Gjest Wolfmoon Skrevet 19. mai 2008 #1 Del Skrevet 19. mai 2008 Har aldri hørt uttrykket før, er det noen som kan forklare meg hva det er? Og hvis noen vet hva det er på engelsk hadde jeg blitt veldig takknemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 19. mai 2008 #2 Del Skrevet 19. mai 2008 Se her. I hvertfall en ordforklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøkvinne Skrevet 19. mai 2008 #3 Del Skrevet 19. mai 2008 Som gammel sjøkvinne har jeg hørt og brukt det uttrykket ofte. Det brukes når båten får bølgene mot baugen, ganske korte og krappe bølger, slik at båten "hogger." (i mots til at bølgene kommer fra siden) Båten kan også bli liggende og stampe i sjøen og ikke komme noen vei, derav uttrykket stampe/å stå i stampe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hr. bajz Skrevet 21. mai 2008 #4 Del Skrevet 21. mai 2008 HAHA, la meg gjette... Hjemmeeksamen i ENG2158 Oversettelse 2 på blindern? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #5 Del Skrevet 21. mai 2008 Fant du ut av det? Stampesjø - head sea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. mai 2008 #6 Del Skrevet 21. mai 2008 HAHA, la meg gjette... Hjemmeeksamen i ENG2158 Oversettelse 2 på blindern? That's the one Takk til siste gjest for oversettelse, har egentlig unngått problemet men får se hva det blir til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå