Gå til innhold

Hiddys lille verden

Hiddy

Anbefalte innlegg

Er litt zombie akkurat nå. Fortsatt trøtt etter å ha stått opp for en time siden (!) , men det gjør ikke noe. Vandrer rundt i pysjen og kunne egentlig tenkt meg å gjøre noe, men alikevel er det så godt og bare sitte i ro og slappe av.

Min mor ringte meg når jeg fortsatt lå i senga, og lurte på hva i all verden som hadde skjedd med meg... Stemmen var grov og herpa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært alene hjemme så og si i hele dag. Sambo har vært på jobb siden klokka 06 i morges, kom hjem rundt 18 tiden og gikk deretter rett ut med kompiser etter vi hadde spist en pizza. Han kom hjem i 9 tiden... Gikk i dusjen. Og så skulle han ta og barbere bort skjegget. Han kuttet seg - og du verden hvor mye skjellsord som kom! Deretter gikk han rett ut til meg med et surt tonefall; "Du kunne i det minste tatt ut søpla. Du gjør vel ikke annet enn å sitte på ræva og se på TV hele dagen."

Slike kommentarer blir jeg FRUSTRERT (!!!!!!) av. Hva vet han om hva jeg gjør? Hm? Hvem vasker leiligheten? Jeg. Hvem vasker alle klærne? Jeg. Hvem lager middag HVER dag? Jeg. Hvem går tur med bikkja? Jeg. Hvem tar oppvasken? HMMM... Jo, JEG. Sjeldent det er noen fordeling av oppgaver. Bortskjemt er han.

Blir så sinnsykt oppgitt. Har så lyst til og kjefte og smelle, men da er jeg like ille. Skulle bare latt være å gjøre noe som helst. Da hadde det blitt kommentarer som; "Jeg har ikke rene klær!" "Det er jo ikke mat i hus!" "Det er så møkkete her!" ... Huff. Whine whine whine.

Godt man har KG til og blåse ut litt. Det rare er, hadde jeg hatt jobb - måtte jeg alikevel gjort alt. GUD, så lei jeg er. Har lyst til å streike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme opplegg idag også.. Jeg er liksom ikke kjæresten mer. Heller hushjelp. Jeg burde bare sette foten ned.

Idag måtte han ut med søpla. Og det var jo selvfølgelig fæle greier...

Nei, jeg bryr meg ikke! Jeg gjør mest her, så jeg driter i hva han sier egentlig.

I morgen skal jeg på jobbintervju igjen, og ÅH som jeg gleder meg :) Faktisk! Det er på en bensinstasjon, men alikevel - tror det hadde vært greit å jobbe der, jeg. Det er bare en deltidsstilling, men det er da noe. En plass må man begynne, og det kan jo alltids hende det blir mer? ;)

Så i morgen skal jeg opp tidlig for å dulle litt med meg selv. Pynte seg til intervjuet, vet du - helt utrolig hva første inntrykket gjør... Og jeg er helt fasinert over hvor mange intervjuer jeg har fått bare jeg skrev om søknaden og cv'en min litt. Og godt er det. Hjelper litt på selvtilliten at folk faktisk er interessert, selv om du kanskje ikke får jobben.

Wish me luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det i boks. :) Jeg har fått jobb. I hvertfall i en liten stund fremover i ferien, for og så se hvordan det blir videre. Ble litt skuffet først, bare noen timer pr. uke, men det er jo tross alt bare en prøveperiode.

Ellers har helga vært rolig.. Herlig, egentlig. Orker ikke stress og mas hele tiden! Nå sitter jeg her da, helt alene - må si det er en smule kjedelig. Kommer fortsatt til og gå hjemme en del, og må si det bekymrer meg litt... Men, det blir jo fortsatt litt mer penger i lomma, og det er jo bedre en ingen verdens ting. Må nok fortsatt regne med å være blakk en stund fremover. Men det går nok bra! :) Jeg ser det positive i det. Kan jo plutselig bli mer jobb enn det jeg er satt opp på...

Drittvær ute. Tror det kommer torden snart jeg, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da gikk det i boks. :) Jeg har fått jobb. I hvertfall i en liten stund fremover i ferien, for og så se hvordan det blir videre. Ble litt skuffet først, bare noen timer pr. uke, men det er jo tross alt bare en prøveperiode.

Ellers har helga vært rolig.. Herlig, egentlig. Orker ikke stress og mas hele tiden! Nå sitter jeg her da, helt alene - må si det er en smule kjedelig. Kommer fortsatt til og gå hjemme en del, og må si det bekymrer meg litt... Men, det blir jo fortsatt litt mer penger i lomma, og det er jo bedre en ingen verdens ting. Må nok fortsatt regne med å være blakk en stund fremover. Men det går nok bra! :) Jeg ser det positive i det. Kan jo plutselig bli mer jobb enn det jeg er satt opp på...

Drittvær ute. Tror det kommer torden snart jeg, altså!

Så flott! Gratulerer :) Alt er bedre enn ingenting, er jo ikke så dumt å komme seg ut litt og i tillegg få inn litt penger. Om ikke annet så hjelper det litt på humøret å få noe annet å gjøre for en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ja, alt er bedre enn ingenting. Håper jeg får mer å gjøre etter hvert. Akkurat nå gir han meg bare 2-3 timer per dag han (sjefen ) har spurt meg om å jobbe, men kan jo fort bli mer. Hjelper på og ikke sitte hjemme hele tiden, gitt. Merker humøret er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her da, og ser litt på SOS Barnevakten samtidig. Må lære seg noen triks på forhånd vet du, før man får barn i det hele tatt. :fnise:

Blir nok en stund til men :)

Sov til klokka 10, og det var herlig. Skal ikke på jobb før fire, men uansett. Det blir penger utav jobbinga nå! Blir jo mer timer enn kontrakten egentlig sier, men det er positivt for min del. More money for me!

Ha en gooood dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo!

Sliten etter helga. Det har skjedd mye, vært litt ups & downs med familie og slik, men ellers bra. Nå sitter jeg i godstolen og slapper av. I morgen: rydde dag. Jeg skal vaske absolutt alt jeg kommer over. Er på tide med en storrengjøring, for nå er det hårete (hunden sin skyld!) og støvete og fysj. Jeg har egentlig bare ignorert det hele en stund. Klesvasken må tas også.

Nei, ganske fornøyd om dagen. Kan ikke klage nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var fridagen min, men det ble ikke som planlagt. Jeg må nå jobbe i kveld.... pga ei som ble syk, og jeg får ikke sett sambo i det hele tatt. Han ligger og sover når jeg kommer hjem :( Ikke gøy, men man må ha penger... I tillegg har jeg vondt i hele kroppen. Må få klage litt, selv om jeg ikke burde klage. Jeg har tross alt fått en jobb å gå til.

Er ikke i så godt humør idag jeg... Håper klokka går fort. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var fridagen min, men det ble ikke som planlagt. Jeg må nå jobbe i kveld.... pga ei som ble syk, og jeg får ikke sett sambo i det hele tatt. Han ligger og sover når jeg kommer hjem :( Ikke gøy, men man må ha penger... I tillegg har jeg vondt i hele kroppen. Må få klage litt, selv om jeg ikke burde klage. Jeg har tross alt fått en jobb å gå til.

Er ikke i så godt humør idag jeg... Håper klokka går fort. :sur:

Isj, sånt er kjipt, men samtidig er det jo positivt at du får de ekstravaktene når folk er syke. Tenk om de ikke hadde ringt deg, det hadde vært verre. Selvsagt er det lov å syte litt hvis man må jobbe når man egentlig ikke skulle, ikke får sett samboer og i tillegg ikke føler seg i form. God bedring da, håper det går fort over. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Enigma :) Dagen gikk fortere enn forventet, så det var bra. Og jeg krøp inntil sambo under dyna og vekte ham :fnise:

Så i dag tror jeg det jaggu er fri, hvis jeg ikke får en telefon senere igjen da. Akkurat nå er jeg veldig trøtt, det tar på og være på jobb til klokka 23:30, i hvertfall når du sto opp 06:00 samme dag.

Nå skal jeg ha en god frokost, og slappe aaaav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Åh, jeg savner deg sånn!" kom det på sms til meg idag fra sambo. Og når jeg endelig kom hjem fra jobb, så er han ikke i samme rom engang. Rett på pcen. Så da setter jeg meg på pc også da.. Skikkelig moro. Ikke sett meg på 17 timer, og "savner" meg, men når jeg først er her så enser han det egentlig ikke.

Kanskje bare jeg som er trøtt og lei idag. Bleh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soooooool og sommer :) Jeg er fornøyd. Har gått en halvtimes tur før frokost med hunden, og nå sitter jeg og ser litt på tv samtidig som jeg glor litt her.

Skal vaske litt golv og rydde litt også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk enda en halvtimes tur med bikkja, og nå er han fornøyd for dagen tror jeg. Ligger rett ut og snorker. Tror han kommer til og sove veldig godt i natt! :)

Utenom det virker det som om sambo tenker på noe, eller at det er noe feil. Vet ikke hva, men han er veldig "spiss" når han prater til meg, har ikke vært i samme rom som meg omtrent i hele kveld, og er ganske stille. Spør jeg om noe så får jeg såvidt svar... Sikkert bare jeg som overreagerer. Men får liksom inntrykk av at han er meget lei av meg/av å være hjemme/av alt.

Det går vel over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går over, at han bare har en dårlig dag. Forhåpentligvis er han bare sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dårlig utover dagen i dag, men tror ikke noen tror på meg. Jeg velger og bli hjemme i fra jobb i morgen, fordi jeg ikke føler meg bra i det hele tatt, og jeg TAR trossalt på maten til folk [dagligvarebutikk], grønnsaker og lignende. Vil ikke smitte folk. Ikke er det hyggelig å sitte i kassa og være dårlig, det gir ikke særlig bra inntrykk for folk som kommer.

Sambo snakker til meg som om jeg er 13 år og "skulker" skolen. "Ikke tro du får bevege deg utav huset!" ... Nei? Jeg har heller ikke planer om det. Bare dra ut du og ha det moro, jeg er dårlig - jeg blir hjemme. Han gjentok det flere ganger. "Ikke tro du får bli med ut", Nei - det er GREIT. Altså, jeg er seriøst ikke i form. Skulle tro jeg ikke får lov til å være dårlig i blandt som alle andre..

Irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Oi, her var det lenge siden jeg har vært!

Ikke så mye som har skjedd. Har byttet jobb; til en plass hvor jeg faktisk trives! Jeg er fortsatt sammen med sambo, og vi har det utrolig bra i skrivende stund. Selvfølgelig har det gått opp og ned, men det gjør det vel for alle.

Har vel egentlig ikke noe mer spennende å si akkurat nå. Kjenner jeg må sette meg inn i ting rundt her igjen, men det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...