Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 For å få ett innblikk i noen forskjellige yrker lurer jeg på om noen her inne vil være så snille å presentere sin arbeidsdag her inne? Fortell gjerne litt om hva dere jobber som, hvordan dagen i dag var (gjerne litt om hvordan den vanligvis er)..litt om positive og negative sider ved nettopp ditt yrke... Tusen takk til alle som tar seg tid
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Servitør her (deltid ved siden av studier) Arbeidsdagen består av mye gjestebehandling, en del tunge løft, mye rydd og vask... smilet er et viktig redskap Fordeler er ihvertfall tipsen som kommer svært godt med, og som er herlig å telle opp etter en slitsom arbeidsdag Ulemper er mye kveldsjobbing, harde løft (som nevnt tidligere), noen gjester som kan være direkte ufine.. Alt i alt en fin student jobb, men som jeg aldri ville ha hatt resten av livet
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er Mystery shopper (også ved siden av studier) Sjekker service på forskjellige arbeidsplasser, og skriver rapporter av det jeg ser. Trives godt med at det er en fleksibel arbeidsplass hvor jeg kan styre selv når og hvor jeg vil besøke. Syntes det er gøy at det er varierende bransjer som kontrolleres, og at det alltid er noe "nytt". Gøy å hande ting som man senere får beholde-i tillegg til lønnen Negativt: skal mange oppdrag til før man tjener mye på det
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jobber i lekebutikk. Mye av dagen går med på utpakking av nye varer, plassering, rydding, betjene kasser...
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jobber på kontor. Har iløpet av arbeidsdagen punchet noen regnskapsbilag, kopiert og arkivert. Tatt noen telefoner. Fakturert. Klargjort for lønnskjøring til i morgen. Og lest og sendt litt mail. Og sånn småpjusk. Litt internett. En del kaffepauser og sladder. En fin, rolig dag. En typisk jobbdag egentlig.
Gjest Casey Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jobber i lekebutikk. Mye av dagen går med på utpakking av nye varer, plassering, rydding, betjene kasser... Eller også populært kalt "kunder"?
Gjest kontordama Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Jobber på kontor. Har iløpet av arbeidsdagen punchet noen regnskapsbilag, kopiert og arkivert. Tatt noen telefoner. Fakturert. Klargjort for lønnskjøring til i morgen. Og lest og sendt litt mail. Og sånn småpjusk. Litt internett. En del kaffepauser og sladder. En fin, rolig dag. En typisk jobbdag egentlig. Har noenlunde samme stilling som deg.Skal i lønnsforhandlinger snart, og lurer på om jeg kan spørre hvor mye du har i årslønn? Prøver å finne noen å sammenligne med!
Frk. Fie Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jobber som sosionom, har hatt en veldig bra dag, takk! To samarbeidsmøter med klienter, samarbeidspartnere og pårørende som gikk over all forventning, flotte kolleger og godt humør på arbeidsplassen. Fikk endelig rydda litt i papirhaugen, kjenner jeg har oversikt og trives godt. Sola skinner:) Er kjempeheldig som trives så godt på jobb!
Gjest L@dy i.i Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Jeg jobber som avdelingssekretær og min arbeidsdag går med til å lese mail og svare det. Henvendelsene på mail er igrunn alt mulig, bestillinger av all verdens slag. Noen ringer også, eller kommer bortom... Det er jo sosial og selvstendig jobb, så sånn sett er alt bare velstand, men jeg kjeder meg utrolig. Pga litt endring på jobben så har jeg mistet en del arbeidsoppgaver, jeg føler det flyter litt og jeg savner flere konkrete arbeidsoppgaver JEG har ansvaret for. Jeg skal bruke sommeren til å slappe av og tenke, og så blir det medarbeidssamtale tidlig i høst, så får jeg se hva det blir av det.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Jobber som sosionom, har hatt en veldig bra dag, takk! To samarbeidsmøter med klienter, samarbeidspartnere og pårørende som gikk over all forventning, flotte kolleger og godt humør på arbeidsplassen. Fikk endelig rydda litt i papirhaugen, kjenner jeg har oversikt og trives godt. Sola skinner:) Er kjempeheldig som trives så godt på jobb! Åååå så gøy, jeg drømmer også om å bli sosionom Sorggrupper og å hjelpe folk tilbake til livet etter livstruende sykdom er drømmen, kurs og samtaler i hvordan forberede familien/barna på langsiktig sykeleie m.m Kan man som sosionom jobbe på et sykehus med denne type arbeidsoppgaver eller blir det mer en psykologs jobb? Jeg kan veldig gjerne tenke meg å jobbe innenfor kreft avdelingen
Gjest Thalee Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Jeg syns en bioingeniør kan svare på denne tråden
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Jeg syns en bioingeniør kan svare på denne tråden Og veeeeeldig gjerne flere sosionomer/ psykologer
Atdetvar Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hm, jeg trodde jeg skulle bli urinforgiftet og få en føling i løpet av dagen. For å toppe det hele regnet det mens jeg gikk hjem - og kun i den perioden. WHAT A WONDERFUL DAY! :D Jeg går på VGS forøvrig. Endret 19. mai 2008 av Atdetvar
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Jobber som jurist i staten og har knapt hatt tid til å spise lunsj.. Flere har kommet uten å ha forhåndsbestilt avtaler. Flere som forventer at de kan snike i køen, også fra andre offentlige etater (sosionomer?). Jobbet masse med diverse enklere registreringer. Regnskapsmessig og kontrollarbeid. Noen telefoner. Litt saksbehandling. Slått litt opp i lovverket...ellers meget lite juss!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Jobber i klesbutikk. Mye rydding etter kunder som slenger ifra seg tøyet etter prøving, mye retting av klærne på hengere, prising, alarmering, henge ut nye plagg, betjene kunder. Elsker klær og moter, men føler at mesteparten av dagene går med på å rydde etter andre
Gjest LanaLane Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Jobber i barnehage for øyeblikket. Gikk på tur i dag og angrepet av sinte gjess som hveste etter "barna mine". Men det var jo egentlig til pass for dem, for jeg hadde sagt at de ikke skulle forstyrre de som lå og sov Og så fikk de lov til å mate dem og kasta selvfølgelig hele brødskiva oppi vannet istedet for å dele det opp i små biter. Trives med å jobbe i barnehage for øyeblikket, men kjenner at lysten til å få egne barn går ned :gjeiper: Skal begynne å studere IT til høsten, så det blir nok ikke noe pedagog av meg uansett!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Jobber som programleder. Har skrevet 7 manus, og er rimelig tømt for idéer. Men elsker jobben, og kan ikke klage
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Jobber som programleder. Har skrevet 7 manus, og er rimelig tømt for idéer. Men elsker jobben, og kan ikke klage Wow, 7 manus på en dag? Vanvittig bra!!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 Student her, dagene går med til lesing eller stress over å ikke føle at jeg får lest nok..gleder meg til sommerferien
Gjest Peachbud Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 Jobber som programleder. Har skrevet 7 manus, og er rimelig tømt for idéer. Men elsker jobben, og kan ikke klage Spennende. Fortell mer? :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå