Gå til innhold

Trening når man har bakrus?


Gjest Salomon

Anbefalte innlegg

Gjest Salomon

Hvordan er det egentlig? Bør man ikke trene dersom man har bakrus fra natta i forveien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener sjelden hvis jeg har bakrus.

Kroppen er jo somregel dehydrert etter en kveld med masse alkohol, og den blir ikke noe mindre dehydrert hvis man skal trene dagen etter.

Men det kommer jo an på hva du definerer som bakrus og hvordan type trening det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Personlig så synes jeg at når folk sier at de ikke kan trene med bakrus så er det ofte en unskyldning for å få lov til å være lat :)

Selvfølgelig så er det ikke vits å gå og trene hvis man spyr, ikke klarer å gå, hodet sprenges....men det er bare fordi man ikke kan det sånn rent fysisk....

Du kan selvsagt trene alt du vil, ofte blir man jo bedre av fysisk aktivitet --> sånn sett så er det nok kanskje bedre å jogge eller å gå tur ute på slike dager + for frisk luft og sollys....

Treningen kommer sikkert til å bli litt halvveis, du blir sikkert fortere sliten og du vil ikke klare de samme prestasjonene som når du er i tipp topp form, men det finnes ikke, så vidt jeg vet, noen som helst medisinsk grunn til at du ikke skal bevege deg når du er bakfull.

Jeg trener ofte når jeg er bakfull, og jeg får bare mange positiver gledar av å trene da, som for eksempel:

- føler meg ikke så slapp og tung

- får svettet ut litt avfallsstoffer

- unngår og spise masse dritt

- sovner bedre på kvelden

og mange flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gåtur eller noe slikt kan være positivt for formen, men tror det har mest med den friske lufta å gjøre. Hard trening bør man faktisk unngå dagen derpå, ettersom kroppen har mer enn nok arbeid med å bryte ned alkoholen. At man føler seg syk er gjerne et tegn på at man trenger hvile.

Men å bruke det som "unnskyldning" blir jo litt for dumt, ettersom bakrusen er selvpåført. Da må man heller la være å drikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...