Gå til innhold

Uønskede anrop på mobilen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Marijke

Hva gjør dere når mobilen ringer og det viser seg å være en person dere ikke ønsker å snakke med?( Jeg mener ikke slik at det bare ikke passer der og da, men når det dreier seg om en noe innpåsliten person som dere ikke ønsker å bli kontaktet av.)Avviser dere anropet, eller lar dere bare være å svare og later som om dere ikke er til stede?

Selv er jeg konsekvent med å avvise, fordi jeg har opplevd at svarer jeg først en gang, så blir det mye vanskeligere å få slutt på oppringningene. Dessuten synes jeg det er litt tåpelig å bare la den ringe. Jeg har selv opplevd å forgjeves prøve å få kontakt med noen som aldri svarte eller ringte tilbake, enda det var opplagt at vedkommende var tilgjengelig. (Jeg tok jo hintet ganske fort da...)

Men hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

på enkelte av disse nye mobilene kan du faktisk sperre for numre man ikke vil skal ringe en opp.

Bruk den du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avviser eller lar være å ta telefonen.

Evt. sender jeg en SMS og sier at jeg ikke har tid til å prate akkurat da.

Det er som regel sant også, for mange ringer midt i arbeidstiden bare for å pjatte.

Når jeg har fri lar jeg mobilen ringe uten å ta den. Ofte ligger den nederst i lomma eller veska også og jeg hører den ikke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Det har jeg bare opplevd en gang, og da slo jeg av lyden, la den nederst i veska, og gikk på håndballkamp av alle ting! (for første og siste gang i mitt liv, var min venninne som ville ha meg med.) Funket utmerket, ble aldri plaga med det igjen :)

Sånn ellers så er det ikke så mange jeg ikke vil snakke med som har nummeret til mobilen min, så det er ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyden er på, avviser jeg samtalen.

Hvis lyden er av, lar jeg den ringe.

Heldigvis skjer ikke dette så ofte, for jeg syns det egentlig er litt barnslig gjort å ikke tore å si at jeg ikke vil snakke med dem..

Hvis det bare passer dårlig, svarer jeg og ber dem ringe senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen plager meg og jeg ikke ønsker prate med dem sier jeg selvfølgelig i fra og ber dem slutte å ta kontakt med meg. Ringer de igjen, sier jeg det igjen. Jeg overser ikke en telefon (sånn vanligvis - med mndre jeg ikke har tid osv) og jeg trykker ikke av heller. Det syns jeg er respektløst. Dersom vedkommende ikke slutter å ringe spør jeg om jeg virkelig skal bli nødt å skifte nummer - det virker ser du...

Dersom det ikke virker så skifter jeg nummer. Det har ingen hensikt og skru av mobilen, for da vil de bare fortsette og fortsette. Og det er jo temmelig uhøflig uansett hvor plagsom personen som ringer er - den som ringer føler den samme avvisningen som du ville følt dersom noen gjørde det når du prøvde oppnå kontakt.

Vær ærlig å våg å si det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avviser samtalen..

Å om denne ikke gir seg, så tar jeg telefonen å ber vedkommende gi f*** i å ringe meg mer.

Hadde en som er tilbakestående som drev å ringte og sendte meg meldinger HELE tiden.. Han var overbevist om at jeg var kjæresten hans.

Det holdt på lenge. I begynnelsen var jeg koselig, men avvisende, men det ble værre og værre, og til slutt sa jeg fra. Når det ikke hjalp, og det ikke hjalp at jeg sa at jeg hadde kjæreste, så ble jeg sint, og ba han gi f*** i å ringe, sende mld mer.. Det sluttet da. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer og sier at jeg ikke ønsker å snakke med den personen. Hvis jeg bare avviser samtalen så kan det hende at de ikke tar hintet.

Sier liksågodt ifra jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Nåja, det er neiggu ikke alle som gir seg bare du ber dem slutte å ringe deg.

Jeg hadde en plageånd som ikke gav seg før jeg trua med å anmelde han.

DA endelig, gav han seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ringer meg og jeg ikke vil snakke med personen, avviser jeg eller lar telefonen ringe.

Bare sånn at dere vet det, så kan man få telefonnummer sperret fra å ringe en telefon.. TROR jeg..

Hvis det er et nummer som går igjen.. evt telefon-terror, pleier min familie å koble telefonen videre til nermese politikammer. DET FUNKER! Tro meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ringer meg og jeg ikke vil snakke med personen, avviser jeg eller lar telefonen ringe.

Bare sånn at dere vet det, så kan man få telefonnummer sperret fra å ringe en telefon.. TROR jeg..

Hvis det er et nummer som går igjen.. evt telefon-terror, pleier min familie å koble telefonen videre til nermese politikammer. DET FUNKER! Tro meg! :ler:

Haha - det var jo kjempelurt - at ikke alle har tenkt på det da. Det skal jeg jammen prøve :) kult..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slår på lydløs jeg på mobiltelefonen,på hustlf sender jeg samtalen til personsvar hvis jeg ikke vil snakke der og da.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...