Gå til innhold

Feiler meg mye rart

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Suri_*
Skrevet

Jeg har en lang rekke mindre plager som jeg ikke tør gå til legen med. Jeg er redd jeg skal bli sett på som hypokonder. Noen plager har jeg oppsøkt lege for å få hjelp med, men når problemet ikke forsvinner eller legen sier at dette må jeg bare leve med, så går jeg ikke tilbake.

En liten oppramsing:

- Jeg har mye vondt i hodet. Mest spenningshodepine og litt migrene. Vil ikke gå på medisiner hele tida, så jeg har sponset meg selv til akupunktør. Det er dyrt, og jeg har ikke råd til å gå så ofte som jeg burde. Legen sier han ikke kan hjelpe meg. Han sier jeg kan spise paracet hver dag i årevis uten at det er skadelig, men det klarer jeg ikke helt å tro på.

- Jeg har store søvnproblemer, kanskje på pga neste punkt på lista.

- Jeg har "restless legs". Link Er redd legen skal synes at jeg maser om altfor mye hvis jeg går til han med dette. Men søvnproblemene kan jo kanskje være en medvirkende årsak til at jeg har så mye hodepine. Likevel tør jeg ikke gå til legen.

- Astma og allergier.

- Kommer fra en familie med mye kreft, så jeg går årlig til helsesjekk/ultralyd for å holde faren for kreft under oppsikt.

- Har fått en unormal utflod som jeg ikke tør gå til legen med. Blir liksom for mye. Venter på at det skal gå over av seg selv.

- Pluss en del ting til som jeg ikke ramser opp her.

Jeg skjønner jo at man fort kan mistenke meg for å være overopptatt av sykdommer og slikt, men dette er reelle problemer.

Andre som har det likt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg har også et omfattende sykdomsbilde, men jeg bruker legen min flittig, både hvis det er noe speseilt og for generelle kontroller. Jeg har også rls og priser meg lykkelig for at jeg snakket med legen om det, så jeg kunne få medisiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...