Gjest sliti Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Her prøver vi å stelle i stand en fest for både venner og familie, for å feire vår dag. Vi har gledet oss i snart et år, men nå begynner det ene etter det andre problemet å dukke opp. Vi ønsket ikke sanger i festprog, men måtte ha det for hans fam ville så gjene ha det. Vi føyde oss, for vi viste det ville bli store reaksjoner om vi sa nei. Søsteren hans ble drit sur da vi sa vi skulle sove hjemme, for hun ville sove hos oss for å spare kr. Moren min vil ikke ha alkohol i bryllupet, og har spurt oss om vi kan vente til kl 00 med å åpne baren, vi har føyd oss til etter kakene, ca 2230. De vil ikke ha dans, men det skal vi ha. Jeg sa til søsteren min at jeg håpet at typen hennes ikke kom til å drikke seg dritings i bryllupet vårt, vi skal ha alkohol til middagen. Hun er i krig med meg nå. Har mest lyst til å stikke av å gifte meg jeg. Samboeren min også, men er kun 1 mnd igjen til dagen, så det blir nk litt dumt. Fam våre har lagt seg opp i alt, bordplassering, kaker, pynting, kjole og m.m. Søsteren min reagerte på at hennes sønn ikke fikk være brudesvenn, jeg har tre barn, så jeg trenger vel ikke enda en. Vet ikke om jeg klarer å finne gleden igjen jeg da
Kanutten Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hei Ville bare gi deg en jeg Håper du får en flott dag uansett. Har ikke så mye råd å komme med.
Lille Blåklokke Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Huff stakkar deg Skjønner du er frustrert. Har selv svigermor som ofte blander seg i alt hun ikke har noe med. Har heldigvis ikke hørt for mye av henne nå når vi planlegger bryllupet vårt. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Men husk at dette er deres dag og ingen burde få ødelegge den for dere. Jeg mener at dere skal få gjøre alt på deres måte og de som blir furten og sur får bare velge om de vil komme eller bli hjemme og fortsette og være sur. Veldig smålig av folk og da særlig familie og oppføre seg som unger når en kjær skal gifte seg. Stoooooor trøste klem til deg.
Fun Light Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jeg får helt kvelningsfornemmelser av å lese det du skriver, så utrolig slitsomt å ha så mange kravstore folk og forholde seg til!! Jeg hadde helt oppriktig undersøkt muligheten for å snu på flisa og avlyse denne store feiringen, reist bort med din kjære og giftet dere PÅ DERES MÅTE. Så kan de andre sitte der, det er til pass for dem. Følg hjertene deres, hvem gifter dere dere for? God klem til deg
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Hver gang jeg leser slike tråder så lurer jeg virkelig på hvor gamle brudeparene er? Når man er voksen nok til å gifte seg så er man også voksen nok til å ta avgjørelser som ikke blir applaudert. Eller er det familien som betaler for bryllupet kanskje? I så fall så kan dere takke dere selv og ta til takke med det dere får.
Gjest annemor30 Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Hver gang jeg leser slike tråder så lurer jeg virkelig på hvor gamle brudeparene er? Når man er voksen nok til å gifte seg så er man også voksen nok til å ta avgjørelser som ikke blir applaudert. Eller er det familien som betaler for bryllupet kanskje? I så fall så kan dere takke dere selv og ta til takke med det dere får. Vi visste at vårt bryllup kom til å bli slik som TS sitt... Så vi giftet oss uten at NOEN visste det:-) Perfekt dag for oss som brudepar!! Så moralen må vel bli: Gift dere slik DERE ønsker og blås i hva andre måtte mene..
Gjest *Mim* Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Ikke bare bare å avlyse en måned før bryllupet. Jeg håper dere klarer å gi blaffen i kranglefantene, og bare fokusere på dere selv på dagen deres. Dere er voksne og bestemmer selv. Vet det ikke er så lett å si fra, men dere kan ikke gjøre alle fornøyde - hvorfor slite seg ut med å prøve? Lykke til med den store dagen!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Vi visste at vårt bryllup kom til å bli slik som TS sitt... Så vi giftet oss uten at NOEN visste det:-) Perfekt dag for oss som brudepar!! Så moralen må vel bli: Gift dere slik DERE ønsker og blås i hva andre måtte mene.. Grei og fair løsning.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Det mange glemmer oppi alt oppstyret rundt et bryllup, er nettopp at det er bryllupet som er viktigest! Det at hun og han gir verandre sitt ja! Man henger seg opp i alle mulige detaljer rundt bryllupet (les: festen), og føler alle har noe de var skikkelig misfornøyd med i sitt eget bryllup. Tror folk er blitt altfor kravstore jeg! Og føyer man seg altfor mye for andre, samtidig som man innerst inne vet at det er man selv som har siste ordet! Slutt med den sippingen og fokuser på alt det positive med bryllupet! Du skal gifte deg med mannen du elsker! Er det ikke derfor du gifter deg kanskje? Er det for å ha en perfekt fest? For meg er det viktig at man ikke bare tenker på seg selv på denne dagen. Jeg får mannen i mitt liv, og det er det jeg vil! Selvfølgelig skal vi ha et fint selskap etterpå for å feire det hele, men da er det faktisk like viktig for meg at gjestene mine får en fin dag, som at jeg får det. Derfor har jeg hørt på enkelte ønsker fra nærmeste familie og tatt dem til følge.
