Gå til innhold

Burde man bruke smilies?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen ganger så ser jeg noen svare, også vet man ikke bestandig hva den personen mener, "er han frekk," var det en spøk" og lignende. Mulig en god del forumkrangler starter på den måten?

F.eks

1 Kanskje du burde komme deg litt ut i sola

2 Kanskje du burde komme deg litt ut i sola :)

3 Kanskje du burde komme deg litt ut i sola :kjefte:

4 Kanskje du burde komme deg litt ut i sola :sjenert:

Samme svar, men de betyr helt klart ikke det sanmme.

Så, burde man bruke smilies når man skriver innlegg på forum? Burde man gjøre det hver gang, eller bare i bestemte situasjoner?

Hender det at du tolker innlegg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jepp. Som du selv er inne på, er det vanskelig å vite hva slags tonefall en tekst har når man ikke hører den.

Smileys er med på å illustrere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For et spørsmål :kjefte: (oversatt: Herregud for en dum ting å spørre om)

For et spørsmål :klappe: (oversatt: Endelig noen som har noe fornuftig å spørre om)

For et spørsmål :filer: (oversatt: Akkurat som om jeg skulle bry meg)

Hm, jo, det KAN være lurt med smileys! Men det er vel ikke alltid nødvendig? Iblant er innlegg så krystallklare at smileys blir overflødige. Men man kan jo "pynte" litt om man føler for det.

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan bruke smilies i uformelle sammenhenger sånn som i slike forum, på msn, i tekstmeldinger o.l. Etter min mening er det mye lettere å skjønne hva den som skriver egentlig mener. Jeg kan selv stusse over ordlyd osv, og da hadde det hjulpet om det var plassert en passende smiley på slutten :)

Endret av Smulan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...