Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vil så gjerne bli sosionom, men tror jeg i år kommer til å mange bittelitt på å komme inn...lurer da på om jeg skal studere noe annet dette året,få litt andre impulser, se om noe annet interesserer meg, også bytte til sosionom neste år, eller om jeg skal ta et år med arbeid også søke på igjen neste år?

Neste år er det jo nye opptaksregler, så poengene synker nok litt, samtidig som jeg da blir 2 poeng "rikere" med tanke på alderspoeng :jepp:

Drømmer om å jobbe i utlandet senere, så afrikanske og asiatiske studier som er mitt andre valg kan jo være nyttig å ha ett år i forveien? Eller er det bare waste of time?

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hva ville dere gjort?

Dette ville jeg gjort:

Jobbet litt, og tatt opp fag ved siden av. Først tar du opp alle fagne du har dårlig karakter i, deretter tar du opp de fagene du synes er enkle og som du vet du kan få 5 eller 6 i med litt innsats.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette ville jeg gjort:

Jobbet litt, og tatt opp fag ved siden av. Først tar du opp alle fagne du har dårlig karakter i, deretter tar du opp de fagene du synes er enkle og som du vet du kan få 5 eller 6 i med litt innsats.

Takk for svar :) Jeg har ikke så ille karakterer-dårligste er en 4 i nynorsk, men snittet her i Oslo ligger på nesten 52 poeng. Derfor trenger jeg bare et år til med alderspoeng så er jeg garantert inne :ler:

Men så tenkte jeg at å studere litt mens jeg venter kan være greit..lærer seg litt studieteknikk, får tatt litt fag som virker interessante og prøvd noe annet som også virker interessant..

På den andre siden er det jo kostbart å studere i forhold til å jobbe, og å studere ett år bare for å drepe tid er kanskje ikke helt rett det heller?

Skikkelig vanskelig å vite hva jeg skal ta meg til fra høsten av :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke du skal studere noe bare for å ha noe å gjøre mens du venter. Vær oppmerksom på at du da tar opp en studieplass slik at en annen person, som kanskje har mer seriøse hensikter, mister muligheten.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke du skal studere noe bare for å ha noe å gjøre mens du venter. Vær oppmerksom på at du da tar opp en studieplass slik at en annen person, som kanskje har mer seriøse hensikter, mister muligheten.

Ja, det er sant....det tenkte jeg ikke på i farta... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Men jeg vil ikke ta plassen kun for å ta den da, ønsker å lære mer om emner jeg er interessert i og som jeg kan tenke meg en fordypning i (fremmedspråk, sosialantropologi, litt samfunnskunnskap, noe økonomi og administrasjon..) dette er emner jeg selv kan sette sammen det første året..og som jeg tror kan være fine og ha med senere...selvom jeg ikke er sikker på hva jeg ønsker enda..

Gjest Gjest
Skrevet

Vil også bli sosionom og lurer på:

hvor mange plasser pleier ventelista og oppdateres? Jeg mener, hvilken nummer på ventelista har dere hørt noen ha og samtidig vært så heldige å komme inn på studiene?

Er så spent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...