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Her prøver vi å stelle i stand en fest for både venner og familie, for å feire vår dag. Vi har gledet oss i snart et år, men nå begynner det ene etter det andre problemet å dukke opp. Vi ønsket ikke sanger i festprog, men måtte ha det for hans fam ville så gjene ha det. Vi føyde oss, for vi viste det ville bli store reaksjoner om vi sa nei. Søsteren hans ble drit sur da vi sa vi skulle sove hjemme, for hun ville sove hos oss for å spare kr. Moren min vil ikke ha alkohol i bryllupet, og har spurt oss om vi kan vente til kl 00 med å åpne baren, vi har føyd oss til etter kakene, ca 2230. De vil ikke ha dans, men det skal vi ha. Jeg sa til søsteren min at jeg håpet at typen hennes ikke kom til å drikke seg dritings i bryllupet vårt, vi skal ha alkohol til middagen. Hun er i krig med meg nå. Har mest lyst til å stikke av å gifte meg jeg. Samboeren min også, men er kun 1 mnd igjen til dagen, så det blir nk litt dumt. Fam våre har lagt seg opp i alt, bordplassering, kaker, pynting, kjole og m.m. Søsteren min reagerte på at hennes sønn ikke fikk være brudesvenn, jeg har tre barn, så jeg trenger vel ikke enda en. Vet ikke om jeg klarer å finne gleden igjen jeg da Oi! Dette hørtes leit ut. Og skjønner at dere synes det er vanskelig når diverse familiemedlemmer er så kravstore. Jeg vet ikke hvor mye dere har satt dere ned å pratet med de enkelte, men det syns jeg er noe som trygt kan prøves en gang ekstra. Ta en sasmtale med din søster på 2-mannshånd, gjerne på nøytralt territorium og i en hyggelig setting. Vær litt ydmyk, det kommer man ofte lengre med enn angrep. Hun er ikke gift forstod jeg, men samboer og har sikkert tenkt igjennom sine ønsker for sitt bryllup. Bynn gjerne med å søke råd for noe, eller spørre hvordan hun ville hatt ting om det var hun som hadde giftet seg. Om hun er med på notene og tenker ærlig gjennom ting, så skulle man tro hun kunne få mer forståelse for hvordan du har det. Kanskje kan foreldrene hjelpe dem med noe billigere overnatting et sted? Si også at du er glad i nevøen din, men at bryllupet er noe dere ser på som bekreftelsen av kjernefamiliens bånd, og at det er viktig for dere at barna deres får en særstilling i bryllupet ovenfor andre barn i bryllupet. når det kommer til sangen, kan dere ikke si at om noen vil skrive sang til dere, så ønsker dere også at de står for fremføringen. Det kunne være et slags kompromi. Bordplasseringen kan dere jo sette ut helt til sist, etter de andre har gått.. De tørr neppe lage et stort oppstyr når de kommer på dagen Og når de oppdager at det er hyggelig selv om de ikke har bestemt hvor alle skal sitte, så kan man håpe de glemmer det bort.. Håper du har funnet en kjole du er kjempefornøyd med, viss ikke ville jeg nesten løpt ut å leitet en runde til, uten "hjelp". det er bra dere satt ned foten og sa dere skulle ha dans! ved kaffen er det jo vanlig å servere avec, så helt stengt blir vel neppe baren.. lykke til! Dere får sikkert en flott dag! Fokuser på det viktigste, ekteskaapet, og prøv å kos dere! Dere har hvert fall mange som bryr seg, om enn på en litt misforstått måte..
poff Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 utrolig leit at det blir sånn. Det er deres dag! Dere som skal bestemme hvordan dere vil ha det. De andre prøver sikkert bare å hjelpe dere,sikkert bare godt ment,men noen ganger kan det jo gå for langt Håper dere uansett får en fin dag:) Vi skulle egentlig gifte oss til neste år,men pga graviditet ville vi gjøre det denne sommeren i stedet:) Min mor og stefar har igrunn ordnet ALT, bestilt musikk, festlokale,kaker,ja igrunn det meste. Men de har hele tiden spurt hva vi syntes før den endelige avgjørelsen.Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. De ønsker at dagen skal bli PERFEKT for oss og det vet jeg den blir:) Håper virkelig du får en fantastisk dag og at ikke alt går etter dems pipe.
Gjest ts Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 De fleste ting er ordnet opp i nå. Det blir noen få sanger i bryllupet. Søsteren min og typen kommer nok ikke, så da er det fam forholdet over. Jeg kommer til å ta helt avstand fra henne om hun velger det. Jeg mener at man må kunne gi uttrykk for hva man mener, uten at det blir angrep tilbake. Kjenner egentlig at jeg er litt feed up av det som skjer, orker ikke å engasjere meg i det som skjer nå, lar alt gå sin gang. Vi er over tredve, men trodde vel at fam våre kom til å ta seg sammen på en slik dag
Alice Ayres Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Så bra at det ser ut til å ordne seg for deg. Det er trist å oppleve at familie og venner "saboterer" bryllupet. Jeg ble oppgitt på dine vegne da jeg leste innlegget ditt, men kjente samtidig at jeg ble litt misunnelig. Selv opplevde jeg det motsatte av det du gjør. Familien min engasjerte seg null og niks i bryllupet mitt. De bidro med litt penger, men det var også alt.
Gjest ts Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Så bra at det ser ut til å ordne seg for deg. Det er trist å oppleve at familie og venner "saboterer" bryllupet. Jeg ble oppgitt på dine vegne da jeg leste innlegget ditt, men kjente samtidig at jeg ble litt misunnelig. Selv opplevde jeg det motsatte av det du gjør. Familien min engasjerte seg null og niks i bryllupet mitt. De bidro med litt penger, men det var også alt. Det er egentlig fint at du sa det. Ble faktisk litt motivert over innlegget ditt, selv om jeg strengt tatt ikke burde ha blitt det. Vi har ikke blitt sponset med penger eller noe annet, og for noen er det en måte å vise eller gi sin oppmerksomhet på. Når de ser kjolen min kommer nok hele gjengen til å dåne, den er ikke tradisjonel for å si det sånn
Alice Ayres Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Det er egentlig fint at du sa det. Ble faktisk litt motivert over innlegget ditt, selv om jeg strengt tatt ikke burde ha blitt det. Vi har ikke blitt sponset med penger eller noe annet, og for noen er det en måte å vise eller gi sin oppmerksomhet på. Når de ser kjolen min kommer nok hele gjengen til å dåne, den er ikke tradisjonel for å si det sånn Vet ikke om du noen gang har sett "Alle Elsker Raymond", men det du skrev fikk meg til å tenke på den serien. Kjærlighet og omtanke kan ta så mange former, og skillet mellom det å ville det beste for sine kjære og egoisme er tynt. Nå ble jeg nysgjerrig på kjolen din...
Gjest ts Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Vet ikke om du noen gang har sett "Alle Elsker Raymond", men det du skrev fikk meg til å tenke på den serien. Kjærlighet og omtanke kan ta så mange former, og skillet mellom det å ville det beste for sine kjære og egoisme er tynt. Nå ble jeg nysgjerrig på kjolen din... Om du ser på tråden om brudekjolen, og vil jeg få noen reaksjoner ser du den
Gjest what goes around, comes around Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 Søsteren min og typen kommer nok ikke, så da er det fam forholdet over. Jeg kommer til å ta helt avstand fra henne om hun velger det. Jeg mener at man må kunne gi uttrykk for hva man mener, uten at det blir angrep tilbake. Er virkelig ikke forholdet til søsteren din viktigere enn at du er villig til å ødelegge det ved å si i fra om at samboeren hennes ikke får lov til å drikke seg drittings i ditt bryllup? Vil tro at dette er et problem i forholdet til søsteren din og samboeren hennes, utrolig smålig av deg å kjøre henne opp i et slik hjørne. Sjokkert over holdningene dine! Håper dere får det bryllupet dere FORTJENER!
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 La oss snu på det. Hvis det er så viktig for søsteren at typen får drikke seg dritings og skjemme seg ut for gud og hvermannsen på brudeparets dag, hva sier det om hennes prioriteringer?
Gjest what goes around, comes around Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 La oss snu på det. Hvis det er så viktig for søsteren at typen får drikke seg dritings og skjemme seg ut for gud og hvermannsen på brudeparets dag, hva sier det om hennes prioriteringer? Poenget mitt var at denne dritings samboeren er sikkert noe søsteren ikke er særlig glad for. Er det da nødvendig å kappe hånden av henne? Vi har også flere som har en tendens til å drikke vel mye. Men det er faktisk ikke noe problem å styre dette under middagen, servitører som serverer et gitt antall ganger pr gjest. Enkelt og greit. Men TS her tenker jo kun på seg selv og sine følelser, det har jo vært poenget hele veien. Er det virkelig verdt å miste kontakten med søsteren bare fordi at bruden måtte buse ut om at samboeren ikke fikk lov til å drikke?? Hadde vært mye mer diplomatisk og greiere å gi instrukser til servitørene på hvor mye alkohol som faktisk skal serveres.
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 I alle dager for en familie du har -beklager at jeg sier det, men det får da være måte på hva dem skal bestenne i deres bryllup! At søsteren din velger å ikke komme fordi hun er fornærmet får du bare gi beng i selvom det er utrolig trist! Det er nok hun som kommer til å angre den avgjørelsen! Hun blir fornærmet fordi hun ikke får det som hun vil i deres bryllup er rett og slett barnslig! Moren din kan virkelig ikke bestemme at dere ikke skal ha dans og ikke alkohol etter et visst klokkeslett! Det blir for dumt! Er hun veldig kristen? Gled deg over bryllupet å hev deg over sure miner fra andre! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå