Cuba Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Har meldt meg på Grenserittet for første gang i år! Er spent på dette! Pappa har vært med i noen år så jeg er heldig og får en del tips av han. Vi sykler også sammen, så det er veldig kjekt Kan ikke si jeg er der jeg føler jeg bør være i august, men har heldgvis et par mndr på meg. Og som jeg leste i Shape-up vant Gunn-Rita Dahle sitt første mesterskap 2 måneder etter hun begynte å sykle mer enn gjennomsnittet. Så det er håp for alle, i allefall til å gjøre det rimelig bra :gjeiper: Den lengste turen jeg har syklet til nå er på ca 4 mil og med tanke på at rittet er på 8 bør jeg nok få et par langturer til på sykkelsetet og minst en på 8 mil. Tror det er lurt å variere litt. Ta noen langturer, noen mindre og hardere og noen intervaller. Vil satse på å få til hvertfall 2-3 dager med sykling i uka, pluss annen trening ved siden av. Nå har jeg kanskje skrevet litt mye uinteressant her, men er veldig nysgjerrig på om det er flere som skal være med så kanskje vi kan dele litt tips osv.
Brukernavn Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Nesten så jeg trodde det var meg som hadde skrevet det innlegget Jeg skal også sykle Grenserittet for første gang, og det er pappan min som har inspirert meg også. Min lengste tur så langt er 4,5 mil som gikk unna på litt under to timer. Jeg føler meg heller på ingen måte klar for noe ritt ennå, men håper det kommer utover sommeren.. Min trening er å sykle til og fra jobb hver dag (da blir det 3 mil hver dag) og så en og annen treningstur i helgene. Jeg er antakeligvis verdens lateste person, så mer enn det kommer jeg ikke til å få gjennomført...så får vi se hvordan det går i rittet...målet må jo være å fullføre.
Transmogrifier Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Med det treningsgrunnlaget dere prater om, kommer dere til å få det jævlig under grenserittet. Tenker vi sier 5 timer for å bare komme i mål. Dere burde nok trene regelmessig i noen år før dere i det hele tatt tenker på å sykle grusritt, og da kanskje heller begynne med kortere saker. Hvis ikke dere har flere år med annen kondistrening bak dere allerede, da. Men for all del, jeg liker folk som har guts og skal erobre verden med viljestyrke. Bli med på trondheim-oslo i samme slengen.. sikkert gøy det.
Cuba Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Med det treningsgrunnlaget dere prater om, kommer dere til å få det jævlig under grenserittet. Tenker vi sier 5 timer for å bare komme i mål. Dere burde nok trene regelmessig i noen år før dere i det hele tatt tenker på å sykle grusritt, og da kanskje heller begynne med kortere saker. Hvis ikke dere har flere år med annen kondistrening bak dere allerede, da. Men for all del, jeg liker folk som har guts og skal erobre verden med viljestyrke. Bli med på trondheim-oslo i samme slengen.. sikkert gøy det. Ehh.. oki? Og du er? Jeg er 21 år og er ikke i dårlig form om det er det du har fått for deg.. Hvorfor sier du at man bør trene regelmessig i noen år? Grenserittet er delt inn i forskjellige puljer og jeg er ganske langt bak for å si det sånn. Ser på dette som en utfordring, ikke noe mer.. Regner med jeg klarer på mindre enn 5 timer jo, siden jeg har pappa å måle meg med. Kanskje du skulle undersøkt litt mer før du legger ut som du gjør. Virker mest misunnelig spør du meg.. Trondheim - Oslo? hvorfor skal jeg det? kjære vene.. du var ikke mye saklig. Men hvis du mener Grenserittet kan sammenlignes med å erobre verden er jeg tøffere enn jeg trodde
Brukernavn Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Med det treningsgrunnlaget dere prater om, kommer dere til å få det jævlig under grenserittet. Tenker vi sier 5 timer for å bare komme i mål. Dere burde nok trene regelmessig i noen år før dere i det hele tatt tenker på å sykle grusritt, og da kanskje heller begynne med kortere saker. Hvis ikke dere har flere år med annen kondistrening bak dere allerede, da. Men for all del, jeg liker folk som har guts og skal erobre verden med viljestyrke. Bli med på trondheim-oslo i samme slengen.. sikkert gøy det. Og ellers?? Si meg har du syklet Grenserittet noen gang? Og å sammenligne et ritt på 8 mil med et på over 50 mil er jo veldig saklig Jeg er ikke engstelig for om jeg greier å fullføre i det hele tatt! Jeg er pr nå i samme form som faren min, og han sykler grenserittet på 3,5 timer. Jeg tror vel ikke jeg kommer til å bli i verre form utover sommeren...
Kylling Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Med det treningsgrunnlaget dere prater om, kommer dere til å få det jævlig under grenserittet. Tenker vi sier 5 timer for å bare komme i mål. Dere burde nok trene regelmessig i noen år før dere i det hele tatt tenker på å sykle grusritt, og da kanskje heller begynne med kortere saker. Hvis ikke dere har flere år med annen kondistrening bak dere allerede, da. Men for all del, jeg liker folk som har guts og skal erobre verden med viljestyrke. Bli med på trondheim-oslo i samme slengen.. sikkert gøy det. For noe tull. Jeg har syklet ritt på 11 mil bare med vanlig mosjonist-treningsgrunnlag. Ingen problem.
Transmogrifier Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Si meg, hva er "et vanlig mosjonist-treningsgrunnlag?" Om en fullstendig utrent slask bestemmer seg for å sykle et ritt på 8 mil, så er faren høy for at blodsukkeret synker til et nivå hvor en blir så groggy at en faller av sykkelen. Jeg tror ikke jeg gidder å diskutere med dere i det hele tatt, dere virker provoserende uintelligente om dere ikke skjønner at det er fysiologiske forskjeller på om en er vant til å trene 10 timer i uka og 2. Det fins kortere ritt en kan begynne med en Grenserittet, Grenserittet er blitt en sånn typisk kommers massemønstring, helt OK, supert osv, men selv om løypa er veeeldig flat, og omtrent 0 teknisk bortsett fra kanskje 2 nedoverbakker, så er det både vanskelig å fullføre, og ikke noe gøy om en ikke har et godt treningsgrunnlag. De beste damene, som sykler under 3 timer, trener godt over 12 timer i snitt i uka i året, og de har trent mange år for å komme på det nivået. Om dere er så blåst i hue at dere ikke skjønner forskjell på å sykle noen turer, og på å være godt trent, så gidder ikke jeg å gi dere privatundervisning.
Brukernavn Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Hvor i all verden tar du det fra at vi er "fullstendig utrente mosjonistslasker" når vi begge sier at vi trener, og at vi har sammenligningsgrunnlag med noen som har syklet akkurat det rittet mange år på rad??? Og hva slags hode regning har du brukt for å komme frem til 2 timers trening pr uke når jeg sykler 3 mil hver dag?? Enten er du hysterisk dårlig til å regne, eller så er du vel sprekere enn noen jeg noengang har kjent... Ikke har noen av oss satt seg som må å slå de beste damene heller etter hva jeg ser?? Om du er så blåst i hue at du ikke skjønner hva vi skriver engang skjønner ikke jeg at du gidder.. Si meg; har du selv måtte bryte Grenserittet, eller
Cuba Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2008 Si meg, hva er "et vanlig mosjonist-treningsgrunnlag?" Om en fullstendig utrent slask bestemmer seg for å sykle et ritt på 8 mil, så er faren høy for at blodsukkeret synker til et nivå hvor en blir så groggy at en faller av sykkelen. Jeg tror ikke jeg gidder å diskutere med dere i det hele tatt, dere virker provoserende uintelligente om dere ikke skjønner at det er fysiologiske forskjeller på om en er vant til å trene 10 timer i uka og 2. Det fins kortere ritt en kan begynne med en Grenserittet, Grenserittet er blitt en sånn typisk kommers massemønstring, helt OK, supert osv, men selv om løypa er veeeldig flat, og omtrent 0 teknisk bortsett fra kanskje 2 nedoverbakker, så er det både vanskelig å fullføre, og ikke noe gøy om en ikke har et godt treningsgrunnlag. De beste damene, som sykler under 3 timer, trener godt over 12 timer i snitt i uka i året, og de har trent mange år for å komme på det nivået. Om dere er så blåst i hue at dere ikke skjønner forskjell på å sykle noen turer, og på å være godt trent, så gidder ikke jeg å gi dere privatundervisning. Vet ikke helt hvorfor jeg i det hele tatt gidder å kommentere deg, det er ikke dette jeg opprettet tråden for så håper du kan holde deg for god til å komme med flere slike innlegg. Opprett din egen tråd. Når det er sagt, virker du bare totalt lukket for det vi skriver. Vi er ikke utrente slasker. Vi holder begge tritt med fredrene våre som har syklet rittet på 3,5 timer. Pappa har syklet i mange år og han ville helt klart anbefalt meg å trent lenger om han mente det var nødvendig for MEG. Jeg skal ikke snakke for andre, sikkert mange som sliter mer med å komme i form enn meg, men jeg er ikke engstelig for å komme meg greit gjennom. Både med tanke på tid og blodsukker.. Jeg kjenner min egen kropp og begrensninger, og ingen jeg kjenner har gitt inntrykk for at jeg ikke er klar for et slikt ritt. Som jeg skrev har jeg allerede syklet 4 mil og skal prøve meg på en 8-mils tur om ikke altfor lenge. Om du ikke er klar over det er rittet 2. august så vi har fortsatt over 2 mndr på oss. Jeg gleder meg litt til rittet er over og jeg kan bevise hvor feil du tar :D
Cuba Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. mai 2008 Si meg; har du selv måtte bryte Grenserittet, eller Jeg har egentlig følelsen av at det er noe sånt ja!
Brukernavn Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Jeg gleder meg litt til rittet er over og jeg kan bevise hvor feil du tar :D Jeg også
Gjest Hanne K Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Synes dere er tøffe jeg!! En lever bare en gang, så hvorfor ikke prøve når en føler at en er i form til det? Faller en av sykkelen av utmattelse, ja, da faller en av sykkelen...Enkelt og greit Blås i trollemann ovenfor her! Lykke til!!:D
Cuba Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. mai 2008 Synes dere er tøffe jeg!! En lever bare en gang, så hvorfor ikke prøve når en føler at en er i form til det? Faller en av sykkelen av utmattelse, ja, da faller en av sykkelen...Enkelt og greit Blås i trollemann ovenfor her! Lykke til!!:D Ja, nemlig! Tusen takk!!
Transmogrifier Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 Hvor i all verden tar du det fra at vi er "fullstendig utrente mosjonistslasker" når vi begge sier at vi trener, og at vi har sammenligningsgrunnlag med noen som har syklet akkurat det rittet mange år på rad??? Når sa jeg at dere var fullstendig utrente!!!! Om du kan lese, du vet sånt en lærer på barneskolen, så ville du kanskje oppfattet at jeg tok visse forbehold i den første posten, og at jeg skrev ut ifra den påtatte beskjedenheten dere uttrykte
Brukernavn Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 Når sa jeg at dere var fullstendig utrente!!!! Om du kan lese, du vet sånt en lærer på barneskolen, så ville du kanskje oppfattet at jeg tok visse forbehold i den første posten, og at jeg skrev ut ifra den påtatte beskjedenheten dere uttrykte Ja, om du kan lese så hadde du sett at jeg allerede i første innlegg skrev at jeg sykler 3 mil hver dag
Transmogrifier Skrevet 28. mai 2008 #16 Skrevet 28. mai 2008 Hehe, det er faktisk jeg som bør lære meg å lese. Det eneste dere skrev var jo at dere ikke hadde syklet lenger enn 4,5 mil. Jeg dreit meg ut så innmari der. Var helt overbevist om at vi snakket om noen nybegynnere her.
Brukernavn Skrevet 31. juli 2008 #17 Skrevet 31. juli 2008 Så Cuba....hvordan er formen?? Gleder eller gruer du deg til lørdag? Føler du deg klar? Når skal du starte? Ser ut til at det blir bra syklevær også...overskyet og 15-20 grader.. Skal begynne å regne ved 14-tiden, men da regner jeg med å være i mål, så da kan det regne så mye det bare vil
Cuba Skrevet 1. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 1. august 2008 Så Cuba....hvordan er formen?? Gleder eller gruer du deg til lørdag? Føler du deg klar? Når skal du starte? Ser ut til at det blir bra syklevær også...overskyet og 15-20 grader.. Skal begynne å regne ved 14-tiden, men da regner jeg med å være i mål, så da kan det regne så mye det bare vil Hehe.. tja, hva skal man si.. har egentlig blitt altfor dårlig med trening i det siste. Fått kjæreste og sånne ting Men, bare jeg ikke får krampe i leggene (som jeg brått kan få om jeg faller eller noe) så skal jeg hvertfall komme meg i mål :gjeiper: Så har bestemt meg for at jeg får kjøre mitt eget løp og bare sette en tid som jeg kan slå neste år. Blir bare stress og tull om jeg skal prøve å sette en bra tid i forhold til min gruppe osv. Tror jeg starter ti på halv elleve. Satt meg i pulje 9.. du da? Ja, håååper det ikke blir regn altså. Ikke for at jeg ikke tåler noen dråper på hjelmen, men det blir så mye tyngre å trå på grusen osv. Og blir jo så utrolig gjørmete noen steder når flere tusen har syklet der først. Hva med deg da? Er formen på topp? Må si jeg begynner å få bittelitt nerver, men går nok bra. Det eneste jeg egentlig er redd for er at det skal bli mye trengsel og at jeg går i bakken og får krampe. Det vil ødelegge alt for meg.. Men jeg gleder meg også litt da! Blir en spennende opplevelse og tror det blir dritmoro å komme i mål
punkyB Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 Hvordan gikk det med dere som syklet ? Jeg var også med og kom meg i mål på rett under 4,5 timer. Ganske godt fornøyd med det - var ganske gjørmete og sugende føre.
Cuba Skrevet 4. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 4. august 2008 Huff.. Brøt jeg :gråte: Mest på grunn av det psykiske, formen var det ikke noe galt med, til tross for at jeg har syklet med litt brems på forhjulet. Vet ikke helt hva som skjedde, men syns det var så ekkelt å sykle gjennom de gjørmete partiene i skogen. I tillegg til at jeg var redd for å velte selv, var jeg nesten mer redd for å få noen andre over meg. Sånn som mange kom i full fart og raste inn i andre som sto å fiksen på sykkelen osv. Trodde ikke jeg var så pysete Brøt halvveis da. Må si jeg angrer en del nå. Hadde helt sikkert kommet meg gjennom med tanke på formen og jeg hadde nok overlevd et fall eller to også. Menmen.. ikke så mye å få gjort med nå. Fikk en bra treningsøkt hvertfall da, og gratis mat :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå