Gå til innhold

Herre bunad


Liset

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til og kjøpe bunad til mannen min i 30 års gave. Hans mor og far er fra trøndelag. Han har bodd i Røyken hele sitt liv (men tror ikke de har herre bunad). Nå har det seg sånn at jeg syntes ikke trønder bunaden var noe særlig fin... Men sunnmørsbunaden til herre synes jeg er veldig enkel og fin. Jeg har selv sunnmørsbunaden, kan min mann bære en sunnmørsbunad selvom den eneste tilknyttingen han har er meg?

(tror ikke buskerud heller har herrebunad?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lacuna

Som jeg akkurat svarte i en annen tråd, så synes jeg det blir feil. Man bør i det minste ha blodstilknytning til det området man skal ha bunad fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her :P

Bare lyst til å huke denne tråden av, så jeg får sett svarene!

*stjeler tråden til Liset* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her :P

Bare lyst til å huke denne tråden av, så jeg får sett svarene!

*stjeler tråden til Liset* :sjarmor:

Its OK :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg akkurat svarte i en annen tråd, så synes jeg det blir feil. Man bør i det minste ha blodstilknytning til det området man skal ha bunad fra.

Er sånn jeg har tenkt også. Helt til nå da....

Tenkte at siden vi var gift og barna hans kommer til og få sunnmørsbunader (lager egentlig bare unnskyldninger for meg selv jeg nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir feil å kjøpe bunad som han ikke har tilknytning til annet enn gjennom deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal være enig i at Sør-Trønder ikke er så veldig fin, hverken dame- elelr herredrakten.

Hva med denne:

http://www.farfarsverksted.com/3.html

Den var bedre! Er det Røyken drakten?

Trodde faktisk ikke at de hadde drakt til herre! Tusen takk =)

Siden det er en drakt er den da billigere enn en bunad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig,vil tro det. Synes både herre og damedrakten var pen.Likte godt hodeplagget til damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror du gjør lurt i å finne ut hva mannen din selv ønsker seg! At du ikke liker en bunad, betyr ikke at han ikke gjør det... Jeg hadde blitt kjempelei meg om mannen min hadde kjøpt en sunnmørsbunad til meg, fordi han syntes den var pen og han var fra sunnmøre, og at nordfjordbunaden (som er den som er der jeg er fra) var stygg.

Bunad kjøper man faktisk ikke etter hva man syntes er pent og stygt! (Så lenge det ikke finnes flere alternativ for samme sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...