Gjest Gjest_junibrud_* Skrevet 21. mai 2008 #21 Skrevet 21. mai 2008 Vi er over tredve, men trodde vel at fam våre kom til å ta seg sammen på en slik dag Da er vel dere i stand til å organisere bryllup selv? Eller betaler familiene for dere kanskje?
Gjest j Skrevet 21. mai 2008 #22 Skrevet 21. mai 2008 Poenget mitt var at denne dritings samboeren er sikkert noe søsteren ikke er særlig glad for. Er det da nødvendig å kappe hånden av henne? (...) Er det virkelig verdt å miste kontakten med søsteren bare fordi at bruden måtte buse ut om at samboeren ikke fikk lov til å drikke?? Hadde vært mye mer diplomatisk og greiere å gi instrukser til servitørene på hvor mye alkohol som faktisk skal serveres. Trådstarter har da ikke kappet hånden av søsteren sin! Hun sa fra at samboeren til søsteren ikke måtte bli dritings og da har hun vel dårlig erfaring med at han bruker å bli det. Dessuten ble hun jo også fornærmet fordi sønnen hennes ikke skulle være brudesvenn! Det er også søsteren som har sagt at hun ikke vil komme.Trådstarter håper jo at hun kommer! Det er søsteren som er barnslig og teit her!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #23 Skrevet 21. mai 2008 Da er vel dere i stand til å organisere bryllup selv? Eller betaler familiene for dere kanskje? Det er jo det de prøver på, men familien blander seg inn! Familien sponser dem ikke! Se sitat under her fra trådstarter: Vi har ikke blitt sponset med penger eller noe annet,
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #24 Skrevet 21. mai 2008 Trådstarter håper jo at hun kommer! Det er søsteren som er barnslig og teit her! Hei TS antar jeg TS skriver at hun driter i at det familie forholdet røyk når hun nevner at søsteren ikke kommer..... En sak har alltid to sider men TS er i allefall ikke det minste bedre enn sin søster.
Gjest J Skrevet 21. mai 2008 #25 Skrevet 21. mai 2008 Hei TS antar jeg Jeg er da ikke trådstarter om det var det du mente! Jeg driver ikke med bigami. Jeg er gift jeg på 8. året!
Gjest ts Skrevet 21. mai 2008 #26 Skrevet 21. mai 2008 Hei, trådstarter her. Jeg sa at jeg håpet at han ikke ble så full i vårt bryllup siden han alltid blir kav dritings. Ligger over bord og sover, snøvler og er ufin i munnen. Han er en fantastisk gutt ellers, men har ikke lyst til å ha drita folk under middagen. Grunnen til at jeg prøver å ikke bry meg mer, er fordi hun alltid blir sur på meg for det meste, og såret for det meste også. Hun har sagt at hun vil kutte kontakten med meg, og ikke omvendt, dårlig forklart av meg. Jeg har roet meg litt ned i forhold til bryllupet, hun kommer nok, men jeg er redd for at han skal bli drita, det blir flaut for oss alle. Hadde jeg vist at det kom til å bli så mye styr, så hadde vi giftet oss i utlandet eller på en annen hyggelig måte. Jeg vil gjerne gjøre det til at alle får en hyggelig dag, at alle føler seg velkommen, men syns det er vanskelig når vi må ta så store hennsyn til personlige ønsker.
Gjest Gjest_Sika_* Skrevet 22. mai 2008 #27 Skrevet 22. mai 2008 Jeg får helt kvelningsfornemmelser av å lese det du skriver, så utrolig slitsomt å ha så mange kravstore folk og forholde seg til!! Jeg hadde helt oppriktig undersøkt muligheten for å snu på flisa og avlyse denne store feiringen, reist bort med din kjære og giftet dere PÅ DERES MÅTE. Så kan de andre sitte der, det er til pass for dem. Følg hjertene deres, hvem gifter dere dere for? God klem til deg Signerer denne. Lykke til
Gjest Miso Skrevet 22. mai 2008 #28 Skrevet 22. mai 2008 Hei! Huff, får vondt av deg etter å ha lest hvordan familien deres tar over hele bryllupet. Dette er deres store dag og dere bør selv få bestemme hvordan dere vil eller ikke vil at dagen skal være. De valgene dere tar skal familie og venner respektere!! Skjønner godt at det frister å stikke av, det er garanter flere som ville tenkt det samme situasjon! Vi har valgt å betale hele bryllupet selv for å unngå at familien blander seg inn i valgene vi tar. Håper familiene deres tar seg sammen og lar dere få bestemme over dagen dere selv. Det er hyggelig med råd og hjelp, men dette er DERES dag!! Og jeg syns absolutt det er lov å si fra hvordan man ikke vil at folk skal oppføre seg, man skal respektere brudeparets ønsker for dagen! Det viktigste er jo at dere blir gift, og jeg håper virkelig dere klarer å nyte dagen deres Sender deg masse og
