Gå til innhold

Ringe for andre


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har ringt rundt om forskjellige steder for en venn av meg.

De kan ikke bruke sin egen telefon akkurat nå.

Det gjør meg ikke noe å ringe rundt for min venn, men min mann synes at det begynner å bli nok.

Regningen denne gangen blir en overraskelse, for jeg har sikkert brukt den nesten dobbelt av det jeg pleier.

Vennen min spør meg om jeg kan ringe et sted nesten hver dag.

Jeg vil ikke si nei, pga situasjonen de er i, men det blir veldig kjipt med regningen og hvis den er blitt en god del høyere enn den pleier.

Ikke kan de betale noe særlig heller, da de har lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt kinkig situasjon da.. Men jeg tror jeg ville bedd henne ringe litt fra telefonkiosk eller noe også.

Fortell henne at du kan ringe for henne, om det er spesielt viktige ting, men om det er mindre viktige ting så om hun vær så snill kan ringe selv.

Forklar henne at det dobler telefonregningen din, og det tar en del av din tid å ringe rundt, at du forstår det ikke er så lett for henne, i og med at de ikke har telefon, men at det koster dere også.

Å at det ikke er rettferdig at du skal betale alt.

Det ville jeg ha gjort.. Det er ikke en lett situasjon da, når de ikke har telefon, og har lite penger, men vanlig høffllighet tilsier at de hvertfall skal tilby seg å betale litt, i alle fall det de har råd til, og om det ikke er så mye så er det hvertfall litt.. Det er bedre enn ikke å ha tilbydd seg i det hele tatt.

Tror nok venninnen din vil forstå såpass.... :)

Lykke til da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ringer du da?

Er det fra fasttelefont til fasttelefon?

I så fall koster det jo "ikke no" å bruke den. Det er for dumt å krisemaksimere over ekstra telefonsamtaler fra slike.

Mobil er noe helt annet. Da blir det fort dyrt. Jeg liker heller ikke å låne bort mobilene i hytt og gevær og gjør det ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes andre muligheter for å få ringt, offentlige kontorer, fordele det på flere venner osv. Du skal ikke være telefondame og attpå til sitte med regninga, da må de være litt mer kreative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å ringe for andre den dagen jeg skulle ringe til en type som en venninne av meg var forelsket i... (dette er mange år siden nå, altså...).

Jeg skulle late som jeg var en annen i venninneflokken og fiske litt etter hvem han var interessert i osv...

Endte med at han la ut om sine følelser om meg (han visste ikke at han snakket med meg) og han var ikke det spor interessert i hun som likte ham...

Ikke akkurat det samme, men jeg ringer i alle fall ikke på andre sine vegne lenger. :lol:

Ellers så er det ikke så dyrt å ringe til fasttelefon. Mobil er noe annet...

Men hvor er det du må ringe, da. Siden du må ringe hver dag... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvor ringer du da?

Er det fra fasttelefont til fasttelefon?

I så fall koster det jo "ikke no" å bruke den. Det er for dumt å krisemaksimere over ekstra telefonsamtaler fra slike.

Mobil er noe helt annet. Da blir det fort dyrt. Jeg liker heller ikke å låne bort mobilene i hytt og gevær og gjør det ikke heller.

Vel, jeg har ringt kontofon for vennen min flere ganger. Sittet i telefonkø i over 20 minutter hos legen, men det var veldig viktig så det tenkter jeg ikke på.

Jeg har ringt andre offentlige kontorer for vennen min.....

Jeg mener ikke å krisemaksimere, og jeg skjønner vennen min veldig godt. Men det er nå bare mannen min da, men jeg skjønner han også veldig godt. Jeg føler meg litt plassert litt mellom barken og veden her for øyeblikket..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Litt kinkig situasjon da.. Men jeg tror jeg ville bedd henne ringe litt fra telefonkiosk eller noe også.

Fortell henne at du kan ringe for henne, om det er spesielt viktige ting, men om det er mindre viktige ting så om hun vær så snill kan ringe selv.

Forklar henne at det dobler telefonregningen din, og det tar en del av din tid å ringe rundt, at du forstår det ikke er så lett for henne, i og med at de ikke har telefon, men at det koster dere også.

Å at det ikke er rettferdig at du skal betale alt.

