Gå til innhold

Hvem inviteres...

Gjest Gjest_anniken_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mitt tilfelle kommer jeg til å spørre de "involverte" om de kunne tenke seg å være m på utdrikkningslag selv om de ikke er invitert i bryllup. Svarer de ja føyer jeg de på listen jeg gir til min forlover.

Etter det er det opp til de om de vil være m når de hører pris/program.

Jeg har vært m i fler utdrikkningslag uten å være bryllupsgjest, og det har vært riktig så lystige lag jeg ikke har angret på å ha møtt opp i :goodbye: Ikke sett på det som noe "mindreverdig venninne" av den grunn.

Men det er nå meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det blir jo fetere behandling på spaet når det er flere som er med og spleiser..

Nå syns jeg du er ganske frekk egentlig! Blandt mine venner er ikke dette noe vanlig tankegang! I utdrikningslaget mitt var alle med på hele morroa, og storkoste seg tydelig, selv om ikke alle er bedt i bryllupet. Endel av dem hadd også vært delaktig i planleggingen. Utdrikkningslag trenger ikke å være uvettig dyre. Nå vet jeg ikke hva mitt kostet, men tror ingen blakket seg. Selv om man blir bedt ,så må man ikke komme. Har man ikke råd, så har man ikke råd, og det er heilt greit. Men blir man bedt, kan man om man vil. Jeg syns det er fint at de har et valg.

Skrevet

Bryllupet vårt er så lite at ikke alle vennene mine kan bli invitert. Derfor synes jeg at det hadde vært koselig at de deltok på utdrikningslaget og dermed fikk feire litt med med allikevel :rødme:

Gjest Gjest_snart gift_*
Skrevet
Bryllupet vårt er så lite at ikke alle vennene mine kan bli invitert. Derfor synes jeg at det hadde vært koselig at de deltok på utdrikningslaget og dermed fikk feire litt med med allikevel :rødme:

Helt enig!

Jeg har nylig hatt utdriningslag, og der hadde forlover selv funnet på å invitere noen venner jeg har hatt tidligere, jeg kan ikke tenke meg at det er for å få inn mer penger, men for å glede meg/overraske meg.

Jeg ble svært overrasket, og syntes det var kjempemoro!

Og ikke syns jeg at en må invitere gjestene fra bryllupet til utdrikningslaget heller, det er en dag for nye og gamle venner.

Gjest Gjest
Skrevet

Men må de perifere venninnene virkelig betale like mye som de andre?

Vi har hatt et par bryllup innen venninnegjengen. Da har det vært slik at forlover inviterer de nære venninnene og de yngre og festglade i slekta som bor i nærheten, som skal i bryllupet, for å planlegge utdrikningslaget. Det er de som er i den gjengen som spleiser på ting. I tillegg blir det kanskje tatt en liten brainstorming der vi snakker om mer perifere venninner som vi skal invitere med. Disse kommer da kanskje innom på deler av dagen, eller inviteres på kveldstid til middag/fest etter at spa-tingene og kjøringen hit og dit og slikt er unnagjorte.

Da spleiser de heller ikke på formiddagens utskeielser.

Jeg ville syntest at det var ganske frekt å be en perifer venninne, som kanskje ikke engang var klar over at hun skulle gifte seg, om å betale noe i det hele tatt. De får heller komme som en lags hyggelig bonus til bruden, en slags egen post på programmet for kvelden.

Gjest Gjest
Skrevet
Men må de perifere venninnene virkelig betale like mye som de andre?

Vi har hatt et par bryllup innen venninnegjengen. Da har det vært slik at forlover inviterer de nære venninnene og de yngre og festglade i slekta som bor i nærheten, som skal i bryllupet, for å planlegge utdrikningslaget. Det er de som er i den gjengen som spleiser på ting. I tillegg blir det kanskje tatt en liten brainstorming der vi snakker om mer perifere venninner som vi skal invitere med. Disse kommer da kanskje innom på deler av dagen, eller inviteres på kveldstid til middag/fest etter at spa-tingene og kjøringen hit og dit og slikt er unnagjorte.

Da spleiser de heller ikke på formiddagens utskeielser.

Jeg ville syntest at det var ganske frekt å be en perifer venninne, som kanskje ikke engang var klar over at hun skulle gifte seg, om å betale noe i det hele tatt. De får heller komme som en lags hyggelig bonus til bruden, en slags egen post på programmet for kvelden.

I de utdrikningslagene jeg har vært så betaler gjestene for de tingene man selv er med på i tillegg til at vi spleiser på det som evt bare er for bruden. Noen ganger har ikke folk vært med hele dagen, da betaler de ikke for det som har skjedd tidligere (er usikker på om de har betalt for ting a la spa, vil egentlig tro det). Nå har ikke jeg vært i lag hvor man har invitert veldig perifere eller veldig mange gjester, da. Uansett tror jeg folk forventer at man må betale noe for et utdriknigslag, men jeg synes det er greit om utgiftene ikke blir så høye (om ikke alle gjestene er enige i det) og at man ikke trenger å betale for ting man ikke er med på - eller alkohol om man ikke drikker eller er gravid f eks, noe jeg har hørt historier om selv om jeg ikke har opplevd det selv.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...