Gå til innhold

Hvor mange joggesko, og til hva?


Gjest Clueless

Anbefalte innlegg

Gjest Clueless

Hehe, jeg kan jo begynne med å avsløre min totale uvitenhet i forhold til trening som i tradisjonell trening. Jeg er en aktiv jente, men har altså aldri satt min fot innenfor et treningssenter, og aldri vært på en joggetur.

Men, nå har jeg fått prolaps og da må jeg lære det jeg ikke kan!

Men, så lurer jeg..

Jeg har et par superjoggesko som jeg bruker til å gå med til vanlig/turer osv. Og så har jeg kjøpt et par joggesko som jeg skal bruke inne på treningssenteret. Men OM jeg skulle komme til et sted hvor jeg ville jogge UTE, hva gjør jeg da? Bruker jeg gå-joggeskoene mine eller må jeg har et tredje par for utejogging?

Hva gjør dere jenter? (og gutter :P ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hvis du har et par 'superjoggesko' som du bruker til å gå ute med kan du vel jogge ute i dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clueless
Hvis du har et par 'superjoggesko' som du bruker til å gå ute med kan du vel jogge ute i dem også?

Ja? Men er det ikke ekkelt å svette i sko og så bruke dem til å gå vanlig med? Eller svetter man ikke så mye på føttene når man jogger?

Jeg svetter generelt veldig lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg trodde de gåtur-joggeskoene var bare til trening og ikke til å gå til butikken med...jeg ville nok hatt ett eget par joggesko til utetrening. Men det er smak og behag, det viktigste er at du har gode sko som gir foten god støtte og støtdemping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de gåtur-joggeskoene var bare til trening og ikke til å gå til butikken med...jeg ville nok hatt ett eget par joggesko til utetrening. Men det er smak og behag, det viktigste er at du har gode sko som gir foten god støtte og støtdemping.

Enig i denne.

Tør nesten ikke tenke på hvor mange treningssko jeg har, men noen par blir det nok:

  • Sykkelsko
  • Sneakers - brukes til og fra jobb, på shopping etc
  • Goretexjoggesko - til gåturer i regnvær/skogen
  • Løpesko til innebruk
  • Løpesko til utebruk
  • Hallsko med lys såle til squash
  • Aerobicsko - veksler mellom to par pga at jeg lett får gnagsår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Joggesko til asfalt ute.

Joggesko til terreng ute.

Innejoggesko.

Eventuelt joggesko til vanlig bruk.

Jeg ville ikke brukt mine utsvettede joggesko til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

- 1 par joggesko til asfalt ute

- 1 par joggesko/hicingsko til skog og mark

- 1 par spinningsko

- 2 par aerobicsko

- 1 par hallsko

I tillegg har jeg flere par joggesko til vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Ja, også glemte jeg terreng gå/joggesko, et par aerobicsko, spinningsko og litt mer kraftige sko til fjellturer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har ikke så mange par med joggesko. Har ett par til jogging ute og ett par til trening inne. Skal skaffe meg et par sko som jeg kan løpe med på tredemølle, for de jeg har nå er egentlig mer aerobic-varianten. Jeg trener mest fotball, og til det har jeg to par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Asfaltsko

Terrengsko

Orienteringssko (til stibruk)

Hallsko (innebandy)

Aerobicsko (brukar aldri)

Piggsko

Brukar eit par utvaska gamle terrengsko til å labbe rundt i, i tillegg til sneakers. Går aldri rundt i løpeskoa mine, dei slit eg så lite eg kan på, og dessutan er dei ofte til lufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! :overrasket: Dere må jo ha brukt en formue på sko! Og jeg over/underpronerer (husker aldri hvilken av delene) i tillegg, skal jeg ha så mange sko snakker vi jo minst 10-15000 kroner!

Tror jeg venter med eventuelle joggeturer til jeg er ferdig utdannet jeg :ler:

Takk for fine svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper joggesko og fjellstøvler og lignende på salg (som oftest med 50-70% avslag). Bryr meg svært lite om jeg har 'den riktige fargen eller stripen på siden' så lenge skoen selv er god kvalitet og behagelig og gir riktig støtte. Og som oftest blir de ikke noe dårligere etter første sesong.

Ut av alle joggeskoaktige ting noen gang har jeg bare kjøpt et par fjellstøvler for full pris.

Selv eier jeg et par innesko jeg bruker for spinning og annet trening, og et par jeg går ute med (til og fra trening og sånt). Planlegger å ha sykkelsko også, men har ikke hatt penger overs i det siste, så de har blitt nedpriortert. Greier meg helt greit med de vanlige joggesko der (de er ganske stive).

For å gå på tur har jeg to par støvler og et par lette trekkingsko, men de er ikke egnet for løping eller annet trening enn tur/fjelltur.

Jeg jogger ikke og driver med aerobikk heller, knebind er ødelagt, så unngår sånne ting (dvs jeg trenger ikke spesielle sko for dette heller - yippii).

Bruker heller ikke joggesko til vanlig bruk, men har heller noen mer sporty lave sko i stedet.

Hvis det er snakk om ts, ville jeg hatt et ekstra par joggesko å jogge ute med, dersom jeg visste at jeg kommer til å gjøre mye av dette. Hvis det hadde vært engangstilfelle, hadde jeg brukt vanlige utesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evine

Jeg har følgende "joggesko":

1 par som er spesielt egnet til lange spaserturer

1 par jeg bruker til aerobic, yoga, pilates, ol.

1 par gamle addidas sko som jeg bruker til hagearbeid

1 par Ecco halvåpne treningsko/sandaler som er deilige til tur på varme dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har følgende "joggesko":

1 par som er spesielt egnet til lange spaserturer

1 par jeg bruker til aerobic, yoga, pilates, ol.

1 par gamle addidas sko som jeg bruker til hagearbeid

1 par Ecco halvåpne treningsko/sandaler som er deilige til tur på varme dager

Sko og yoga? :eeeh: :klø: Yoga gjøres jo barbeint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun et par joggesko, og de bruker jeg til alle treningsformene min (les: vektetrening, gåing og en sjelden sykkeltur). De funker som bare det til alt faktisk.....enda de kostet under 500kr :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helen Parr
Herlighet! :overrasket: Dere må jo ha brukt en formue på sko! Og jeg over/underpronerer (husker aldri hvilken av delene) i tillegg, skal jeg ha så mange sko snakker vi jo minst 10-15000 kroner!

Tror jeg venter med eventuelle joggeturer til jeg er ferdig utdannet jeg :ler:

Takk for fine svar! :)

Du kommer langt med to par joggesko, da. Et par til innetrening og et par til utetrening.

Jeg ville uansett kjøpt sko på et sted der du kan løpe på tredemølle og filme løpestilen din. Da får du akkurat de skoene du har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evine
Sko og yoga? :eeeh: :klø: Yoga gjøres jo barbeint! :)

Jeg skrev det istedet for å skrive det jeg trener i virkeligheten som er Body Balance (som riktignok utøves barbent da det har mye yoga i seg), Body Pump, Mage rumpe lår, Body Vive .. men du har helt rett - Body Balance utøves barbent eller på myke treningssokker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...