Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde først et vikariat i kommunen (helsesektoren). Mens jeg var i dette vikariatet, fikk jeg tilbudet om en liten stilling (15%) som jeg takket ja til. Jeg fikk da lov til å vente emd å begynne i denne til vikariatet gikk ut. før den tid, ble jeg sykmeldt pga svangerskap. Så får jeg tilbud om en ny, større stilling (50%), og takker ja til denne. Må jo da si opp den første jeg hadde, og får av sjefen vite at oppsigelsestiden er 1mnd. Grunnen til at den ikke var 3mnd'er slik det vanligvis er, var at jeg ikke fysisk hadde rukket å begynne i den lille 15%-stillingen enda. Jeg fortsetter med å være sykmeldt og rekker aldri å begynne i den nye 50%'en heller før jeg går ut i permisjon. Meningen er jo at jeg skal tilbake i den, men håper jo på å få meg en helt annen jobb etterhvert. Jeg lurer derfor på hva oppsigelsestiden er? Siden jeg nå har hatt permisjon fra den stillingen (som jeg aldri harrukket å begynt i), er oppsig.tiden 1 eller 3 mnd'er? Sett at jeg i utgangspunktet begynner å jobbe 10juni. Før 1.Juni sier jeg opp stillingen min, kan jeg da begynne i ny jobb 1.juli? eller blir det +3mnd'er fom 1.juni?? Synes dette er så vanskelig, så veldig takknemlig for hjelp!!! Siden jeg også føler jobben har vært så tålmodige med meg, bla tilbudte meg jobb til tross for at de visste jeg kom til å være borte en stund og sånn, synes jeg det er veldig vanskelig å ta kontakt og spørre om dette...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Kikk på arbeidskontyrakten din - der står det i forhold til oppsigelser. Hvis det ikke står direkte, står det gjerne at oppsigelse er i henhold til hovedtariffavtalen, og da må du lese i den.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 hvor finner jeg hovedtariffavtale da?? :blond:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå