Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Hei, Min mann og jeg hadde samleie på 17. mai (kvelden) uten prevensjon, og jeg oppdager i dag at jeg muligens har eggløsning. Den har da kommet 3 eller 4 dager for tidlig, og da er jeg veldig usikker. Tror dere at angrepille er for sent i dag, eller kan det være at det holder? (Jeg får ikke gått fra jobb og kan da ikke få tatt den før ca. klokka 17 i dag).. Noen som har erfaring med å ta en angrepille så sent?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tok en pille da jeg kom hjem. Jeg tror det skal gå bra. Jeg fikk bare panikk fordi jeg har EL i dag, og den kom nå 3 dager for tidlig. Det tar jo noen dager før egget har kommet seg ned i livmoren, og da har jo allerede pillen begynt å virke på slimhinnen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Om du har eggløsning nå så kan pillen utsette den litt, eller den vil ødelegge livmorslimhinnen og forsårsake kjemisk graviditet (en form for tidlig SA). Så det er absolutt et poeng i den, selv om det er i seneste laget.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Når man nærmer seg 72 timer så er det ikke lengre mye vits i angrepillen. Men det er fortsatt bedre enn ikke noe.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Når man nærmer seg 72 timer så er det ikke lengre mye vits i angrepillen. Men det er fortsatt bedre enn ikke noe. Med tanke på at sædcellene kan leve i opptil 5 døgn så kan det ha en viss effekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå