Gå til innhold

Forhøyede leververdier

Fremhevede innlegg

Gjest etter
Skrevet

Fikk akkurat svar på noen blodbrøver jeg tok forrige uke etter at jeg har følt meg svimmel, kvalm og tapt for energi i noen uker.. Alle prøvene var fine, bortsett fra at leververdiene var forhøyet...de ville jeg skulle komme innom og ta nye prøver.. Hva kan gjøre at man får forhøyede leververdier?

Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet
Fikk akkurat svar på noen blodbrøver jeg tok forrige uke etter at jeg har følt meg svimmel, kvalm og tapt for energi i noen uker.. Alle prøvene var fine, bortsett fra at leververdiene var forhøyet...de ville jeg skulle komme innom og ta nye prøver.. Hva kan gjøre at man får forhøyede leververdier?

har du feks hatt kyssesyken, så blir leververdiene forhøyet...

Gjest etter
Skrevet

Ok.men tror ikke jeg har hatt kyssesyken.. Vært veldig forkjølet og hatt mange halsvondter og antibiotikarunder i vinter,men om jeg hadde hatt kyssesyken ville jeg sikkert merket det?

Gjest Alabama
Skrevet
Ok.men tror ikke jeg har hatt kyssesyken.. Vært veldig forkjølet og hatt mange halsvondter og antibiotikarunder i vinter,men om jeg hadde hatt kyssesyken ville jeg sikkert merket det?

"Vi antar at halvparten av den voksne befolkningen har hatt mononukleose, men kun få har vært syke. Symptomgivende mononukleose er mest vanlig hos ungdommer (10-19 år), men kan også forekomme ned i småbarnsalder og hos voksne.

Typisk sykdomsbilde er feber, sår hals og hovne lymfeknuter, langtrukket forløp og påvirket allmenntilstand.

Ved inspeksjon i svelget kan du se store og betente halsmandler. På halsen kjennes ved vanlig undersøkelse hovne lymfeknuter. Lever er i noen tilfeller øm og noe forstørret." Kilde: Pasienthandboka.no

Gjest *Mim*
Skrevet

Da jeg hadde det var det galleblæra som slo seg vrang. Har du hatt magesmerter?

Gjest etter
Skrevet

Nja..litt i forbindelse med at jeg har vært kvalm og kastet opp.. Ellers ikke noen sterkere magesmerter... Kjenner en rund klump inni magen min ca 5 cm ovenfor navlen...hvilket organ er innenfor der? har kjent den en god stund og lurt på hva det er...

Skrevet (endret)

Har du spist endel Ibux / Paracet eller andre medisiner i det siste? Endel medisiner har som bivirkning at de kan påvirke leveren. F. eks. advarer legene mot å spise for mye Paracet da disse tablettene kan gi forhøyede leververdier. Om du derimot ikke har spist noe særlig medisiner i det siste så er det nok en eller annen sykdom som er årsaken. Dette bør da fastlegen sørge for å finne ut av.

Endret av Paladin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...