Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvordan gikk det med dere som syklet ?

Jeg var også med og kom meg i mål på rett under 4,5 timer. Ganske godt fornøyd med det - var ganske gjørmete og sugende føre.

Så bra da =) Regner med jeg hadde kommet inn på ca samme tid om jeg hadde fullført..

Syklet du ned den bakken litt under en mil før mål eller? Den som går under jernbanen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så bra da =) Regner med jeg hadde kommet inn på ca samme tid om jeg hadde fullført..

Syklet du ned den bakken litt under en mil før mål eller? Den som går under jernbanen?

Ja jeg syklet ned den bakken. Tror da at jeg var så klar for å komme til mål at jeg bare ga faen i å være redd :)

Jeg pleier også å være litt pingle men av en eller annen grunn synes jeg det gikk greit å sykle i gjørma. tror jeg tenkte litt at jeg ikke kom til å slå meg for jeg ville lande mykt i masse gjørme. Gikk i noen oppoverbakker hvor det var litt for mye gjørme ellers syklet jeg stortsett. Var vel også litt heldig at det var ikke sååå mange som ville forbi i gjørmepartiene at jeg kunne følge mitt eget tempo og vei.

Jeg syklet for 2 år siden og da var det helt tørt og da var det mye lettere. Men da var det sinnsykt varmt samt at jeg tror jeg hadde en dårlig dag så da syklet jeg mye saktere.

Er et veldig morsomt ritt som jeg helt sikkert vil stille opp på igjen !!ynd du måtte bryte men jeg skjønner deg godt. Er vel et ritt med forh. mye terreng og som blir tildels vanskelig på et føre som det var nå. Er jo litt urettferdig at de første syklet på forh. tørt underlag så ble det bare verre og verre utover.

Skrevet
Er jo litt urettferdig at de første syklet på forh. tørt underlag så ble det bare verre og verre utover.

Ja, det har jeg tenkt på også..

Ikke heeeelt umulig at jeg prøver meg igjen, men da skal jeg hvertfall trene mer på terreng på forhånd. Har vel strengt tatt ikke vært noe særlig borti dette.

Og blir ikke akkurat noe bedre med folk som skal forbi hele tiden, blir så mye stress og pressing.

Kom en periode bak en jente som var like pysete som meg da. Men hun hadde tydeligvis ikke skjønt at det er litt lettere å holde seg på sykkelen med litt fart i den verste gjørmen. Så det gikk veldig tregt og skled fram og tilbake hele tiden. Kom meg ikke forbi heller.. men men.

Skrevet
Ja, det har jeg tenkt på også..

Ikke heeeelt umulig at jeg prøver meg igjen, men da skal jeg hvertfall trene mer på terreng på forhånd. Har vel strengt tatt ikke vært noe særlig borti dette.

Og blir ikke akkurat noe bedre med folk som skal forbi hele tiden, blir så mye stress og pressing.

Kom en periode bak en jente som var like pysete som meg da. Men hun hadde tydeligvis ikke skjønt at det er litt lettere å holde seg på sykkelen med litt fart i den verste gjørmen. Så det gikk veldig tregt og skled fram og tilbake hele tiden. Kom meg ikke forbi heller.. men men.

Sykler man for sakte blir det ofte verre ja - så man må lære seg å gutse litt.

Vet ikke hvor du bor men er du i nærheten av Oslo er dette kanskje noe?

http://x-event.no/sykkelkurs.asp?s=sk

På terrengsykkelforum har de også fellesturer som man kan slenge seg med på. De har av og til nybegynnerturer - men har ellers inntrykk av at de er veldig innkluderende på alle turer.

Skal du sykle noen andre ritt i år? Jeg skal være med på birken.

Skrevet
Sykler man for sakte blir det ofte verre ja - så man må lære seg å gutse litt.

Vet ikke hvor du bor men er du i nærheten av Oslo er dette kanskje noe?

http://x-event.no/sykkelkurs.asp?s=sk

På terrengsykkelforum har de også fellesturer som man kan slenge seg med på. De har av og til nybegynnerturer - men har ellers inntrykk av at de er veldig innkluderende på alle turer.

Skal du sykle noen andre ritt i år? Jeg skal være med på birken.

Takk for linken, den skal jeg se litt på :gjeiper:

Tviler på at jeg blir noen fler ritt i år, men har tittet litt på Gåsbutråkket i Hamar 16. august. Er litt terreng, men det kommer man seg jo alltids gjennom på en måte. Hadde vært morsomt å prøvd, men får se :)

Blir spennende med Birken da, har du vært med før?

Skrevet
Blir spennende med Birken da, har du vært med før?

Har vært med 3 ganger før. Det er jo litt annerledes enn Grenserittet - og ikke så væravhengig vil jeg si mtp. føret. Det er noen terrengparti der også men ikke så mange og lange som på Grenserittet.

Det er veldig moro å være med på - masse folk langs løypa og ellers mye liv før og etterpå.

Skrevet
Har vært med 3 ganger før. Det er jo litt annerledes enn Grenserittet - og ikke så væravhengig vil jeg si mtp. føret. Det er noen terrengparti der også men ikke så mange og lange som på Grenserittet.

Det er veldig moro å være med på - masse folk langs løypa og ellers mye liv før og etterpå.

Hørtes jo morsomt ut ja! Kanskje jeg skal være med neste år.. :)

Lykke til! Du får skrive her om hvordan det gikk da!

• 4 uker senere...
Skrevet

Da er Birken over for i år. Alltid spennende de siste dagene før - kjenner litt på formen og sjekker værmelding ørten ganger pr.dag. Når dagen kom så det veldig lovende ut - ikke for kaldt/varm, lett overskyet , vindstille og opppholdsvær.

Masse folk som skal avgårde til start men alt flyter bra.

Jeg hadde håpet på en tid under 5 timer og det klarte jeg akkurat. Hadde et tidsskjema klistret på styret og lå litt etter hele veien tom. siste mellomstasjon. Siste biten er det mye nedover og litt teknisk og da syklet jeg alt jeg kunne og klarte å komme under 5så jeg er veldig fornøyd.

Bor på Lillehammer så var ute en tur på kvelden etterpå. Men det allerbeste er jo å ta en pils i målområdet etterpå ! Da er det alltid masse fornøyde folk å se.

Det er veldig moro å sykle for det står masse folk langs hele løypa og heier på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...