Gå til innhold

skal ta teorien


Gjest Gjest_maia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maia_*

Skal endelig få summet meg til å ta det sertifikatet ;)

Har "bare" teorien og litt småting før oppkjøring igjen..

Har nå lest i boka "veien til førerkortet" og øvd på teoritentamen.no. Føler mye sitter bra, men er jo selvsagt sikkert ting jeg IKKE kan også.

Tenker å ta teorien i morgen formiddag. Er det sånn at det bare er å møte opp på StatensVeivesen og ta den testen?

Hva skjer om jeg ikke består.. er det lang karantene tid før jeg kan prøve ta den igjen?

Er det sånn nå at en får 45 spm der et svaralternativ er rett og man max kan ha 7 feil for å unngå stryke?

Masse spørsmål her, men må innrømme jeg smågruer meg litt... hehe.. skal prøve få lappen før babyen kommer ut på sensommeren nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan maks ha 7 feil ja - minst 85% riktig er nødvendig. Stryker du er det to ukers "karantene". :)

Dersom du har registrert søknad om førerkort, er det bare å møte opp på trafikkstasjonen, tror jeg. Dette finner du ut av ved å ringe 815 35 080. Du burde uansett ringe, slik at du vet at trafikkstasjonen er åpen, så det ikke blir bomtur. :)

Endret av Atdetvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har registrert søknad om førerkort, er det bare å møte opp på trafikkstasjonen, tror jeg. Dette finner du ut av ved å ringe 815 35 080. Du burde uansett ringe, slik at du vet at trafikkstasjonen er åpen, så det ikke blir bomtur. :)

Og dette med søknad om førerkort er ganske viktig, eller får du ikke ta serfikatet før de har godkjent den, noe som tar rundt to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke alle trafikkstasjoner som har åpent for teori alle dager. Kongsberg har f.eks bare på onsdager, mens Drammen har mandag, tirsdag og torsdag.

Endret av Vixenia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, de forskjellige stasjonene sine åpningstider for teoriprøvetakere står på vegvesen.no .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...