Det ville jeg ha gjort.. Det er ikke en lett situasjon da, når de ikke har telefon, og har lite penger, men vanlig høffllighet tilsier at de hvertfall skal tilby seg å betale litt, i alle fall det de har råd til, og om det ikke er så mye så er det hvertfall litt.. Det er bedre enn ikke å ha tilbydd seg i det hele tatt.

Tror nok venninnen din vil forstå såpass.... :)

Lykke til da... :D

Vennen min har sagt at jeg skal få et par hundre som takk for det jeg har gjort. Jeg er jo takknemlig for det, men mannen min synes jeg bør si stopp. Og dermed så blir jeg plassert mellom dem på en måte.

Nå vet jo ikke jeg hva summen vil bli. Det kan jo hende at den ikke blir så dyr, men å ringe til kontofon er litt dyrt. Særlig når man skal sjekke den nesten hver dag.

Jeg må ringe nesten hver dag ( har følt det sånn iallefall ), det var særlig i begynnelsen. Har vel ringt for henne i 1 uke, 1 1/2 uke...er ikke sikker på det, men en stund iallefall.

De kan som sagt ikke ringe ut, så jeg skjønner jo at de spør om hjelp. Og jeg er den eneste som hjelper dem. Deres egen familie gidder ikke å løfte en finger for de i det hele tatt.

Det er helt fint å ringe noen plasser, men ikke verden rundt liksom.

De ventet på at dette med telefonen skulle ordne seg, men så dukket det opp et hinder og de får sikkert ikke telefonen ordnet før dette hinderet er ute av veien. Og det kan sikkert bli en stund til......

Ikke kan de ringe fra telefonkiosk heller.

Starfish:

Har ringt fra fasttelefon til fasttelefon, men det blir jo en del når man må ringe flere ganger pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En vanskelig situasjon det der, men jeg syns det høres ut som enslags utnyttelse.

Om jeg ikke hadde hatt telefon en periode, hadde jeg ikke bedt min veninne ringe hit og dit for meg.

Selvfølgelig går det an å låne telefonen i ny og ne om man trenger det, men det kan jo bli for mye av det gode?

Tror jeg hadde kjøpt et kontantkort til henne, og sagt at jeg desverre ikke kan ta alle telefonene for henne..

Men nå vet jeg ikke situasjonen rundt dette, så kanskje det også blir helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En vanskelig situasjon det der, men jeg syns det høres ut som enslags utnyttelse.

Om jeg ikke hadde hatt telefon en periode, hadde jeg ikke bedt min veninne ringe hit og dit for meg.

Selvfølgelig går det an å låne telefonen i ny og ne om man trenger det, men det kan jo bli for mye av det gode?

Tror jeg hadde kjøpt et kontantkort til henne, og sagt at jeg desverre ikke kan ta alle telefonene for henne..

Men nå vet jeg ikke situasjonen rundt dette, så kanskje det også blir helt feil..

De har mobil begge to, men kan ikke bruke den til å ringe rundt over alt med dem. Det har de ikke råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mobil begge to, men kan ikke bruke den til å ringe rundt over alt med dem. Det har de ikke råd til.

Men det skal du ha råd til - for dem? Unnskyld, men er de så tankeløse?

Jeg synes det er helt greit å hjelpe venner som trenger det. Men du må selv vite når det er nok. Og hvis de ber deg ringe fordi de selv ikke har råd, da vet de at det dyrt, de vet at det koster - og da er det ganske frekt å be deg gjøre det.

Det finnes fortsatt telefonautomater i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe kontofonen HVER dag? :o

Unnskyld meg... Men det må de da klare seg uten vel?

Skal de betale regninger, må de vel klare å gå til banken? Skal de høre hva de har innestående, må de vel klare å trekke fra det de har brukt? Eller gå til en minibank og få utskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ringe kontofonen HVER dag? :o

Unnskyld meg... Men det må de da klare seg uten vel?

Skal de betale regninger, må de vel klare å gå til banken? Skal de høre hva de har innestående, må de vel klare å trekke fra det de har brukt? Eller gå til en minibank og få utskrift?

De er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå. De har ikke nettbank og de vil gjerne vite hvor mye de har på konto ( + eller -).

Jeg er den eneste som hjelper dem med dette. Familien deres gidder ikke å løfte en finger for dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer de ikke ta vare på kvitteringer, eller huske hva de har brukt i løpet av en dag? Har de det vanskelig økonomisk bør de føre opp hva de har, utgifter osv for å få oversikt - ikke ringe kontofonen hver dag... Men det er da min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...