Gå til innhold

god i engelsk?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva betyr.addressee clearance required

og data awaiting transfer

pakken min er komen til norge.det står held på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg forstår det dithen at de venter på adresseklarering? og at den står på hold til de får den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

adressaten avstand trengs ( eller altså må fylles ut )

Det andre betyr at du må vente litt.

data betyr data, awaiting betyr venter, og transfer betyr overføre.

Om det er noe du skulle lure på kan du bare gå inn på WWW.TRANSLATE.GOOGLE.NO og fylle ut fra engelsk til norsk eller et anna språk, og få det oversatt : )

Men det egner seg ikke alltid godt til lange setninger.. det blir ikke helt riktig.

- Vilde K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

Addressee betyr addressat, altså deg. Sannsynligvis er det en dyr pakke? Før var det hvertfall slik at hvis det var noe man måtte fortolle (spesielle ting, eller veldig dyre) så fikk man et brev i posten (husker ikke om det var med giro eller ikke), også måtte man gå til tollkontoret og hente pakken selv. Du burde få et brev i posten om det.

Eller hvis det er et budfirma, fedex e.l., som skal levere den, så må de vel ringe deg først.

Endret av postsekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest srfat
Om det er noe du skulle lure på kan du bare gå inn på WWW.TRANSLATE.GOOGLE.NO og fylle ut fra engelsk til norsk eller et anna språk, og få det oversatt : )

Men det egner seg ikke alltid godt til lange setninger.. det blir ikke helt riktig.

- Vilde K

Min erfaring med den typen verktøy er at de kan gi meg en vag ide om hva en tekst på et språk jeg slett ikke kan handler om, men ikke noe mer.

Viss jeg kan grunnleggende grammatikk (nok til å kjenne igjen verb/substantiv/etc., men ikke nødvendigvis nok til å vite om teksten er i preteritum eller futurum) foretrekker jeg å bruke ordbok. Jeg prøvde begge deler med en fransk tekst da jeg nylig hadde begynt å lære språket, og er ikke i tvil om hva som gjorde det lettest å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...