres språk. LYKKE TIL :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er vitsen med å ha bur om døren er åpen? Poenget er jo at hunden ikke skal være i stand til å herpe vegg og lister mens eier er på arbeid.

Bare tull å være så standhaftig i mot bur. Det funket ypperlig for oss. Nå har vi kastet buret for lengst, og hunden er lydig og verdens snilleste.

(Snakker så klart om store bur hvor valpen kan bevege seg)

Poenget er å gjøre hunden vant til det fra dag 1. Da ser den på buret som hulen sin og koser seg der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...