Jade Skrevet 22. mai 2008 #29 Skrevet 22. mai 2008 (endret) Foreldrene dere har hatt sine brylluper, og hadde da sjangs til å planlegge de. Nå er det deres tur! Dere betaler bryllupet selv, og da har dere det slik dere vil. Med dans, alkohol, med de brudesvennene dere vil og uten sanger om det er veldig viktig. Man kan ikke bli sur fordi barna ens ikke kan være brudesvenner/-piker. Familien deres ønsker tydeligvis å være med på planleggingen. Siden dette ikke er aktuelt for dere, må dere si det tydelig at dere skal planlegge alt selv. Ikke noen vage nja og njei. Ikke forvent at de skal ta noen hint. Vær knallhard på, at i dette bryllupet, er det du og samboeren din som skal planlegge, og ferdig med det. Angående overnatting, så kan ikke søsteren hans ta det som en selvfølge at man bare kan inkvartere seg hvor det passer henne uten å spørre. Greitt at søsteren hans vil spare penger, men det vil selvsagt dere også. Dere har trossalt betalt på et bryllup. At hun må bruke penger på hotell er ikke deres problem. Angående søsteren din og typen hennes. Jeg går utifra at du sa det på en pen måte. Det er jo forståelig at du sier fra om dette om han pleier å ødelegge tilstelninger. Det må jo hun skjønne også, hvis hun ikke er blind av kjærlighet el.l. Håper du blir venn med søsteren din igjen. Ikke gi henne opp, men ligg heller ikke søvnløs om nettene fordi hun furter, så lenge hun ikke har grunn til det. Endret 22. mai 2008 av Jade
Transmogrifier Skrevet 22. mai 2008 #30 Skrevet 22. mai 2008 Hei, trådstarter her. Jeg sa at jeg håpet at han ikke ble så full i vårt bryllup siden han alltid blir kav dritings. Ligger over bord og sover, snøvler og er ufin i munnen. Han er en fantastisk gutt ellers, men har ikke lyst til å ha drita folk under middagen. Grunnen til at jeg prøver å ikke bry meg mer, er fordi hun alltid blir sur på meg for det meste, og såret for det meste også. Hun har sagt at hun vil kutte kontakten med meg, og ikke omvendt, dårlig forklart av meg. Jeg har roet meg litt ned i forhold til bryllupet, hun kommer nok, men jeg er redd for at han skal bli drita, det blir flaut for oss alle. Hadde jeg vist at det kom til å bli så mye styr, så hadde vi giftet oss i utlandet eller på en annen hyggelig måte. Jeg vil gjerne gjøre det til at alle får en hyggelig dag, at alle føler seg velkommen, men syns det er vanskelig når vi må ta så store hennsyn til personlige ønsker. La oss rette litt på ting her. Du må ikke ta hensyn til så mange personlige ønsker. Det er du som velger å ta ubehagelighetene på din kappe. Full støtte fra meg om at du sa ifra at du ikke ville at typen til søstera di skal bli dritings i selskapet ditt. Kanskje kunne du gitt beskjed på en bedre måte? Hva vet jeg. Det er til og med mange som ville latt være å invitert dem i det hele tatt når typen er så håpløs. Av og til skjønner jeg at en kan være villig til å gå med på kompromisser. F.eks skal du holde juleselskap, så kan det f.eks være OK å la andre få lov til å være med på å bestemme hva som skal spises, eventuelt kan du la de få ta med maten selv. Om du ikke er noe glad i å synge, så går det an å si at du ikke vil legge opp til allsang, men dere må gjerne få lov til å synge en sang for alle sammen under selskapet. Det går faktisk også an å si at dere har ombestemt dere. Du legger lista nå for hvordan du ønsker å bli tråkket på framover. Hvorfor skal andre få redusere dagen din på bekostning av deg, hvorfor skal du være den som tar ansvaret for at stemningen i familien skal være god? Hei svigermor. Ja, jeg ville si ifra at vi har forandret på bryllupsplanene. Dere sa dere ville ha sanger. Det skjønner jeg. Jeg skjønner dere blir skuffet over at vi har forandret mening. Det må dere få lov til å bli. Men jeg liker ikke sang/å synge. Så det blir det nok ikke noe av. Hei, typen til søstra mi. Søstera mi ble veldig fornærmet på dine vegne da jeg snakket med henne. Så jeg tenkte jeg ville snakke med deg direkte. Ja, jeg vil bare si at dere er invitert. Dere har alltid vært invitert. Det er mulig dette er litt prippent av meg, men jeg vil helst unngå ubehageligheter. Jeg var litt bekymret for at du skulle dra på med full grøftefyll. Jeg syns du er veldig hyggelig, men ikke alltid etter det siste glasset. Jeg vet jeg tråkker deg på tærne litt nå. Men dere er veldig velkomne fortsatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå