Gjest enois Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Jeg og sambo har sett oss ut et hus vi kunne tenkt oss og kjøpe, men det er noen annmerkninger angående tomta. Det står at den er delt opp i to parseller? Og at det er uvisst hvor grensene går mellom parsellene. Jeg googla parsell, og fant ut at det betyr: Mindre del som er utskilt fra større grunneiendom. Men hva betyr det i klartekst, sånn som vanlige nordmenn kan skjønne seg på??
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 I følge min far så er dette en positiv ting som gjør at dere kan, hvis dere vil, selge en av parsellene/delene eller sette opp et hus til, kort sagt gjøre hva dere vil med den. Ellers kan dere bare drite i parsellene og bygge et gedigent hus eller bare holde de samlet til ei stor tomt. Tror vi. (<-- _tror_ vi).
Gjest enois Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Takk for svar! Har aldri hørt om noe sånt før jeg, så vi lurer veldig på hva det innebærer. Megler veit det sikkert, men hadde vært greit og kommet på visning med litt mer info enn det vi har. Flere svar taes imot med stor takk!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå