Gjest jente27 Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Det er tydeligvis populært å være jente på en nettdating-side. Det renner inn så mange meldinger om folk som har lyst til å bli bedre kjent, at det virkelig er vanskelig å velge. Noen har utfyllende profiler med et bilde som sier fint lite, andre har mindre informative profiler men flotte bilder. De fleste legger jo gjerne ut et eller to bilder som viser dem fra sin aller beste side, så får man dem på msn og får se hvordan de ser ut til "vanlig". Da hender det jo at man føler seg noe lurt. Det er vanskelig å velge hvem man skal ha videre kontakt med og hvem man skal la være å svare. Snakker man med for mange og det blir snakk om å møtes, så kan man jo få et forklaringsproblem og fremstå som useriøs etterhvert og det er absolutt ikke ønskelig. Er det andre nettdatere som har løst denne lille floken, når meldingene renner inn og man får trøbbel med hvem man skal svare og hvem man ikke skal svare ? Generelt burde man jo gi alle et svar, men det nytter bare ikke å holde seg ajour, for takker man for et kompliment så tror jo de i andre enden at man er interessert og sier man at man ikke ønsker videre kontakt så skal de vite hvorfor og blir fort fornærmet. Det tar rett og slett litt for mye tid med alle de meldingene, kjempehyggelig selvfølgelig, men - hvordan velge ut hvem man vil bli bedre kjent med ? Går dere etter profiltekst eller bilder ? Jeg legger ikke skjul på at utseendet betyr en del, men man kommer ikke langt med det uten å være reflektert i tillegg. Jeg har samtaler gående med flere nå, og det hender jo de spør om jeg prater med mange andre, og jeg vet ikke hva jeg skal si til det. Det er jo ingen som liker å føle seg som en i rekken, samtidig som man på dette stadiet av nettdating jo er free as a bird. Av de jeg har spurt, så virker det ikke som om menn akkurat blir nedrent med meldinger, så det er tydeligvis damene som må "sile". Og jeg ønsker ikke å treffe noen face to face før jeg føler det er en skikkelig "connection" ute og går, og syns det kan være litt vanskelig å finne en som skiller seg ut fra mengden, fordi at alle virker jo nærmest like hyggelige på dette datingstadiet over nett, så da blir det ofte til at jeg siler svarene ut ifra bilder, og noen har gitt tilbakmeldinger på at de føler de må dra igang samtalen og at det blir for kjedelig. Det blir kanskje litt sånn med de som ikke skiller seg veldig ut, siden det er så mange å svare og å fortelle om seg selv til.... Andre som opplever dette ? Jeg ønsker jo å treffe en hyggelig mann jeg tror kan passe for meg, men det er virkelig vanskelig å finne ut hvem man har lyst til å bli bedre kjent med ! Jeg kan ikke akkurat dra og treffe alle jeg snakker med heller, det tar for mye tid. Det er flere som foreslår tidlige treff, så det sier meg vel at de ikke får så mange meldinger....
Gjest Mann 24 Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Av de jeg har spurt, så virker det ikke som om menn akkurat blir nedrent med meldinger, så det er tydeligvis damene som må "sile". Jeg tror dette er hovedpoenget. Menn får svært få/ingen meldinger, og mange tenker ikke så mye på at de bare er en i rekken. Var jeg deg ville jeg silt veldig i begynnelsen, slik at du bare får noen få på msn. Du har forresten ingen plikt til å svare på alle meldingene; velg ut de du er interessert i.
SnillMito Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Ikke ta deg bryet med å svare på de du ikke finner interessante. Da kaster du bare bort både din og deres tid. Vær selektiv og svar de som pirrer eller skiller seg ut i positiv forstand. Ha gjerne flere "samtaler" gående, men det er nok greit å begrense det litt av praktiske årsaker.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jeg nett-dater også en del, og kommuniserer med flere om gangen. Da blir man jo litt kjent, og kan fort finne ut av om man passer sammen, med tanke på verdier, holdninger, interesser osv. For meg har det vært en liten pekepinn å snakke med folk på tlf, før jeg møter dem. Da får man et litt annet inntrykk enn når man bare skriver. Ellers tror jeg på å ta en uforpliktende kaffekopp ganske kjapt med dem man føler man kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Min erfaring er at å bare skrive i det lange og det brede, kommer det ikke noe ut av. Man går rett og slett litt tom etter en stund, og da kan man fort miste interessen helt. Det vil jo være synd å gå glipp av noe som kunne blitt en fin ting, bare fordi man ikke møtes en gang.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har vært nett-dater. Er nå lykkelig samboer med en mann jeg traff på den måten. Det jeg så etter var alltid teksten. Et pent bilde og en lite informativ profiltekst pirret aldri min nysgjerrighet. Det handler jo om hva man er ute etter. Vil man ha en ONS så holder det kanskje at mannen er kjekk. Men dersom målet er å etterhvert finne en man kan ha et seriøst og varig forhold til, så ville jeg sett etter helt andre ting. For meg har humor og livsglede vært helt avgjørende egenskaper hos de jeg valgte å bli bedre kjent med. Så har andre ting kommet på plass etter å ha snakket på msn en tid. Du må finne ut hva som er viktig for deg. I tillegg har jeg kjørt en ærlig og informativ linje i min egen profiltekst. På den måten har jeg sluppet unna en del av silingen. For det kan jo også hende at du velger å bli bedre kjent med en mann du synes ser interessant ut, men så oppdager han etter noen dager på msn at du var langt ifra det han lette etter, og så blir man skuffet. Jeg skrev ærlig om mitt utseende - lubben og rund. Da utelukket jeg menn som kun var interessert i modelldamer. Jeg skrev at jeg ikke var noen festløve, men likevel sosial (forklarte i hvilken retning mine interesser gikk). På den måten slapp jeg å havne på date med en fyr som ville dra meg med på diskotek/fyllekule. Osv osv. Profilteksten skal jo selvsagt ikke være for lang heller, for da risikerer du at ingen gidder å lese gjennom. Men prøv å få fram hvem du er som person, så er sjansen større for at de som sender deg meldinger er litt på samme sted som deg. Og det er helt ok å snakke med flere enn en om gangen. Du lover jo ingenting selv om du prater litt på msn. Ofte må man snakke litt på den måten for å finne ut om man passer sammen i det hele tatt. Jeg har flere ganger snakket med menn på msn som jeg har kuttet ut etter to dager fordi de da avslørte et eller annet ved seg selv som var helt uakseptabelt for min del.
Gjest jente27 ts Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 TS jente27 her. Ja, det skal ikke være enkelt, får stadige spørsmål om at de enten vil treffe meg etter to meldinger eller så er de veldig interessert i å vite hvor mange andre jeg skriver med. Jeg svarer så godt jeg kan, men det er vanskelig å sile ut hvem man vil snakke mer med ut ifra dårlige bilder og lite utfyllende profiler. De som har begge deler er det jo et fåtall av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå